ㅡ Враховуючи те, що ми запустились ще за півроку до відкриття ринку, метою
“Доброзем” був пошук такої кількості агентів, яка б забезпечувала максимальну можливий обсяг оголошень на нашому сайті. Спочатку ми не бачили конкурентів, але з часом з’явились схожі платформи, які почали використовувати нашу модель.
Важливу роль у появі гравців у цьому сегменті також зіграло те, що ринок запускався дуже туго, і перші угоди почали укладати лише через декілька місяців після зняття мораторію. Тоді ми могли говорити про обсяги всього до 10 угод на місяць.
Станом на кінець 2023-го, ми бачимо, що з’являється дуже велика кількість подібних компаній. Їх можна умовно поділити на два типи: ті, хто надають інвесторам та потенційним покупцям можливість не тільки купити, але і супроводжувати угоду до моменту, поки вони не захочуть продати свою зімельну ділянку; та компанії, які працюють за нашою моделлю, і їхнє завдання ㅡ пошук ділянок за будь-якими критеріями покупця, прозоре надання усіх умов угоди, а також безпосередньо її підписання.
Окремо можна виділити ще один тип маркетплейсів, ㅡ це так звані “одноосібники”, які працюють самі на себе, отримують індивідуальні замовлення, зазвичай мають певні зв’язки у агробізнесі чи навіть високі посади у подібних компаніях.
Переважно, наші клієнти ㅡ це більш досвідчені інвестори, які мають історію укладання угод на земельному ринку, і вони хочуть самостійно та повноцінно керувати своїм земельним банком.