Розвиток ринку перевищив наші очікування, – гендиректор Ніссан Мотор Україна

0 коментувати
Генеральний директор компанії Ніссан Мотор Україна Андрій Нестеренко каже, що до рекордних показників продажів 2008 року ми навряд чи повернемося найближчим часом

Генеральний директор компанії Ніссан Мотор Україна Андрій Нестеренко каже, що до рекордних показників продажів 2008 року ми навряд чи повернемося найближчим часом

Ексклюзивне інтерв'ю одного з найбільших постачальників імпортних автомобілів в Україну

Минулого року український авторинок показав 40-відсоткове зростання. За цей рік було зареєстровано близько 64 тисяч нових машин, навіть незважаючи на закон про зниження акцизу на іномарки з пробігом з Європи, що набув чинності і змусив багатьох автодилерів переглянути свої плани.

Крім цього, в країну було ввезено близько 2,6 тис. електромобілів. Що в чотири рази більше, ніж у 2015 році.

Про те, чому нинішні автомобілі не поступаються надійністю легендарним машинам з 90-х, як автовиробники стежать за якістю своєї продукції, на чому акцентується увага розробників і коли закінчиться ера бензинових і дизельних машин НВ Бізнес розповів генеральний директор компанії Ніссан Мотор Україна Андрій Нестеренко.

- За минулий рік український ринок нових автомобілів зріс на 40%. Як ви оцінюєте його розвиток? Чи виправдав він очікування?

- Якщо говорити про розвиток автомобільного ринку в Україні, то в 2016 році він перевершив очікування. Ми очікували зростання, але не такого значного порівняно з 2015 роком. Зростання виглядає бурхливим і в процентному відношенні. Але в абсолютному відношенні ці цифри досить невеликі. Адже, якщо згадати, що ринок до кризи в 2008 році був на рівні 660 тисяч нових автомобілів на рік, то минулорічні цифри невеликі.

Україна сьогодні ділить 23-24 місце в Європі між Грецією та Словенією за кількістю нових продаваних автомобілів. Але раніше, в 2007-2008 році це було 7-е місце після так званої "Великої шістки" - це найбільші європейські країни, такі як Велика Британія, Франція, Іспанія, Італія, Німеччина і Росія. Визнані економічні європейські лідери. І раніше Україна була на сьомому місці.

Чому я кажу, що перевершив наші очікування, тому що були побоювання з приводу введення нового законодавства на можливість імпорту б/у автомобілів з Європи. Що і відбулося з 1 серпня 2016 року. І у нас були побоювання, що частково цей імпорт б/у автомобілів зможе якось замінити продаж нових автомобілів. Він почав розвиватися і рости, ця частина продаваних автомобілів в Україні, які імпортуються за нових умов з Європи. Але і ринок нових автомобілів теж зростає, оскільки є відкладений попит у населення, якому все-таки потрібно міняти старі автомобілі на нові. Тому ринок і продовжив зростати

- Опишіть свого покупця.

- Це люди 25-45 років. У середньому наш покупець 50% - чоловіки, 50% - жінки. За нашими основними моделями, які ми продаємо, Nissan Juke купують більше жінки, Nissan X-Trail більше чоловіки. А ось Nissan Qashqai навпіл.

Це люди, дохід яких вище середнього. Вони ведуть активний спосіб життя, тому що основний обсяг дають кросовери, а вони припускають можливу їзду по бездоріжжю. Тобто це повний привід. Плюс технічно просунуті люди, що стежать за новинками. Так, наприклад, компанія Nissan - одна з перших, хто на своїх автомобілях масового сегмента використовує технічні рішення, які зазвичай використовуються на більш преміальних сегментах. У нас дуже поширена функція камери кругового огляду в 360 градусів. Плюс до всього є функція контролю мертвих зон і дорожньої розмітки.

Тому, такі інноваційні речі і кросовери, які дають нам основну частину продажів, дозволяють мені говорити про те, що це люди активні і стежать за технічними інноваціями.

- Підходить нинішня інфраструктура країни для використання електромобілів?

- Ні, вона сьогодні ще не розвинена. Поки ми залишаємося в зародковому стані. Так, з'являються деякі електричні заправки біля якихось бізнес-центрів, вони з'являються завдяки підтримці компаній, які займаються електротранспортом, завдяки ентузіастам. Але немає ніякої підтримки на рівні уряду. Так, у нас є певні позитивні зрушення з точки зору законодавства, тобто вони поки що обмежуються лише тим, що у нас немає мита при імпорті електромобілів в Україну. Це все, більше нічого. У розвинених країнах багато моментів, які можуть стимулювати продаж електромобілів і розвиток даного напряму. Це податкові пільги транспортного податку безпосередньо для підприємства і фізосіб. Це дозвіл на в'їзд в певні місця міста, які заборонені для автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння. Це в деяких випадках навіть окремі смуги для руху електромобілів. І закінчуючи субсидією при купівлі електромобілів. Нічого цього поки що в Україні немає, відповідно, поки електричний транспорт розвивається слабкіше, ніж у розвинених країнах. Але в будь-якому випадку за цим майбутнє.

- Чи планує компанія офіційно продавати електромобілі Nissan Leaf в Україні?

- Такі плани є. З точки зору часу, коли це може статися, я сказати не можу. Оскільки ми офіційне представництво, то ті автомобілі, що постачаються в Україну, повинні бути повністю адаптовані до українських умов. Тобто не можна просто взяти автомобіль, який випускається для ринку США або ринку Європи, і почати продавати в Україні. А адаптація автомобіля коштує певних грошей, і потрібен певний час.

Так, наприклад, є вимоги щодо жорсткості кузова, які пов'язані з поганою якістю доріг в країні. У деяких випадках використовується друга лінія зварювання кузова. Якщо умови використання суворі, як у нас, то в цьому випадку змінюється жорсткість кузова за рахунок додаткової лінії зварювання. Плюс допрацьовується підвіска, щоб вона краще відпрацьовувала вибоїни і ями, які у нас є. Сюди ще долучаються додаткові вимоги антикорозійної обробки тощо. Тобто є певний комплекс заходів. Ми працюємо в цьому напрямку, сподіваємося, що це дасть свої позитивні плоди.

І давайте будемо чесними в тому, що електромобіль - штука не дешева. Ми порахували, скільки може коштувати новий Leaf в Україні. Це точно така ж ситуація, як з багатьма іншими брендами - від $30 тис. Так, у нас знайдуться люди і компанії, які будуть купувати електромобілі, але це не буде масово. Тому що основний двигун, який зараз рухає нашими споживачами, які купують електромобілі, це бажання заощадити. Це абсолютно не той чинник, який рухає продажами електромобілів в Європі і США. Там люди купують ці машини через "зелений" світогляд. Тобто людина почувається добре, коли вона не забруднює навколишнє середовище. Плюс енергетична незалежність. У неї вдома може стояти вітряк, який генерує електроенергію, забезпечує їй весь будинок. Він забезпечує зарядкою і її електромобіль. І плюс ті переваги, які дає держава користувачам електромобілів.

У нас же поки просто економія на те, що я заощаджу на купівлю бензину, і мені буде дешевше заправляти електромобіль від мережі – це основний чинник.

- Минулого року в Україні зареєстровано близько 2,6 тис. електромобілів, що в 4 рази більше, ніж у 2015 році. Як ви вважаєте, таке зростання імпорту країні йде на користь?

- Я думаю, так. В Україну потрапляють нові технічні рішення. Тобто нікуди ми не подінемося від того, що майбутнє за електромобілями. Це вже визнано в усьому світі. Це дозволяє ентузіастам розвивати інфраструктуру. Ті люди, які імпортують сюди ці автомобілі, це певний бізнес. Вони розуміють, що для підтримки цього бізнесу їм треба будувати заправку. Спіраль ця повільно розкручується. Завезли автомобілі, відповідно, їх треба заправляти. Зробили заправки, більше заправок, люди бачать, що "так, я можу заправити цей автомобіль там, і там". З'являється інтерес до цього виду транспорту.

- Багато світових автовиробників заявляють, що в найближчі 10 років вони відмовляться від випуску бензинових і дизельних машин. Як ви вважаєте, коли закінчиться ера цих автомобілів?

- Насправді ці рішення або заяви автовиробників з'являються не самі по собі. Вони з'являються через те, що вже є певні законодавчі ініціативи, які прийняті в багатьох країнах. Наведу приклад: Норвегія вже заборонила на законодавчому рівні з 2025 року продаж автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння. Німеччина заборонила з 2030 року це робити. Тобто автомобілі, які раніше були продані, вони і будуть експлуатуватися.

Тому я можу припустити, що для якихось ринків, починаючи з 2025 року, виробники, в тому числі і Nissan, не виготовлятимуть автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння.
Бо якщо їх не можна продавати в Німеччині, природно, така ж ситуація в більшості країн Європи, принаймні західної Європи. Але є східна Європа, яка ще навряд чи це прийме і піде відразу аналогічним шляхом.

Є загальна тенденція і ми йдемо в цьому напрямку. Може щось змінитися в майбутньому, але поки що світові виробники бачать це ось таким чином. І якщо говорити безпосередньо про компанію Nissan, то передбачається, що до середини 2020-х років 30% виробництва буде сконцентровано на електромобілях.

- Багато власників автомобілів, випущених ще в 1990-х говорять, що нові автомобілі вже не такої високої якості, як були раніше. Пояснюючи тим, що сьогодні нові машини служать близько 5-7 років, а потім необхідний капітальний ремонт його основних агрегатів. Як ви вважаєте, чому раніше автомобілі були більш надійними, ніж зараз?

- Такої інформації у мене немає, що автомобіль, який сучасний, він служить 5-7 років, а після цього його вже не можна використовувати. Я трохи в іншу площину перевів би це питання, пояснив би, що може відбуватися з автомобілем зараз порівняно з тим автомобілем, який був раніше. Що відбувається?

Я не буду називати бренди і моделі, але ми аналізували кількість гарантійних випадків, які відбуваються з однією моделлю преміального сегмента і кількість гарантійних випадків, які трапляються з моделлю з дешевого сегмента. Наприклад, між ними різниця $50 тисяч. Кількість поломок у цих двох автомобілів однакова. А як же так? Тобто, є преміальний сегмент, і є більш дешевий. Цей самий автомобіль коштує набагато дорожче. Відповідно, у нього поломок має бути набагато менше. Але тут питання, яких поломок? Тобто в автомобілі стає все більше електроніки, все більше нових технічних рішень. Тобто автомобіль являє собою не просто шасі і двигун внутрішнього згоряння, як було раніше, колись давно. І тому відповідь на питання - чому ламаються однаково, або чому кількість гарантійних випадків однакова, тому що в новому автомобілі кількість передових систем у десятки разів більша, ніж у тій машині, яка була випущена в 90-х роках. Там було просто мало чому ламатися або виходити з ладу.

Тепер стало більше технічних систем, більше факторів, які впливають на працездатність нового автомобіля. І тому складається така думка в людини, що вона частіше, можливо, звертається на сервіс. Але якщо він проаналізує, з чим він звертається туди, які у нього поломки можуть бути, просто з цими він не міг звертатися на сервіс в 90-х роках, тому що цих речей в автомобілі не існувало.

Тому компанії продовжують робити упор на якість, вони дуже чітко стежать за кількістю поломок, яке з автомобілем сталося в перший рік, у перші три роки та в перші п'ять років.

- Сьогодні більшість автовиробників намагаються впроваджувати у свої автомобілі популярні малолітражні турбодвигуни, які економічні. З ними на пару йдуть ще роботизовані коробки передач, які перемикають передачі досить швидко, при цьому ще витрату знижують. У чому сьогодні перевага таких агрегатів, а в чому їхні недоліки?

- Я б розділив роботизовані коробки і турбовані двигуни. Тобто не обов'язково, що вони перебувають у парі. Але, що стосується малолітражних турбованих двигунів, є кілька переваг. Перше – те, що при меншому обсязі двигун може видавати ту ж кількість кінських сил, що і атмосферні двигуни. При цьому споживання палива менше у турбованих двигунів порівняно з "атмосферником", який видає таку ж потужність. Плюс вага цього двигуна менша і ціна нижча, що впливає на вартість автомобіля.

І ці речі дозволяють виробникам змістити фокус з дизельного двигуна на бензиновий. Чому в Європі дуже популярні, і у нас були популярні, і продовжують в деяких випадках бути популярними дизельні двигуни? Тому що витрата палива менша, тобто він більш економічний. Так, він більше забруднює навколишнє середовище. Але він більш економічний. Але в зв'язку з появою турбованих бензинових двигунів вирішується проблема економічності і забруднення навколишнього середовища. Тому багато компаній саме в цьому напрямку розвивають інженерну думку.

Що стосується роботизованої коробки передач, деякі бренди їх використовують більше, деякі менше. Так історично склалося, що у японських виробників історично було завжди більше автомобілів з класичною коробкою автомат і з безступінчатим варіатором. А в Європі були в основному механічні коробки. Коли все більше клієнтів у Європі стали звертати увагу на коробки автомат, на безступінчатий варіатор, європейські виробники самостійно вели розробки в цьому напрямку. І основним рішенням стала роботизована коробка, яку в першу чергу почали використовувати європейські бренди. У неї є певні переваги – це економія палива, яка відбувається, тому що вона швидше реагує на натиснення педалі газу. Але є і певні недоліки – вона менш плавна, аніж той самий безступінчатий варіатор, який використовується на більшості моделей Nissan.

- А яка з цих коробок передач більш надійна?

- У мене немає таких даних, не можу сказати.

- У чому компанія Nissan сьогодні робить ухил у сфері розробок?

- У сфері розробок два основних напрямки. Nissan продовжує активно розвивати напрямок електромобілів, той напрямок, де компанія є лідером. І другий напрямок - автономне керування автомобілем.

- Автопілот, правильно?

- Так, у компанії є навіть слоган – Intelligent Mobility (інтелектуальна мобільність). Ця інтелектуальна мобільність дорівнює електромобіль плюс автономне управління. Це основний напрямок розвитку компанії на найближчі 10 років. Саме цьому напрямку компанія приділяє основну увагу і цим себе позиціонує в порівнянні з іншими виробниками.

- Як буде розвиватися український авторинок у цьому році? Як компанія планує збільшити продажі своїх автомобілів?

- На 2017 рік у нас оптимістичні очікування. Ми припускаємо, що ринок дійде до позначки в 100 тис. машин. Цього року у компанії з'явиться оновлена модель Qashqai. Ближче до осені у нас з'явиться оновлений X-Trail. Ці моделі – локомотиви наших продажів. Тому саме на основі даних моделей ми будемо будувати нашу політику до продажу в наступному році.

- Коли ми зможемо наблизитися до рекордним показникам продажів 2008 року в 600 тис. машин? У найближчі п'ять років це реально?

- Ні, ми навряд чи взагалі до цього повернемося найближчим часом. Тоді була ситуація, ринок був "перегрітий", було банківське кредитування, яке давало можливість людині купувати автомобілі за $50 тисяч з доходом, який реально їй дозволяв купити б/у автомобіль за $7 тисяч. І у нас країна стала меншою з точки зору території, кількості людей і економічного потенціалу. Тобто ті регіони, той самий Донбас і Крим, вони давали близько 20-22% від загальної кількості продажів. Тому варто забути про ці показники у 600 тисяч. Більш реально говорити про обсяг 230 тисяч, з яким Україна була в 2012 році. Віднімемо від нього 20% і ми вийдемо десь на 180 тисяч. До цього відродження ми можемо прийти через 3-4 роки. Це реальні цифри для нас.


Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Бізнес. Інтерв'ю ТОП-10

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: