БРСМ: персонал — наш головний скарб

28 лютого, 18:49
Позиція
БРСМ-Нафта

БРСМ-Нафта

Директор департаменту з управління персоналом мережі автозаправних комплексів БРСМ-Нафта Марина Лаврiнець розповідає про корпоративну культуру компанії та її провідні цінності.

— Сьогодні кадровий директор, або HR, як тепер модно говорити, — це представник бізнесу, який взаємодіє зі всіма функціями та повинен налаштувати їх на загальну синергію в бік результату. Як вам це вдається?

Відео дня

 — Це щоденна робота, до якої входять найрізноманітніші процеси. Вона вимагає тонкого витримування балансу між бізнесом, з його жорсткими вимогами приносити прибуток, та людьми, людськими відносинами. Оскільки саме персонал — це рушійна сила компанії та взагалі її головний скарб, то високі результати у бізнесі можуть досягатися лише завдяки правильно згуртованому колективу. Тому важливе завдання для HR — вміти мотивувати персонал, налаштовувати його на результат.

Марина Лавринець
Фото: Марина Лавринець

Мені допомагає мій досвід: я вже понад 15 років на керівних посадах у сфері HR і за цей час змогла знайти провідні принципи своєї діяльності. Це постійні комунікації з колективом, гнучкість, індивідуальний підхід до кожного співробітника, незалежно від його посади. Я знаю, коли можна і потрібно поспівчувати, разом випити по філіжанці кави, а коли слід впевнено сказати: «Зібралися — і вперед, ми зможемо!».

Головне, щоб кожен член команди розумів, що його цінують у компанії. Моє завдання зробити так, щоб колектив у цьому був впевненим.

— Що змінилося в роботі з персоналом із початком війни?

 — Зараз на чільне місце вийшли першорядні цінності - здоров’я та безпека людей. Причому і те, й інше важливо як у фізичному плані, так і в психологічному: це основна запорука комфортної, правильної, успішної роботи персоналу, і саме це приносить ефективний результат компанії. А головні принципи моєї роботи залишилися незмінними: чесність, повага, відкритість.

— Чи маєте справу з дефіцитом персоналу, та наскільки він є суттєвим?

 — За статистикою, з 24 лютого минулого року з України виїхало 11,1 млн. людей, та лише 4,7 млн. з них повернулися — це трохи більше третини. Також має значення набір у ЗСУ — лише в нашій компанії сьогодні 310 чоловіків захищають Батьківщину. Тому очевидно, що майже кожна компанія зараз відчуває кадровий голод. Але в нас, завдяки створеній нами системі кадрового резерву, такої проблеми немає. Сьогодні 98% вакантних місць у БРСМ займають люди, які вже працюють у компанії: ми уважно спостерігаємо за кожним, навчаємо, розвиваємо та допомагаємо будувати кар'єру.

БРСМ
Фото: БРСМ

Звісно, доводиться шукати нових співробітників також на ринку праці. Зараз це складно, але ми впораємося, кадрового дефіциту в нашій компанії не існує. Більш того, зазначимо, що ми змогли зберегти максимальну кількість працюючих АЗК: до війни у нас їх було 217, зараз 208. Тому роботи в нас, як і раніше, багато, та ми продовжуємо розвиток компанії.

— Як підбираєте кандидатів, за якими критеріями оцінюєте?

 — Головне для нас — щоб цінності людини збігалися із цінностями компанії, а саме: ставлення до клієнта, робота в команді, стабільний розвиток, інноваційність. Для того, щоб наш майбутній співробітник чітко розумів свою роль у компанії, моє завдання в спілкуванні з ним — прозоро, чесно, відкрито донести до нього всі аспекти роботи, а також мотивувати заробітною платою та соціальними гарантіями. В результаті у нас, як правило, чудово складається пазл, і дуже рідко трапляється, що людина не проходить випробувальний термін. Звичайно, буває, коли одразу на співбесіді доводиться відмовляти кандидату — але також із обов’язковою умовою чесності та відкритості.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Коли я бачу, що кандидат у чомусь не дотягує за професійними якостями, але це енергійна, цілеспрямована людина з іскоркою в очах та відкритою душею — ми обов’язково даємо йому шанс, причому незалежно від віку. Такі люди нам завжди потрібні!

— Розкажіть про систему навчання та підвищення кваліфікації персоналу.

 — У БРСМ маємо ефективну систему навчання персоналу всіх рівнів. У нас є власний професійно-технічний центр навчання, внутрішні та бізнес-тренери, найрізноманітніші та найцікавіші програми, в тому числі система дистанційного навчання, з більш ніж двома десятками тренінгів. Навіть на базову посаду оператора-заправника ми проводимо навчання та за його підсумками видаємо посвідчення: це дуже важливо, оскільки ми зосереджені на високому рівні безпеки роботи наших АЗК. Також в процесі роботи всі наші співробітники, аж до керівного персоналу, регулярно проходять навчальні тренінги, що дозволяє їм підвищувати кваліфікацію та вдосконалювати свої софт- і хард-скіли.

Марина Лаврінець та Юлія Турко
Фото: Марина Лаврінець та Юлія Турко

— Тобто у вашій компанії реально збудувати кар'єру буквально від заправника до керівника?

 — Звісно! У БРСМ є безліч прикладів таких історій успіху. Регіональний директор компанії, дуже багато наших территоріальних директорів колись прийшли в компанію саме операторами заправної станції — та за кілька років пройшли шлях до своїх високих посад. Компанія завжди рада підтримати прагнення своїх співробітників до зростання. Я сама часто звертаю увагу на наш персонал, коли заїжджаю на заправку як клієнт: якщо бачу — людина працює щиро, з душею і мене обслужили на високому рівні, то я запам’ятовую ці нюанси і намагаюся відкрити цьому співробітнику шлях до подальшого зростання в компанії.

— Які трансформації відбулися у корпоративній культурі під час війни — проекти, тренінги?

 — Як вже було сказано, в нашому пріоритеті - здоров’я та безпека, нещодавно ми запровадили тренінг із надання першої медичної допомоги. Дипломовані інструктори з усім необхідним обладнанням навчають наших співробітників непрямому масажу серця, штучному диханню, накладенню джгутів та іншим основам долікарської допомоги, яка має врятувати життя в екстреній ситуації.

Юлія Турко, PR-менеджер БРСМ-Нафта
Цього року у нашій компанії засновано службу психологічної підтримки співробіників. Вважаємо, що зараз це надзвичайно актуально. Мати в штаті корпоративного спеціаліста — розвинена міжнародна практика і додатковий бонус для потенційних співробітників. В Україні ця тендеція почала з’являтися зовсім недавно, тому ми пишаємося тим, що знаходимося серед флагманів у цьому тренді. Українці переживають складні часи і очевидно, що психологічне здоров’я співробітників зараз не менш важливе, ніж фізичне. Для нашого менталітету це поки що незвично: не кожен може «оголити» душу перед незнайомою людиною. Тому до нашого психолога або коуча можна звернутися не тільки безпосередньо, особисто, але також зателефонувати йому або написати на пошту чи в месенджер: багатьом так простіше розпочати контакт. Ми дуже хочемо чути та розуміти наших колег і готові допомогти їм у будь-яких складних ситуаціях.

— Як саме БРСМ і працівники допомагають Україні у боротьбі з агресором?

 — Ми створили благодійний фонд БРСМ: кожен клієнт нашої мережі, учасник програми лояльності BRSM Plus може задонатити обраний ним відсоток своєї знижки на пальне. Є в нас також спільний проект із Монобанком — «банка» зі збору благодійних внесків. На зібрані гроші ми замовляємо та передаємо військовим ЗСУ спецформу. Це найбільш популярний запит від них, адже одяг у зоні бойових дій просто розхідний матеріал, що не підлягає відновленню. Цієї зими ми передали бійцям 645 комплектів теплої відмінної форми, постачальників якої обирали за тендером. У грошовому еквіваленті — це 3 043 291, 49 грн. Тепер ставимо за ціль зібрати 5 000 000 на військове спорядження весна-літо: взуття, одяг, виготовлені з дотриманням усіх стандартів і вимог.

У період спроби агресора прорватися до Києва наша корпоративна їдальня постачала гаряче харчування до пунктів територіальної оборони столиці, а на деяких АЗК працювали хостели, де люди, які виїжджали з тимчасово окупованих територій, могли дорогою перепочити. З першого дня війни БРСМ безкоштовно заправляє транспорт військових та критичної інфраструктури, волонтерів. Станом на сьогодні ми безкоштовно надали майже 700 000 літрів пального і будемо продовжувати робити це надалі. Наближаємо перемогу разом і дякуємо усім небайдужим, хто долучається до збору коштів — цінуємо кожен вклад.

Показати ще новини
Радіо NV
X