Якщо раніше автомобілі міняли кожні три роки, то зараз цей термін зріс удвічі - директор дилерського центру Volkswagen

16 листопада 2016, 20:20
Незважаючи на кризу, український ринок нових автомобілів у цьому році вже демонструє впевнене зростання

Так, за десять місяців вдалося перевищити показники минулого року майже на 40%. Про те, що стало драйвером зростання, чому автодилерам вигідне скасування акцизу на б/у автомобілі і чого очікувати в наступному році НВ Бізнес розповів директор офіційного дилерського центру Volkswagen (Атлант М Лепсе) Олександр Дмитерчук.

Відео дня

-У цьому році ринок нових автомобілів зріс на 40%. За рахунок чого вдалося досягти таких результатів?

- В першу чергу такий стрибок пов'язаний з низькою порівняльною базою минулого року. Останні два роки ринок не просто падав, а обвалився. Це другий обвал ринку після 2008 року. Другий фактор – це відкладений попит. І нарешті, третій фактор - низька автомобілізація в країні. І тут у нас один із найкращих потенціалів.

У кращі роки продаж автомобілів був на рівні півмільйона машин. За результатами ж минулого року, на українському ринку вдалося реалізувати близько 50 тис. нових автомобілів. Що і сформувало величезний відкладений попит.

Наприклад, до 2008 року люди готові були міняти автомобіль кожні три роки. А вже починаючи з 2009 року, ця цифра зросла вдвічі – до 6 років. У 2015 році готовність відкласти заміну авто зросла ще більше.

На початку року імпортери та експерти прогнозували від 10% до 60% зростання авторинку. За наявної динаміки зростання автомобільний ринок 2016 року буде близько 65 тис. автомобілів.

- Якщо зараз дивитися на всю динаміку, що відбувається на ринку, можна з упевненістю сказати, що криза закінчилася?

- Ні. Я не можу сказати за всю економіку в цілому, тому що для цього повинні в країні відбуватися реформи, ми повинні це побачити зростання ВВП на душу населення, ми повинні стійко бачити зростання не тільки на автомобільному ринку, а у всіх ритейлах. Повинен змінитися тренд вартості нерухомості в бік збільшення. Я б сказав, що ми пристосувалися жити в умовах кризи. А на зростання авторинку позначилися фактори які я перерахував вище.

- Чи має вплив на ринок нових автомобілів закон про зниження акцизу на б/у іномарки?

- Так, але він відкрив певну нішу. В першу чергу для покупців автомобілів з пробігом. Той, хто відкладав покупку автомобіля, зміг скористатися і купити авто в довгострокове користування. Ринок перших реєстрацій автомобілів з пробігом також зріс. У нього зростання близько 400%. Тут вплинуло ввезення автомобілів, що відповідають екологічному стандарту Євро-5 або вищезазначеному закону.

Більшість імпортерів не стоять на місці і реалізують програми з продажу автомобілів з пробігом. Наприклад, у Volkswagen – це програма продажу автомобілів з пробігом з гарантією.

Закон на б/у авто однозначно матиме позитивний вплив на загальний ринок нових та б/у авто в Україні. Оскільки, крім продажу автомобілів, офіційні дилери займаються технічним обслуговуванням і ремонтом. Відповідно, насичення ринку йде тільки в плюс, тому що нам буде кого обслуговувати.

- Тобто це не матиме негативного впливу?

- Так. Я в цьому бачу тільки позитив, у людини є вибір.

- Сьогодні на українському ринку найбільш затребуваним виявився кросовер Kia Sportage (близько 2 тис. од.). З чим пов'язана популярність цього сегмента?

- На популярність кросоверів в першу чергу впливає така ознака, як сезонність. Седан Volkswagen Jetta цього року посідав перші місця з продажів. Але це легкова група. Були також і інші хороші цінові пропозиції.
Близьким за кількістю реєстрацій з моделлю Jetta в літні періоди був більш доступний автомобіль Renault Logan. І один, і другий автомобіль з настанням осінньо-зимового періоду з мінімальною різницею поступилися першими двома позиціями південнокорейському кросоверу.

- Наступного року хороші цінові пропозиції будуть тільки на дизельні автомобілі?

- Це питання більше до компетенції імпортерів і виробників. Я б не робив обмеження по типу двигунів. Є бренди, в яких добре цінове позиціонування на бензинові версії, як наприклад Skoda. Volkswagen був поза конкуренцією щодо дизельної версії Volkswagen Jetta.

- Скільки автомобілів у середньому продавалося в день до кризи і скільки зараз?

- Ми відстежуємо у себе воронку продажів, починаючи з контактів, до контрактів. До 2008 року ми могли реалізовувати в місяць близько 300 автомобілів, в перерахунку на один день, це 10 автомобілів на день. У минулому році продажі автосалону становили 250-300 машин. Що в 10-12 разів менше. У 2016 році ми почуваємося трохи краще, тому що вже на сьогодні наші продажі перевищують результати минулого року більш ніж удвічі – 600 авто. Що приблизно 2 автомобіля в день.

- Як справи йдуть у Volkswagen з електромобілями, коли планується офіційний продаж в Україні?

- Питання також відноситься до компетенції імпортера і виробника. У компанії Volkswagen добре в Європі продаються дві моделі електромобілів: E-Golf і E-Up. Вони поки в Україну не поставляються, але імпортери вивчають попит і можливість почати продаж. Зараз на ці автомобілі в Європі підвищений попит і на запит дилерів поставляти в Україну електромобілі, нам завжди відповідають, що завод поки що не може задовольнити європейський попит. Компанія розширює виробництво в цьому напрямку і робить серйозну ставку в майбутньому на технологію електромобілів. Я думаю, в недалекому майбутньому ми теж зможемо продавати електромобілі і вони будуть займати свою нішу на українському ринку.

- Як почуватиметься ринок наступного року? На які показники вийдемо?

- Складно сказати. Багато що буде залежати від економіки і реформ. У 2017 році на позитивний прогноз впливатимуть такі фактори, як відкладений попит, низька автомобілізація і відновлення корпоративного сегмента. Він, зазвичай, відновлюється раніше і стає драйвом для роздробу. На показники приросту 15-20% можна розраховувати.

Показати ще новини
Радіо НВ
X