Інновації впроваджуються лавиноподібно – голова R&D великої тютюнової компанії про те, як зміниться ринок в майбутньому

24 вересня 2018, 13:15

На українському ринку тютюнових виробів минулого тижня з'явився новий продукт. Компанія Вritish Аmerican Тobacco представила українському споживачеві систему нагрівання тютюну glo.

За даними EY всього за кілька років подібні продукти досягли на світовому ринку 4% від всього ринку сигарет. При цьому частка систем нагрівання тютюну, як і електронних сигарет, постійно зростає і багато хто вже пророкує, що вона вже в найближчі п'ять-десять років зрівняється з часткою традиційних сигарет.

Відео дня

НВ Бізнес розпитав про драматичні зміни, які мають місце на ринку тютюнових виробів у доктора Кріса Проктора, головного наукового директора BAT.

– Навіщо взагалі тютюнові компанії вирішили впровадити системи нагрівання тютюну?

– Основна ідея при впровадженні таких систем – це прагнення знизити ризик. Ми спочатку хотіли знизити ризик для здоров'я від куріння, використовуючи фундаментально інший принцип – нагрівання тютюну, а не його спалювання. Коли ви курите сигарету, з того кінця, де вона підпалена, вона дуже гаряча, близько 900 градусів, і там дуже багато токсинів. Якщо знизити температуру, як ми це робимо в нашому продукті glo до 240 градусів, то ви отримаєте і смак, і аромат, і нікотин, які є в тютюні, але без токсичних речовин. Тож ключова ідея – в створенні продукту з потенційно зниженим ризиком.

– Як, на вашу думку, в майбутньому зміниться ринок сигарет і їх споживання?

– Наш підхід полягає в ідеї трансформування тютюнової галузі. У світі дуже багато курців традиційних сигарет. І багато хто з них шукає способи знизити ризик або просто використовувати продукцію більш сучасним способом. Ми давно на цьому шляху, і саме впровадження мікроелектроніки і потужних батарей дозволили зробити еволюцію в системах нагрівання тютюну і продуктах парення. Це новий спосіб використання нікотину і можливого зниження ризику.

– Які в принципі перспективи у ринку систем нагрівання тютюну?

– У кожній країні ситуація унікальна. Більшою мірою вона залежить від того, як регуляторні органи сприймають нові продукти. Безумовно, споживачам подобається сама ідея нових продуктів. Не тільки через зниження ризику, а тому що вони більш зручні, від них немає проблем з запахом. І для деяких людей це, в принципі, більш соціально прийнятний спосіб вживання тютюну.

Концепція glo в цілому – зберегти ритуал куріння, але з набагато меншою кількістю токсинів

Люди будуть користуватися цією технологією, тільки якщо будуть знати, що така існує, які можуть бути її переваги. Безумовно, і регуляторне середовище має забезпечити можливість використання цих продуктів. Наприклад, там, звідки я родом – у Великій Британії, – існує Управління охорони здоров'я, в якому вірять у зниження шкоди від тютюну. Тому вони широко висвітлюють розвиток використання електронних сигарет, пояснюють, чому курцям варто подумати про перехід на продукти парення або нагрівання тютюну. В такому середовищі ринок змінюється досить швидко. У країнах, в яких уряд мовчить або в яких існує жорстке регулювання нової продукції з потенційно зниженим ризиком, я думаю, еволюція буде проходити повільніше.

– Якщо взяти весь світ, яка буде частка таких систем нагрівання тютюну через 5 років, 10 років?

– Наприклад, в Японії – це перша країна, де ми запустили glo в 2016 році – ринок сигарет трансформувався за 2 роки. 25% людей, які курили, тепер використовують системи нагрівання тютюну. Це дуже швидка трансформація. В інших місцях процеси відбуваються повільніше, залежно від того, що про це думають споживачі, скільки уваги вони приділяють питанню вибору продукції, і через підходи державного регулювання.

– Що змушує людей йде від традиційних продуктів, таких як сигарети і сигари і переходити на системи нагрівання тютюну? Навіщо це взагалі потрібно?

– Одна з найбільш очевидних причин – це знизити ризик. Ви знаєте, що куріння спричиняє високий ризик раку легенів, ризик виникнення серцевих захворювань. Саме тому на пачках сигарет є попередження про шкоду для здоров'я. Потенційно можна істотно знизити ризик, використовуючи таку продукцію як glo. Це одна з причин. Є й інші. Ми провели дослідження щодо запаху, який оточує курців, від їх рук, від одягу. Якщо ви використовуєте систему нагрівання тютюну, таку як glo, то від вас значно менше пахне, ніж якби ви курили. Навіть менше зубного нальоту. Коли ви курите, ваші зуби стають коричневими. А якщо ви використовуєте glo, то цього не відбувається. Іноді людьми рухає більш віддалений у часі ефект для здоров'я, іноді більш швидкий, ставлення до себе або до оточуючих. Наведу приклад – якість повітря. Коли ви курите в приміщенні, ви побачите хмару диму. Саме тому куріння заборонено в багатьох закритих приміщеннях. Якщо ми використовуємо glo, то ми не продукуємо сигаретний дим. Ми генеруємо аерозоль з рослинним гліцерином. Тож у повітрі не формуються частинки диму, пар розчиняється дуже швидко. Це також турбота про оточуючих і про себе.

– Як в принципі в майбутньому зміниться бізнес завдяки новим винаходам? До чого підприємці повинні бути готові вже сьогодні?

– Це хороше запитання, особливо для нас. Нам, наприклад, довелося повністю трансформувати науково-дослідні роботи. Традиційно інновації в сигаретах не були достатньо динамічними, на нову розробку йшло багато років. Зараз, в цьому новому світі, інновації це просто, як лавина, цикл інновацій займає вже близько 6 місяців. Ми витратили $2,5 млрд за останні 6 років на ці розробки, у нас працює 1 500 різних вчених. Є фахівці з мікроелектроніки, з батарей – всього, що необхідно для створення такого пристрою, в поєднанні з нашим досвідом в традиційній тютюновій сфері.

Якщо ви використовуєте систему нагрівання тютюну, таку як glo, то від вас значно менше пахне, ніж якби ви курили

– Як багато часу проходить від етапу задумки якоїсь розробки до етапу впровадження її в життя?

– Інновації – це зовсім інша філософія бізнесу. Шість років тому ми вирішили, що ми хочемо бути тютюновою компанією, яка краще за всіх задовольняє уподобання наших споживачів у традиційних сигаретах і продуктах нового покоління. Йдеться про такі продукти, як glo і електронні сигарети. Це рішення прийнято на найвищому рівні і вся компанія вишикувалася відповідно з цією ідеєю. І, власне, тому ви бачите запуск glo тут в Україні. Це один з пріоритетних для нас ринків.

Співпрацюючи з різними експертами, ми об'єднували їх розробки, і нам було потрібно близько 4 років, щоб створити цей продукт. Але ми на цьому не зупиняємося. Після запуску ми почали працювати над подальшими покращеннями. Це дуже схоже на серію телефонів. Завжди потрібно думати, що ж буде далі, про додаткові технології до основних технологій, які ми розробили і реалізували в цьому продукті. Ми будемо постійно впроваджувати удосконалення в міру розвитку. Це нормальний процес розвитку споживчої електроніки.

Якщо у вас є основна платформа, в цьому випадку в glo це система кругового нагріву, система вентиляції, розумна електроніка, то на розроблення продукту у вас піде близько 2-3 років. Наступна фаза – це створити те, що ви хочете створити. Оскільки ми створювали продукт з потенційно зниженим ризиком, то ми розробили сам пристрій, крім того, ми повинні були розробити тютюновий стік, який використовується в пристрої. Після цього ми протестували його, чи дійсно новий пристрій продукує менше токсинів, не створює диму і запаху. Після інноваційної фази завжди йде фаза тестування. Ваші споживачі повинні бути задоволені смаком, а з наукової точки зору потрібно переконатися, що продукт дійсно містить менше ризиків.

– Розкажіть про ваш новий продукт glo. Що він собою являє?

Ми вирішили зробити glo дуже простим у використанні для споживачів. Тут є одна кнопка. При її натисканні починається цикл нагрівання. Зверху є отвір, куди вставляється неостік. Ми хотіли, щоб використання glo було схоже на куріння звичайних сигарет. Зазвичай курці дістають сигарету з пачки, підпалюють і використовують. Тут ви дістаєте неостік з пачки, вставляєте в пристрій, підносите до рота і робите затяжки, ніби це звичайна сигарета. Концепція в цілому – зберегти ритуал куріння, але з набагато меншою кількістю токсинів. Це набагато більш комфортний перехід від куріння до використання нашого продукту glo.

Показати ще новини
Радіо НВ
X