«Життя продовжується». Три історії співпраці українського бізнесу під час війни

25 жовтня, 16:39
Партнерський проєкт
ТЦ METRO Почайна

ТЦ METRO Почайна

В рамках спецпроєкту METRО Україна до Дня підприємця розповідаємо про досвід успішної співпраці трьох бізнесів до та після початку повномасштабної війни, адже «Життя продовжується», зазначає одна з героїнь цього матеріалу.

Після початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну багато українських підприємств зупинилися буквально на кілька днів і, оговтавшись від першого шоку, відновили роботу. Одні перейшли на волонтерську діяльність, підставивши державі плече в перші місяці війни, інші продовжили роботу і також приділяли увагу благодійній діяльності.

Відео дня

ТРЦ Retroville в березні
Фото: ТРЦ Retroville в березні

Через сім місяців після початку повномасштабної агресії герої цього матеріалу повністю відновили свою роботу: кейтерингова компанія ЇZHAK Catering знову годує гарячою їжею дитячі садочки, школи та лікарні, київський ресторан Kim Kimchi Korean BBQ готується до відкриття закладу, що був пошкоджений під час ракетного удару по ТРЦ Retroville в березні, а в Києві на території ТЦ METRO Почайна відкрилося перше в місті соціальне кафе-пекарня Sunshine Cafe. І це зайвий раз доводить, що українців не зламати.

Валерій Майоров

Шеф-повар ресторану Kim Kimchi Korean BBQ

Ресторан корейської кухні Kim Kimchi Korean BBQ з’явився в Києві майже рік тому в ТРЦ Retroville, а другий заклад відкрився на Великій Васильківській 3 лютого 2022 року, за три тижні до війни. Власник Kim Kimchi Korean BBQ Федір Молчанов побачив таку концепцію ресторану з барбекю в Канаді й вирішив, що киянам цей формат також сподобається. Адже гості ресторану можуть самі приготувати собі страви — підсмажити м’ясо на відкритому вогні. Шеф-поваром ресторану працює Валерій Майоров, а бренд-шеф, кореєць Парк Кесун, допомагає розробляти меню.

Київський ресторан Kim Kimchi Korean BBQ
Фото: Київський ресторан Kim Kimchi Korean BBQ

Яким було для вас 24 лютого?

Для мене це була не новина. О другій ночі мені зателефонував Федір і розповів, що є інформація, що вночі може розпочатися війна. Я попередив рідних і вклався спати. А коли прокинувся, війна дійсно розпочалася. Сидіти склавши руки я не міг. Дружина мого брата працювала у військкоматі, і там ми дізналися, що потрібні протитанкові їжаки. У брата свій бізнес — металобаза, тому він покликав ще хлопців, і ми зварювали їжаки, а потім їздили і встановлювали їх по Києву.

Чи зупиняли роботу ресторану і якщо так, як швидко відновили?

Я потрапив до ресторану 1 березня. Одразу ж ми почали готувати їжу для тих, кому вона необхідна — для дитячих будинків, на блокпости, вокзали, для ЗСУ. Федір об'єднав 17 ресторанів, і за два місяці ми приготували майже 900 тисяч порцій. Також разом зі своєю подругою наш власник допомагав вивозити дітей з дитячих будинків за кордон, діставав гуманітарну допомогу, медикаменти. Він максимально включився в роботу.

Kim Kimchi Korean BBQ
Фото: Kim Kimchi Korean BBQ

Коли ми готували для ЗСУ та інших, вісім кухарів жили в ресторані 24/7. У нас кухня в підвалі, і гостьові зали ми облаштували під зону відпочинку.

Разом із нами в закладі працювали волонтери, і щира подяка нашим власникам, адже попри те, що це називалося волонтерством, їхня робота оплачувалась. Бо це були люди, які або втратили роботу, або тимчасово не працювали. І хоча бізнес наших власників зупинився на той час, але вони не залишили ані свій персонал, ані людей з вулиці. Зараз продовжують допомагати фронту — закуповують техніку, бронежилети, каски тощо. А ми працюємо.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю
Kim Kimchi Korean BBQ
Фото: Kim Kimchi Korean BBQ

Ресторан знову відкрився 15 квітня. Нам вдалося зберегти всю команду, навіть ту, що працювала в першому ресторані, який постраждав від ракетного удару. Першого гостя ми чекали з нетерпінням, бо встигли відвикнути за цей час. А вже 15 вересня відкриємо ресторан у Retroville.

Чим найбільше пишаєтесь за ці сім місяців війни?

Своєю командою! Хоч як дивно звучить, але війна об'єднала людей в ресторані ще більше. І вони почали до роботи ставитися інакше, дивитись на життя інакше. Один хлопець в інтерв'ю назвав нас «кухонними військами». І хоча ми не воюємо по-справжньому, але своєю роботою допомагаємо державі залишатися фінансово стабільною.

Ігор Ташкінов

Директор ЇZHAK Catering

Ресторація ЇZHAK — одна з найбільших кейтерингових компаній Києва, що працює у місті майже два десятиліття. Вона забезпечує харчуванням школи і дитячі садочки, стаціонарні клініки, займається доставкою обідів, виконує корпоративні замовлення, організовує фуршети та банкети. А все почалося з маленького кафе та дітей його власників, що пішли до приватного садочка. Як виявилося, існує велика проблема зі здоровим харчуванням для дітей.

Кейтерингова компанія ЇZHAK Catering
Фото: Кейтерингова компанія ЇZHAK Catering

Як ріс бізнес і чого встигли досягти до війни? Поділіться успіхами.

Бізнес ріс непогано. Карантинні часи нас застали зненацька. Ми просіли, як і всі, мабуть, хто займався цим бізнесом. Проте нам вдалося підлаштуватися під ринок. І до війни ми, мабуть, були однією з найбільших компаній в сегменті харчування медичних закладів, дошкільного та шкільного харчування в Києві.

Яким було для вас 24 лютого?

Таким, як і для всіх. Шоком. Якщо говорити про мене, то я саме в цей час був по дорозі на лижний відпочинок. Довелося повертатися. Компанія ж припинила роботу лише на три-чотири дні. Ми відновили роботу в дуже зрізаному стані: годували стаціонар приватних клінік.

У нас також є невеличкий магазинчик. Він зачинився буквально на два дні. Також ми готували обіди для великих компаній, які під час спроби штурму Києва продовжували роботу, наприклад, для працівників фармацевтичної компанії Оптима-Фарм. А також на кількох локаціях, де працюють наші кухні, ми протягом двох місяців годували тероборону Києва.

Чим найбільше пишаєтесь за ці сім місяців війни?

Збройними силами України. Ними пишається кожен українець.

Ірина Олійник

Директорка ТЦ METRO Почайна

Ірина Олійник прийшла працювати в METRO Україна одразу після інституту і за 17 років пройшла шлях від співробітниці до директорки ТЦ. За цей час вона змінила десять посад, працювала директоркою в кількох ТЦ: Львова, Кривого Рогу, і навіть двічі встигла побувати в декреті. Зараз Ірина працює директоркою київського ТЦ METRO Почайна, який на 50% орієнтований на доставку товарів професійному бізнесу, зокрема працює зі всіма київськими HoReCa-клієнтами.

ТЦ METRO Почайна
Фото: ТЦ METRO Почайна

Якими успіхами довоєнного періоду можете поділитися?

У нас був дуже успішний 2021 рік. Кількість клієнтів, яких ми обслуговували через канал доставки, у ньому проти 2020 року збільшилася вдвічі. При цьому вона росла не прямо пропорційно від місяця до місяця, як ми очікували, а прийшли після COVID майже в один час. Наш сервіс доставки особливо оцінив ресторанний бізнес. І ми оперативно змогли налагодити процеси для того, щоб задовольнити потреби всіх клієнтів.

Яким для вас було 24 лютого?

Мене розбудив дзвінок співробітника о п’ятій ранку, адже наш ТЦ METRO Почайна працює цілодобово, і треба було щось робити, бо люди, які працюють в нічну зміну, вже чули вибухи. Я вирішила їхати на роботу і в дорозі отримала повідомлення від вищого керівництва припинити роботу, адже безпека наших співробітників — це найголовніше для компанії. Ми обслужили клієнтів, що зранку приїхали до ТЦ, а потім закрили його близько дев’ятої ранку, закінчивши всі процеси.

Оскільки у мене двоє маленьких дітей, ми вирішили виїхати з Києва до Львова, адже я сама львів'янка. Протягом півтора місяця я працювала дистанційно зі Львова, а безпосередньо на місці магазином керували мої співробітники, зокрема Артем, що розбудив мене того ранку.

Як швидко вдалося відновити роботу?

Ми відкрилися 3 березня. Оскільки ТЦ METRO Почайна розташований біля Оболоні і доволі близько були бойові дії, він відкрився останнім з усіх київських магазинів.

Але оскільки ми обслуговуємо багато професійних клієнтів, то вже 26 лютого я почала отримувати дзвінки від наших HoReCa-клієнтів, Червоного Хреста та інших організацій, які потребували продуктів та предметів першої необхідності для людей, що перебували в бомбосховищах. Були працівники, що залишалися в Києві і були в пішій доступності до ТЦ. Не відкриваючи магазин, вони забезпечували процес відвантаження продуктів нашим клієнтам, віддавали товари на волонтерські потреби для наших HoReCa-клієнтів, які годували військових, тероборону і людей, які сиділи в бомбосховищах. А я координувала процес по телефону.

ТЦ METRO Почайна
Фото: ТЦ METRO Почайна

Я отримувала дуже багато дзвінків, і не лише від клієнтів. Мій телефон передавали незнайомим людям, які займалися волонтерською діяльністю: хтось годував людей на вокзалі, комусь потрібні були олівці, фломастери й альбоми для дітей в бомбосховищі, хтось терміново потребував підгузків. Ми нікому не відмовляли, бо розуміли, що всі разом робили важливу справу.

Як вдалося зберегти команду?

У перші дні, коли ми відновили роботу, з 340 співробітників на роботу вийшло четверо, і на них лягла вся відповідальність за весь процес. Але з кожним днем дедалі більше людей бажали повернутися до роботи. Усі зауважували, що на роботі набагато легше, ніж сидіти вдома й читати новини. Буквально за тиждень цифра працівників зросла до 50.

Коли припинилися бойові дії довкола Києва, до міста почали повертатися люди, і кількість співробітників зростала в арифметичній прогресії. На сьогодні у ТЦ METRO Почайна працює близько 95% співробітників.

Розкажіть, будь ласка, про відкриття соціального кафе Sunshine Cafe.

На території було приміщення, зручне для відкриття закладу швидкого харчування. До нас надходило багато пропозицій, і серед них від засновниці громадської організації Сонячні люди Аліни Живаго з пропозицією відкриття соціального кафе Sunshine Cafe, в якому працюватиме молодь із синдромом Дауна та іншими інтелектуальними порушеннями під керівництвом досвідченого шеф-кухаря. Це була дуже крута ініціатива.

Sunshine Cafe
Фото: Sunshine Cafe

Ми вели переговори про відкриття ще до війни, а в серпні повернулися до цієї ідеї, і 9 вересня ми відкрили кафе. Адже життя продовжується. У кафе готують піцу для гостей ТЦ, а також печуть соціальний хліб. Компанія METRO Україна стала надійним партнером цього соціально важливого проєкту зі створення світу, в якому кожен має право бути собою. Частина хліба, що випікає команда, безплатно передається малозабезпеченим верствам населення, а також територіальній обороні та Збройним силам України. І ми також отримуємо багато позитивних відгуків від гостей ТЦ METRO Почайна.

Чим найбільше пишаєтесь за ці сім місяців війни?

Найбільше я пишаюся своєю командою та компанією METRO Україна, що попри складну ситуацію в бізнесі підтримує своїх співробітників. Адже протягом того періоду, коли співробітники не працювали, компанія дбала про кожного: виплачувала зарплатню, забезпечувала коштами на проживання тих, хто поїхав в евакуацію, а ті, хто виїхав на Захід України, були забезпечені роботою.

METRO
Фото: METRO

Читайте також у матеріалі спецпроєкту: Ми вміємо працювати. Дві історії успішної співпраці українського бізнесу під час війни

Показати ще новини
Радіо НВ
X