«Є сенс витрачати час тільки на великі цілі», — виконавчий директор Альфа-Банку Україна Ольга Філіпенко

27 листопада 2020, 13:45
Спецпроект
Виконавчий директор Альфа-Банку Україна Ольга Філіпенко (Фото:Ігор Царуков)

Виконавчий директор Альфа-Банку Україна Ольга Філіпенко (Фото:Ігор Царуков)

Ольга закінчила школу екстерном у 15 років. А після університету за ще 15 років пройшла шлях від спеціаліста до виконавчого директора банку. Багато разів змінювала роботу і навіть країну, але не змінювала бренд, хоча зізнається — пропозиції надходять практично щотижня.

Її складно відмовити, якщо у неї вже є план, навіть якщо ідея здається іншим ну просто неможливою. Вона й інших може переконати, що слова «неможливо» не існує. Адже так говорили про запуск кобрендової бонусної картки з AliExpress, а потім Альфа-Банк Білорусь став їх четвертим партнером у світі. Так само казали й про інші проекти, зокрема про запуск сторітелінгової стрічки InSync Now, а пізніше проект отримав нагороду Technology Project of the Year 2019 від журналу The Banker. Все це — ідеї Ольги, які стали реальністю всупереч скептикам.

Відео дня

Сьогодні Альфа-Банк Україна презентує новий мобільний додаток Sense Superapp з можливістю для клієнта самостійно налаштовувати інтерфейс та адаптувати фінансові сервіси під власні потреби й у зручній для себе формі. Ми вирішили, що є сенс зустрітися з людиною, яка придумала і запровадила такий індивідуальний digital-продукт, оскільки саме Ольга Філіпенко відповідає за digital в Альфа-Банку Україна.

У дитинстві я мріяла стати банкіром. Було ще два варіанти — супермодель (тут все зрозуміло — покажіть мені маленьку дівчинку, яка не хоче бути супермоделлю) і пластичний хірург (тому, що він робить людей красивішими, підвищує їхню самооцінку). А батьки мріяли побачити мене медиком, а точніше — лікарем-стоматологом, юристом або програмістом. Вони прості шахтарі, їм здавалося, що це — круто. Я ж вирішила стати банкіром. Дуже рано, до речі. Чітко пам’ятаю, що це було у п’ять років. Мені подобалося тоді приходити до мами на роботу і підписувати документи. Подобається, до слова, робити це й зараз.

Я абсолютний перфекціоніст. Але мені це зовсім не заважає, навіть навпаки. Хочеться, аби й всі навколо були справжніми rock stars. І я бачу, як можу їм в цьому допомогти. Немає межі досконалості, можна лише свідомо зупинитися на якомусь етапі і робити щось інше, але глобально це не заважає постійно думати про поліпшення.

Удача — це вміння тримати фокус і не звертати увагу на будь-які фактори, що відволікають.

Завжди варто залишати шанс на помилку. І ніде правди діти, боюся стратегічних помилок. Але найбільш правильний спосіб їх не робити — це довіряти інтуїції і намагатися не слухати досвід. Часто саме досвід і заважає.

Стратегія формується у мене в голові. А де ж ще їй формуватися? Якщо я буду обговорювати стратегію з десятками людей, виявиться, що це десятки стратегій, які підходять різним людям. Все одно є людина, яка задає тон, це і є завдання лідера.

У мене завжди є підтримка керівництва. І це дає відчуття свободи. У всіх є відповідальність, а от повна свобода у прийнятті рішень є не завжди і далеко не у всіх. Коли ти робиш щось за вказівкою, то у тебе немає можливості зробити щось надзвичайне. Впевнена, я б так не змогла, у мене завжди повинна бути власна історія.

Ігор Царуков
Фото: Ігор Царуков

Я боюся тільки втрати часу. Коли починаю думати, що мені потрібен баланс або взагалі потрібно зайнятися чимось іншим, тому що немає часу на себе через проєкти, починаю злитися. Для мене це все одно, що заривати талант у землю. Свій та людей навколо. У мене багато проєктів і планів. Це те, що я вмію робити і на що подобається витрачати час, це і є мій талант.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Банківська система — не нудна. Вона перестала бути такою після того, як змінився сам ринок фінансових послуг: прийшов фінтех, стали з’являтися коворкінги та інші креативні підходи. Банки в цілому стали робити більше цифрових сервісів, які за визначенням не можуть бути нудними. Але ще все можна поліпшувати. Наш Sense Superapp — це лише перший крок, тому що це не поліпшення, а те, як має виглядати комфортний мобільний додаток з індивідуальним підходом. Потім буде ще цікавіше. На ринку України є місце для крутих мобільних банків та екосистем. Нас драйвить те, що ми можемо покращувати життя українців і бути на одній хвилі зі стратегією цифровізації країни.

Мені важливо, щоб підлеглим подобалися завдання. Коли людині подобається і хочеться, вона завжди добре працює. Їй все одно: чи це пряма усна вказівка, наказ на папірці або повідомлення у месенджері. Він це зробить, тому що хоче, а не тому, що це потрібно.

Є підлеглі, колеги, з якими я спілкуюся вкрай рідко. Комусь це здається дивним, а нам підходить. Я можу зателефонувати їм раз на місяць, аби перевірити, чи зрозуміло їм те, над чим вони працюють, чи ні, чи горять очі. Якщо не подобається — хоч щодня зустрічайтеся і дивіться один одному в очі - не буде з цього діла.

П'ять запитань для Ольги Філіпенко
Фото: П'ять запитань для Ольги Філіпенко

Я завжди даю людині другий шанс. При повторенні людина робить набагато менше помилок. Але якщо цього не трапляється, то 90%, що й далі нічого вже не зміниться.

Я не аналітик трендів, я сама повинна задавати тренд. Це моя робота. Жоден маркетолог, навіть супераналітик, не може відслідковувати усе, що відбувається у світі. Він може написати мільярд обґрунтувань, чому цей тренд з’явився. Але чи це стане комусь в нагоді?.. Адже у підсумку важливим є лише те, що ти робиш з цією інформацією. Наприклад, з’явився TikTok, а це означає, що нам потрібно там бути. І не просто постити відео, а чітко продумати ідею і концепцію, яка сподобається аудиторії. З огляду на наші відео з мільйонним охопленням, у нас виходить.

Продукт повинен продавати сам себе. Звичайно, потрібно про нього спочатку розповісти, але це лише 10% історії. Якщо сам продукт слабкий, його може хвалити селебріті або будь-хто, але це не змінить суті. У тебе все одно погана картка і з цього нічого не вийде.

Цифрові технології - не тренд, а повсякденність. Люди здійснюють замовлення через додатки, користуються мобільним банкінгом і все рідше ходять за покупками фізично. Я от не пам’ятаю, коли востаннє розплачувалася готівкою. Тому вже зараз банк повинен уміщатися в телефоні клієнта. А ось що саме там створити — це вже рівень цікавої ідеї.

Відмінна ідея народжується в стані потоку. У мене немає конкретної формули, але є впевненість, що хороші рішення — прості, але не завжди очевидні.

Якщо твоя ідея не викликає жодного питання у інших, якщо вони залишаються байдужими, це означає, що ти займаєшся не тим, чим потрібно. Ти просто зариваєш свій справжній талант у землю.

Для мене новий мобільний додаток Sense Superapp — це наступний крок у цифровому світі. Слово «сенс» має під собою цілу філософію шостого чуття, де ти за визначенням отримуєш красиву, зручну, навіть приємну на дотик систему, яка повністю відповідає твоєму смаку і говорить з тобою однією мовою. Уся ця внутрішня персоналізація — це вираження вже не смаку і стилю банку, а твого особистого. Ось це і є філософія Sense. Трохи пізніше ми запустимо ще сильніший продукт, який перетворить цю філософію на лайфстайл нашого клієнта. Це наш перший крок.

Перехід в онлайн підійде будь-кому. І не потрібно згадувати наших любих бабусь. У мене бабуся за допомогою голосу шукає рецепти в інтернеті. Їй так подобається, каже — класно шукає. Літнім людям треба дати шанс все це спробувати. Нехай онуки приділять годину-дві й терпляче покажуть, як це працює. Це стереотип, що комусь технічні новинки не підходять. Вони підходять усім, просто є ті, кого не навчили ними користуватися.

Мені цікаві тільки міжнародні нагороди. Тому що людині потрібні великі цілі. Такий підхід нагадує тобі, що неможливого не існує. Мене не цікавлять дрібні історії.

Я завжди працюю. І завжди відпочиваю. У мене немає поділу, є тільки цікаве життя.

Мене заряджає споглядання красивих речей. Гарний краєвид, людина, картина, будівля, шарфик. Будь-що. Красива дрібниця може подарувати мені відчуття наповненості. Таке ж відчуття приходить і від гарної ідеї. А буде вона грошовою чи ні, мені зовсім не важливо.

Ігор Царуков
Фото: Ігор Царуков

Гроші не є метою, але вони, безперечно, дають свободу. Ти знаєш, що можеш купити все необхідне, тоді твій вибір — потрібно тобі це чи ні. Мені, насправді, взагалі мало що потрібно. Не потрібні крутіше авто або джинси відомого бренду. Мені навіть не цікаво, чи є у мене свій кабінет. Є - супер, не буде — теж окей. Я точно не прив’язана до речей.

Я — не звичайна жінка. Мої мрії здійснюються.

На роботі мене називають Мати драконів. Мені вже подарували ручку та кросівки в тему і навіть іграшкового дракона. Він сидить на робочому столі та слухає зустрічі й переговори. Велика частина з них і справді нагадує діалоги Кхалісі - коли інші дивляться на камені, я бачу яйця драконів, які лише варто довести до потрібної температури.

Будувати плани на життя — це порожня фантазія. А що ви зробили сьогодні?..

ДОВІДКОВО

Ольга Філіпенко — Виконавчий директор Альфа-Банку Україна. Відповідає за напрями розвитку продуктів, розробку цифрових сервісів, маркетинг та PR. За останні чотири роки Ольга отримала більше десяти нагород у своїй сфері, в тому числі особисту Rising Tech Star (highly commended) від The ​​Banking Tech. Має три вищі освіти європейського рівня, а також курс з фінтеху у Гарварді.

Автор тексту — Катерина Романова

Показати ще новини
Радіо NV
X