Туризм та інвестиції. Глава великої авіакомпанії розповів про причини зростання ринку
У 2017 році обсяг пасажирів, перевезених авіакомпаніями, виріс на третину і склав 16,5 млн чоловік. Доходи і прибуток авіакомпаній ростуть як гриби після дощу.
Що привело до такого зростання і як далі буде розвиватися ринок, НВ Бізнес розповів генеральний директор представництва найбільшої авіакомпанії, що працює в нашій країні, Turkish Airlines Дінчер Саіджі.
– Чому ви в принципі вирішили вийти на авіаційний ринок України?
– Як авіакомпанія, Turkish Airlines присутня на українському авіаринку дуже довго – ми перевозимо українських пасажирів з 1993 року. Наразі ми літаємо до 6 міст України: Київ, Одеса, Львів, Харків, Запоріжжя та Херсон. Ми плануємо і надалі розширювати свою присутність. У 2017 наші обсяги повітряних перевезень зросли на 18% порівняно з попереднім роком, паралельно з ростом у авіаційній галузі. Авіаційний ринок України має дуже великий потенціал. Ми віримо, що загальна кількість пасажирів продовжить зростати. Ми запустили рейс до Києва на Airbus А330, що робить нас сьогодні єдиною іноземною авіакомпанією на ринку, яка здійснює перельоти цим широко фюзеляжним літаком в Україні. Я хотів би сказати, що в майбутньому Turkish Airlines прагне сприяти розвитку галузі цивільної авіації та туризму в Україні шляхом надання пасажирам відмінного рівня сервісу та можливості подорожувати по всьому світу за конкурентними цінами.
– Так чому ринок зростає?
Це зростання спричинено багатьма факторами, такими як вихід нових гравців на ринок та збільшення транзитних перельотів через аеропорт Бориспіль, а також останнім часом безвізовий режим з Європейським Союзом, запроваджений 1 червня 2017 року. Це основні фактори, що спричинили зростання української цивільної авіаційної галузі, на мою думку.
– Наразі ми бачимо, що розвиваються не лише Бориспіль, Одеса та інші аеропорти, але навіть такі як Полтава, Херсон. Були заяви, що перельоти почнуться навіть до Білої Церкви. Чому ви вважаєте, що ці малі аеропорти будуть цікавими?
– Взагалі, значний попит існує не лише від найбільших міст, а й з боку регіонів. Люди хочуть подорожувати не лише з великих міст, а і зі своїх рідних міст напряму. Саме тому в 2014 році ми були єдиною авіакомпанією, що почала літати до Херсона після багатьох років. Важливо пов’язувати людей з усім світом з їхніх рідних міст, з місць, де вони живуть. Ми б хотіли і в подальшому розширювати нашу мережу в Україні, шляхом запуску нових напрямків та збільшення кількості рейсів з уже існуючих напрямків. Звісно, за наявності попиту та відповідних дозволів.

– Наскільки це є доцільним для вашої авіакомпанії?
– Ми здійснюємо понад 50 пасажирських рейсів по Україні та 3 вантажних з Києва щотижня. У нас 16 рейсів з Києва, 11 з Одеси, 10 з Херсона та щоденні рейси з інших міст України. Ми завжди готові розширяти нашу мережу в Україні та, як я вже зазначив, на сьогодні є найбільшою іноземною авіакомпанією за кількістю напрямків у цій країні.
– Чи є потенціал для росту українського авіаційного ринку?
– Для ділових подорожей Україна має дуже високий потенціал, бо це країна, що активно розвивається. Тому існує безліч можливостей для інвестування. З точки зору туризму, Україна має дуже сильну культурну спадщину. Багато пасажирів з усього світу приїжджають до України, щоб відкрити для себе всі ці місця. В цьому потенціал цієї країни.
– Я дізнався, що останнім часом багато турків літає до України. Ви можете поділитися з нами інсайдерською інформацією, що так приваблює турків у нашій країні?
– Відміна візового режиму та від минулого року можливість подорожувати за ID картками мали позитивний вплив на зростання туристичного пасажиропотоку з Туреччини. Водночас в Україні є значна кількість турецьких інвестицій, що створює потік пасажирів, які подорожують у цілях бізнесу. Також певний сегмент займають турецькі студенти, у той час як більшість українців до Туреччини переважно літають задля туризму.
– Які цікаві напрямки українцям можуть запропонувати у вашій авіакомпанії?
– Завдяки своєму вигідному географічному розсташуванню Стамбул є зручним транспортним вузлом, що дає можливість швидко та зручно дістатися до великої кількості напрямків. Українці використовують Turkish Airlines при подорожах, як до екзотичних напрямків, таких як Мальдіви, Сейшельські Острови, Маврикій, так і до міст США.
– Як ідуть справи в Turkish Airlines у світі?
– Turkish Airlines завершила 2017 рік дуже успішно. Кількість пасажирів збільшилася на 9,3%. Авіакомпанія перевезла 68,6 млн пасажирів. Порівняно з попередніми роком, показник завантаженості сягнув 79,1% – збільшився на 4,7 відсоткові пункти. За всю історію це вперше, коли ми досягли показника завантаженості у 79,5% за грудень.