Можеш, коли хочеш: думайте, не як заробити гроші, а як створити цінність і конвертувати її в дохід - фото
Партнерський проєкт

Можеш, коли хочеш: думайте, не як заробити гроші, а як створити цінність і конвертувати її в дохід

22 грудня 2021, 08:00

Сьогодні кожен із батьків школярів знає, як іноді буває важко, а часом і неможливо, доступно та просто пояснити своєму юному математику, як вирішити чергову задачу з його домашнього завдання. Тоді в хід ідуть нерви, крики та сльози — усе як у їхньому власному дитинстві. На жаль, перехід на дистанційне навчання лише ускладнює цю проблему.

Відео дня

Але є інноваційний вихід — знайти дитини персонального онлайн-репетитора, який допоможе їй успішно освоїти шкільну програму за допомогою сучасних цифрових технологій. Його пропонує фундатор МАТЕМА — дитячої онлайн-школи з математики — Віталій Шкіль.

Фундатор МАТЕМА — дитячої онлайн-школи з математики — Віталій Шкіль (Фото: МАТЕМА)

Фундатор МАТЕМА — дитячої онлайн-школи з математики — Віталій Шкіль / Фото: МАТЕМА

— Як виникла ідея створити онлайн-школу та стати незалежним підприємцем?

— Історія про МАТЕМА — це не розповідь про людину, закохану в математику. Хоча мені, гуманітарію, цей предмет все ж стався у нагоді. Як підприємець я хотів створювати освітні продукти. І онлайн-школа видалася мені найдоступнішим варіантом, у якому немає високого бар'єра входу. Залишилося лише вибрати предмет. Сьогодні найпопулярніші напрямки онлайн-навчання — це іноземні мови та математика. Я вибрав останню, оскільки для школи з математики на ринку ще є вільне місце, на відміну від вивчення мов. А реалії пандемії підказали перспективний формат — онлайн-школа. Ми стартували у січні 2021 року, хоча підготовку розпочали у грудні, а сама ідея визрівала десь із жовтня минулого року.

— Як уплинула пандемія на реалізацію вашого проєкту?

 — Кардинально, бо до запровадження дистанційного навчання у школах батьки не дуже вірили в ефективність уроків, коли над головою учня не стоїть учитель. Але коли вони переконалися, що такий формат працює, а самі вчителі навчилися бути віртуальними, онлайн-навчання стало сприйматися як норма. Ми скористалися цим світовим трендом для стрімкого старту та зробили акцент на онлайн-репетиторстві у форматі віч-на-віч, тобто учень — вчитель. І це виявилося дуже зручним для всіх сторін.

— У чому переваги онлайн-навчання у МАТЕМА?

— По-перше, нікому не потрібно нікуди їхати та витрачати час на дорогу — просто ввімкнув комп’ютер або планшет і займаєшся. По-друге, навіть при базовому технічному забезпеченні якість навчання буде високою. Адже під час наших занять, на відміну від шкільних онлайн-уроків, у репетитора та учня складається гарний психологічний контакт, схожий більше на наставництво, ніж на класичне менторство. А якщо цього не відбувається, то ми знаходимо іншого викладача, якому учень довірятиме. Але в нашій практиці часто буває так, що одного разу запропонований нами вчитель йде разом з учнем з класу до класу. По-третє, у батьків є можливість контролювати процес навчання та оперативно дізнаватися про його прогрес, бо вчитель веде навчальний журнал, який заповнює після кожного уроку.

Якщо дитина не з’явилася на заняттях, викладач одразу повідомляє про це її рідним, тому що ми принципово не ховаємо їхні контакти один від одного. Ми хочемо, щоб вони постійно були на зв’язку, щоб швидко та просто розв’язувати всі питання та обговорювати успіхи учнів. І, нарешті, онлайн-навчання дає можливість дітям та їхнім батькам, котрі живуть у невеликих містечках по всій Україні, легко знайти свого вчителя. З МАТЕМА їх вибір не обмежений лише своїм населеним пунктом — у їхньому розпорядженні викладачі всієї країни. Все це відповідає актуальним уявленням про те, як має виглядати сучасна освіта. Єдина складність такого формату полягає в тому, що він поки що не став звичним для всіх українців. Але люди стрімко адаптуються до нової реальності, тому я не сумніваюся в попиті на якісні послуги з онлайн-навчання.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю
Віталій Шкіль (Фото: МАТЕМА)

Віталій Шкіль / Фото: МАТЕМА

— У нашій країні цей ринок уже склався?

— Він перебуває у процесі формування та динамічно зростає. Наприклад, репетиторство з математики — це масовий продукт, який, за нашими розрахунками, потрібен кожному другому школяру, а їх в Україні 4,2 ​​млн. Якщо уявити, що в середньому батьки витрачають на репетитора $100 доларів на місяць, то можна порахувати приблизну місткість цього ринку. Але вільне місце на ньому поки що є. Підтвердженням цього стало те, що після нашого старту у перший тиждень роботи ми продали наперед близько 100 уроків, хоча ми ще не мали ані відомого бренду, ані відгуків та рекомендацій. Все, що у нас було, це кілька вчителів та сайт, на якому ми пропонували свої послуги. А сьогодні 50 викладачів онлайн-школи МАТЕМА проводять 3000 занять для 500 учнів на місяць.

— Хто ваш типовий учень?

— Наймасовіший споживач нашого навчального контенту — учень 6−7 класу загальноосвітньої школи. Думаю, це тому, що у батьків не завжди є можливість пояснити своїм дітям матеріал з математики. Нерозуміння зростає, і виникає потреба взяти для дитини репетитора. Це наші найулюбленіші клієнти, тому що їм не потрібно нікуди поспішати та терміново складати іспити або тести ЗНО. Вони просто вчаться без стресу та поспіху, що для всіх дуже комфортно. Але ми постійно вивчаємо свою цільову аудиторію та різні пропозиції, щоб оперативно на них реагувати.

Так, спочатку ми намагалися працювати тільки зі школярами 5−11 класів, вирішивши, що з маленькими дітьми буде складно спілкуватися в інтернеті. Але невдовзі ми відгукнулися на запити батьків та зайнялися пошуками вчителів, які тепер працюють лише з цією категорією учнів. А фокусуватися, наприклад, тільки на підготовці до ЗНО ми не хочемо з чисто ринкових причин — ця послуга вже сформована на ринку, і ми не хочемо конкурувати з безліччю курсів та індивідуальних занять у цій ніші. Наші викладачі роблять таку підготовку у рамках штатних занять.

Віталій Шкіль (Фото: МАТЕМА)

Віталій Шкіль / Фото: МАТЕМА

— Що необхідно для того, щоб почати працювати у вас репетитором?

— Оскільки ми не ставимо собі за мету знаходити казкових гуру математики, з нами працюють два основні сегменти репетиторів. Це шкільні вчителі та студенти, які розуміються на предметі та навчаються на технічних спеціальностях у вишах. Всі вони відповідають нашим базовим вимогам — профільна освіта, уміння пояснювати матеріал просто та доступно, здатність викликати у дітей інтерес до навчання та навички роботи в онлайні. Останнє дуже важливо. Якщо вчитель хороший, але ніколи не працював у такому форматі, ми проводимо з ним навчання базової комп’ютерної грамотності або відмовляємося співпрацювати.

Ми дійшли висновку, що не всім учням потрібен вчитель вищої категорії - багатьом достатньо молодого і веселого викладача, який може пояснювати матеріал доступною їм мовою та допомогти у виконанні домашнього завдання. Звичайно, якщо це «запущений» учень, що має великі прогалини у знаннях, тоді ми залучаємо професійного педагога, який розбереться в причинах такої ситуації та буде працювати не лише з навчальним матеріалом, а й із мотивацією школяра. Тому в нашій команді є керівник навчальною частиною. Це кваліфікований спеціаліст, у якого є педагогічний стаж та досвід управлінця у школі. Він не тільки працює індивідуально з кожним учителем, особливо з новачками, а й займається їх відбором, проводить співбесіди та приймає рішення про співпрацю.

— Які умови пропонує МАТЕМА своїм учителям?

Основна наша цінність — турбота про батьків та учнів через турботу про вчителів.

— У нас дуже гнучка система. Практично єдина умова для початку співпраці - викладач має бути доступний не менше ніж 15 годин на тиждень для занять репетиторством. Максимум це 30 годин, тому що ми не хочемо дуже втомлювати вчителя, бо це позначитися на якості занять. Загалом, ми намагаємось гнучко підлаштуватися до графіка дитини. До того ж у нас немає директивних норм, коли перед учителем ставлять жорсткі цілі - відпрацювати певну кількість годин. Також сьогодні ми активно працюємо з формулювання цінностей компанії, тому що вона активно зростає та стає важко керувати процесами. Основна наша цінність — турбота про батьків та учнів через турботу про вчителів.

Наприклад, ми відкрили для них умовний кредит із відтермінуванням платежу на купівлю гаджетів, необхідних для якісної роботи. Після придбання, ми списуємо їхню вартість за зручним для людини графіком. Нещодавно ми подарували вебкамеру та гарну гарнітуру одному з наших вчителів, який провів у МАТЕМА вже 1000 уроків. А також ми завжди намагаємось надсилати вчителям подарунки на день народження. Це ті знаки поваги до професії, які необхідні нашим зацькованим українським педагогам. Ми хочемо змінити цю ситуацію, показавши важливість їхньої справи, яка має гідно оплачуватись. Так у нашій школі є вчителі, які працюють дуже багато та якісно, ​​заробляючи понад $1000 на місяць. Викладачі МАТЕМА дуже цінують таку турботу. На мою думку, це важливо, адже тоді в учителя з’являється мотивація піклуватися про прогрес своїх учнів. Тобто, всі учасники процесу навчання будуть у виграші, а бізнес буде стабільним.

Віталій Шкіль (Фото: МАТЕМА)

Віталій Шкіль / Фото: МАТЕМА

— Чи потрібна вам акредитація від регулятора для роботи?

— Ні, адже ми не видаємо жодних сертифікатів та працюємо як аналог звичайного репетитора. Ми просто робимо таке навчання більш клієнтоорієнтованим, зручним та доступним. МАТЕМА навчилася розуміти потреби дітей та їхніх батьків. Але думаю, що в майбутньому нам стануть в нагоді якісь додаткові документи, щоб ефективніше розв’язувати проблему довіри. Вона є у наших батьків і зрозуміло, звідки вона взялася — надто часто вони стикаються з аферистами у віртуальному та реальному світі. Щоб подолати це потрібно спілкуватися із пресою. Наприклад, нещодавно на українському телебаченні у нас був ефір, після якого до нас прийшло дуже багато нових клієнтів, які повірили у нашу чесність та надійність.

— Ви казали про майбутнє свого бізнесу, а яким ви його бачите?

— Ми думаємо про розширення географії нашої присутності. Сьогодні ми активно працюємо не лише у Києві, а й по всій країні, причому найбільше учнів у нас із західних регіонів. З січня наступного року ми плануємо виходити на ринок Польщі, а потім Іспанії та Латинської Америки. Використовуючи нашу відбудовану інфраструктуру та всі бізнес-процеси, ми плануємо залучати до роботи місцевих учителів. Крім того, ми будемо зростати шляхом збільшення своєї цільової аудиторії в Україні.

— Ви такі впевнені в успіху, а як же труднощі?

Варто дивитися на свій бізнес через просту призму — нічого не ускладнювати та постійно тримати фокус на важливому.

— Безумовно, вони є, але стосуються переважно операційних моментів — складності з продажу послуг, нестача бюджету на рекламу, тощо. Але це не так проблеми, як завдання, які є постійними супутниками будь-якого бізнесу. Я впевнений, що робота на ринку обов’язкової освіти має великі перспективи. Наша цільова аудиторія величезна та постійно оновлюється — діти народжуються та йдуть до школи щороку. Ми працюємо з продуктом, який є необхідним та має великий попит.

Отже, варто дивитися на свій бізнес через просту призму — нічого не ускладнювати та постійно тримати фокус на важливому. Наприклад, у якийсь момент ми подумали про введення нових предметів або про те, що зробити якусь градацію з математики (наприклад, допомога у підготовці до олімпіади або вступу до іноземного університету). Але ми швидко зрозуміли, що краще не розпорошуватися і зосередитися лише на математиці та шкільній програмі. Хоча боротися зі спокусами складно, тим більше коли вони йдуть від клієнтів. Але важливо чітко бачити свої цілі, й тоді обов’язково все вийде.

— Яку пораду ви б дали підприємцю-початківцю?

 — Хоч це й звучить банально, але головне — не сумніватися, пробувати та робити. Можна заходити у бізнес без солідного стартового капіталу. Просто потрібно включити кмітливість, виявити винахідливість і йти крок за кроком, намагаючись поступово покращувати результат. Це не порожні слова, МАТЕМА — не перший мій бізнес, але перший — успішний бізнес для мене, який я починав із 2000 грн, витрачених на розробку сайту та скромну рекламу. Звісно, ​​це підходить не всім. Але якщо ви відчуваєте, що бізнес — це ваше, тоді пробуйте. Наприклад, в інтернеті, де немає бар'єрів. Є відома мудрість, в яку я вірю — якщо ви створюєте цінність, то рано чи пізно з’явиться хтось, хто захоче її купити. Думайте, не як заробити гроші, а як створити цінність та конвертувати її в дохід. І неважливо чим ви займаєтесь — вирощуєте ви яблука або проводите онлайн-уроки — це базовий принцип будь-якого бізнесу.

Матеріал підготовлений за підтримки українського бренду Gemini Еspressо, що створює каву, яка допомагає зробити перший крок до реалізації своєї мрії. Кава Gemini — це ковток сміливості для тих, хто готовий досягати результату, рішуче рухаючись своїм шляхом, поштовх для твоїх справ і задумів. Відкрити свою власну справу? Можеш, коли хочеш!

Розмовляла Наталія Кир’янова

Діліться матеріалом




Радіо НВ
X