Це бета-версія нового сайту Нового Времени. Надсилайте свої зауваження на адресу newsite@nv.ua

"Всі обмеження – лише в наших головах". Наталія Кадя про принципи, які допомагають стати успішним

22 січня, 09:37
792
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Партнер та СЕО юридичної фірми Марченко Даневич, бізнес-коуч і консультант із організаційного розвитку Наталія Кадя ділиться своїми лайфхаками, а також розповідає про книги та фільми, які її вразили, в рамках спецпроекту НВ Бізнес #ДелимсясНВ.

1. Які три поради ви дали б собі 10 років тому?

Перше – дивись у майбутнє і не оглядайся на минуле. Ти отримаєш в житті те, про що наважишся попросити. Тому не знижуй планку. В майбутньому ми бачимо те, що хочемо отримати. Якщо ж дивитись у своє майбутнє крізь призму минулого – з усіма поразками, невдачами, помилками – те саме ви отримаєте і в майбутньому. Тому перше, що я радила б собі – якомога швидше побачити, ким, з ким і де хочу бути в майбутньому.

Друге – вчись бути вдячною і фокусуватись на позитивному. Якщо концентруватись на тому, чого не маєш – тобі завжди не вистачатиме. Те, на чому фокусуєшся – примножується. Вміння знаходити в усьому позитив дарує зміни в житті на краще.

Третє – будь-хто може досягти успіху. Найбільший секрет успіху, який я відкрила – в тому, що ніякого секрету немає. Ви завжди й в усьому можете перемогти. За однієї умови – ви готові постійно навчатися і працювати. Перш за все – над собою.

2. Кого ви вважаєте успішним бізнесменом (в Україні або в світі) і чому у нього варто повчитися?

 

Ян Кум / © EPA

 

Мене надихають історії людей, які створюють себе самі. В цій категорії я б віддала Оскар Яну Куму, засновнику WhatsApp. Він народився у Фастові в 1976-му. В 90-х його сім'я переїхала в Каліфорнію. Коштів на навчання не було, і Ян почав самостійно вивчати комп'ютери. В 1997 році цей “самоучка” влаштувався на роботу в Yahoo інженером. А в 2009-му здійснив прорив в індустрії мобільних додатків, запустивши WhatsApp. За 5 років його месенджер став одним з найпопулярніших. Його купив Facebook за неймовірні $19 млрд. Історія Яна для мене – про те, що не місце народження, статус батьків, фінансові можливості чи освіта визначають шанси людини стати успішною чи видатною. Всі обмеження – лише в наших головах. Надумані і найчастіше – абсолютно необґрунтовані.

3. Яким має бути співробітник, аби через рік після його найму, ви сказали, що зробили правильний вибір?

В питаннях підбору людей в команду я керуюсь принципом: кожна хвилина, витрачена на підбір правильного менеджера в команду, варта тижнів часу в майбутньому. Рішення щодо прийняття людини в компанію я приймаю довго, досвід і колеги допомагають зменшити ризик. Хоча помилки і досі трапляються. Я щиро вірю, що запорука успіху будь-якого бізнесу – люди.

Через рік роботи, я задам керівнику підрозділу, в який взяли співробітника, всього кілька питань:

  • Якби йому знову довелося вирішувати, чи брати на роботу цю людину, яке б рішення він прийняв?
  • Чи може він віднести співробітника до кращих співробітників в галузі? Якщо ні – чого не вистачає і чи є шанс?
  • Чи володіє співробітник навичками, яких бракує самому керівнику?

4. Назвіть кілька останніх книг і фільмів, які вас вразили. Чим вони вам сподобалися?

Мої топ-книжки 2017 року:

 

© Наш Формат via Facebook

 

  • The Inevitable (в укр.перекладі – Невідворотне, в рос. переводе – Неизбежно – ред.) Кевіна Келлі – про сучасні тренди, які формують завтрашній світ. Автор Кевін Келлі проводить унікальну роботу, розповідаючи в деталях про світ майбутнього, а також демонструючи, чому тренди, про які він пише, матимуть вплив в майбутньому.
  • Творча впевненість. Як розкрити свій потенціал Девіда Келлі та Тома Келлі. Це український переклад книги Creative Confidence, що присвячена дизайн-мисленню – методу, який передові компанії з усього світу – Apple, Google, Microsoft, Netflix, Airbnb, Uber та інші – використовують для впровадження інновацій.

 

© ilatanka, hey_pirog via Instagram

 

  • Гибкое сознание (Гнучка свідомість) Керол Дверк. Це переклад книги The Mindset професора психології в Стенфордському університеті про те, що ні інтелект, ні талант, ані накопичений досвід не визначають, чого ми можемо досягти. Це під силу лише нашим внутрішнім переконанням і ставленню до життя. Керол Дверк з детальними прикладами показує два типи установок нашого мислення і розповідає, як можна перейти з однієї до іншої.

 

Кадр із серіалу Корона / © Netflix

 

Щодо фільмів – тут мій досвід, на жаль, обмежується лише двома походами в кінотеатр з сином і одним серіалом на Netflix. Корона (The Crown) – драматичний телесеріал про історію британської королівської сім'ї з середини XX століття до наших днів. Не жалкую ні про жодну хвилину, витрачену на перегляд. Це для мене найважливіший критерій.

5. Як правильно дотримуватися work-life балансу, щоб не втомлюватися і бути ефективним?

Якраз я сама не можу буду прикладом вдалого втілення балансу, можливо, через те, що останніми роками ставлю для себе особисто високі професійні планки, які потребують багато енергії, часу і сил. Мій секрет встигати те, що планую, і відчувати задоволення від професії – в чіткому плануванні: пріоритети, відпочинок, подорожі і сім’я.

6. Де шукати натхнення?

Я вважаю, що мій день "склався", коли після проведеної коуч-сесії, опублікованого матеріалу, завершеного проекту, якими я живу і в які вкладаю багато сил, мені пишуть чи телефонують зі словами: "Те, що ви сказали, для мене дуже важливо" або "Ви змінили моє життя. Тепер я знаю, чого хочу, і вірю, що досягну цього". На щастя, я бачу результати своєї роботи іноді дуже швидко – через особистісні трансформації людей, які приходять на коучінг, через зміни в командах, які консультую, зростання і якісну зміну бізнесу, який очолюю як СЕО.

  • Більше порад від підприємців і топ-менеджерів: тут.

Запрошуємо взяти участь у спецпроекті #ДелимсясНВ топ-менеджерів українських компаній і власників середнього/великого бізнесу. Якщо ви готові відповісти на наші запитання – пишіть нам на bewithnv@nv.ua

Читайте також: