Nokia знають і люблять 9 з 10 українців – маркетинг-директор HMD Global

22 травня 2017, 12:24
Легендарний фінський бренд сподівається виправдати надії великої армії своїх фанатів як серед старшого покоління, так і серед молоді

За даними компанії HMD Global, яка випускає смартфони під брендом Nokia, 92% українців знайомі з брендом Nokia і він їм подобається. Однак це не означає, що всі вони придбають мобільні телефони цієї відомої марки. Про це свідчать дослідження, які провела компанія в Україні наприкінці 2016 року.

Відео дня

Представники HMD Global відвідали Київ 18 травня, де представили всю лінійку своїх телефонів: смартфони Nokia 6, Nokia 5 і Nokia 3. А також рімейк надпопулярної моделі 3310. Директор з маркетингу HMD Global Пекка Рантала в інтерв’ю НВ Бізнес розповів, як і завдяки чому Nokia збирається завойовувати прихильність споживачів на висококонкурентному ринку смартфонів.

Ми не збираємося здійснити якусь ностальгійну подорож. Нам не цікаво зосередитися лише на старих власниках Nokia. Ми цінуємо спадщину бренду, на якій будуємо наступні кроки і націлені на майбутнє.

Бренд – це як певна особа зі своєю унікальною ідентичністю. Наприклад, я ношу червоні черевики, інший колір мені не підходить. Це як людина, яка хоче виглядати трішечки молодше, сучасніше. Так само ми хочемо осучаснити бренд Nokia. Але такі фундаментальні речі, як якість і довіра – залишаться основними цінностями бренду.

Так, раніше Nokia була дорогим брендом. Однак зараз точкою входу буде середній ціновий діапазон. Зараз Nokia – це бренд для всіх, для більшості.

Ми певним чином демократизуємо технології, пропонуючи ті технології та специфікації, які раніше не пропонувалися в більш доступних цінових категоріях. Збірка телефонів зараз просто ідеальна. Це тому, що кожен корпус ми буквально витесуємо із суцільного шматка алюмінію. Його не можна скрутити, в ньому нема люфтів і скрипів.

Nokia пропонує ті технології та специфікації, які раніше не були доступні в більшості недорогих цінових категорій

Під час запуску Nokia 6 у Китаї на події було багато блогерів і журналістів. Один блогер поклав на цементну підлогу волоський горіх і почав розбивати його екраном Nokia 6, яку тримав у руці. Усе це його колега знімав на камеру, і тоді блогер сказав, що це справжня Nokia, а не китайська підробка.

Ми розуміємо, що очікування людей щодо якості Nokia дуже високі. Ми розуміємо, що люди чекають від наших смартфонів – якщо їх впустити на землю, то вони мають витримати та працювати далі. Ми відчуваємо відповідальність перед такими споживачами.

Загалом новим у бренді Nokia є те, що ми привносимо преміальну якість і надійність у нижчий ціновий діапазон. Водночас ми розширимо нашу лінійку, додаючи як дорожчі, так і дешевші моделі.

Колись Nokia охоплювала 67% світового ринку мобільних телефонів. Але зараз у нас доволі скромні плани. Ми розуміємо, щоби добитися результатів, потрібно докласти багато зусиль. Через кілька років ми плануємо увійти у топ виробників смартфонів на ринку України.

Минулого тижня я зустрічався з керівником одного з німецьких мобільних операторів, імені якого не можу назвати. Він показав дослідження стільникового ринку Німеччини, згідно з яким бренд Nokia, серед інших, зайняв третє місце.

Ми наголошуємо, що Nokia – це не торгова марка, а бренд, який несе в собі певні цінності. Завдяки чому навіть молоде покоління, яке ніколи не користувалося телефонами Nokia, дуже добре знайомі з самим брендом.

Ми не збираємося здійснити якусь ностальгійну подорож і зосередитися лише на колишніх власниках Nokia - Пекка Рантала, HMD Global

Ми не збираємося здійснити якусь ностальгійну подорож і зосередитися лише на колишніх власниках Nokia - Пекка Рантала, HMD Global Фото:

Якщо проаналізувати, хто найемоційніше, найгучніше коментує в соціальних мережах повернення Nokia на ринок, то це саме міленіали, ті, хто народився на зламі тисячоліть. І найбільше галасу вони створюють навколо легендарної моделі Nokia 3310.

Якщо у бренду є вага, цінність, то якимось чином вона передається. З молоком матері чи ще якось, але молодь розуміє цю цінність.

Ми не хочемо спочивати на лаврах. Водночас довгий час перебуваючи без будь-якої маркетингової підтримки та реклами на ринку бренд Nokia залишався актуальним.

Якщо говорити про Nokia 3310, то ми розуміли, що потрібно передати дух попередньої моделі. І якщо їх покласти поряд – стару та нову – то видно, що вони належать до однієї сім’ї. Водночас потрібно надати молодим користувачам щось нове. І ми вважаємо, що у новій моделі нам це вдалося.

Старі телефони Nokia славилися простим і зручним меню. Тепер ми використовуватиме "чистий" Android – ми вважаємо цю операційну систему простою та логічною. Водночас ми будемо використовувати іконки та зовнішній вигляд меню у стилі Nokia.

Нам подобається підхід Google до ОС Android і ми хочемо, щоби в наших телефонах цей підхід відображався у своєму первісному вигляді. У порівнянні з іншими виробниками ми набагато тісніше співпрацюємо з Google. На відміну від інших, ми підтримуємо та схвалюємо підхід Google до Android.

Навіть залишаючись тривалий час без реклами та маркетингової підтримки, бренд Nokia був актуальним

Наприклад, всі новинки цієї ОС будуть одразу ж доступні у наших смартфонах. Голосовий помічник присутній у всіх моделях, від найдешевшої до найдорожчої.

Не можу сказати, який маркетинговий бюджет ми витратимо в Україні. Рік тому, коли HMD Global лише почала діяльність, було заявлено про $500 млн інвестицій у маркетинг. Коли ми познайомили з нашими телефонами партнерів і дистриб'юторів, вони їм дуже сподобалися. Наші партнери виявили готовність вкладати власні кошти в просування бренду Nokia. Таким чином ми спільно можемо підсилити маркетинговий ефект.

Найбільші інвестиції ми очікуємо від наших споживачів. Якщо ми будемо використовувати дуже мобільний, дуже технологічний підхід, то це – ми сподіваємося – підтримають покупці. І будуть ділитися своїми позитивними враженнями.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X