«Ми насамперед підприємці»: співвласник CCG Development про правильний вибір підрядників

Володимир Гуляєв, співвласник компанії CCG Development
Один з клієнтів CCG Development на новому об'єкті вирішив заощадити з ремонтом: заявив, що самотужки обере будівельні бригади і організує роботу.
Прогадав. Замість необхідних трьох місяців ремонтні роботи тривали вісім, недоотриманий прибуток — п’ять місяців роботи. Про те, що кошторис по ходу робіт зріс, годі й казати. «Наш чек може бути вище на 10% команди будівельників з залізничного вокзалу, але ви точно отримаєте все в строк і за тими умовами, про які домовилися на березі», — зазначає Володимир Гуляєв, співвласник компанії CCG Development.
Запевнення Гуляєва — не просто гучні слова. Наприклад, компанія CCG Development, яка є генеральним підрядником, в найкоротші терміни здавала кілька об'єктів мережі бізнес-просторів Creative States: за два місяці в БЦ Senator і за чотири — на заводі «Арсенал». Робота згідно з обумовленими термінами і бюджетом — два фактори, завдяки яким CCG Development вибирають ритейл, магазини, офіси, готелі для реалізації своїх об'єктів. У розмові з НВ Володимир пояснює, в чому справа.

Ми, в першу чергу, підприємці, а не будівельники
Я чудово розумію, що бізнес заробляє, коли працює: тому так важливо здати об'єкт за три місяці, а не за вісім. Виходячи з цього, одне з найважливіших завдань нашої команди — виконувати обіцянки. Зокрема, за швидкістю здачі об'єктів і за його вартістю: інвестор повинен знати, що обумовлені «на березі» цифри не зміняться в майбутньому. Десять років досвіду навчили мене ці обіцянки виконувати.
Помилково вважати, що раз ми робимо ремонт на об'єкті, то наша команда — просто група будівельників і трійка виконробів. CCG Development має чітку структуру команди:
- проектний менеджер, який веде об'єкт;
- відділ комплектації, який стежить за тим, щоб все необхідне на об'єкті було там вчасно;
- виконроб на об'єкті, який організовує роботу будівельних бригад.
Оскільки кожен знає своє місце і завдання, робота рухається швидше. Прораб не їздить за свердлом в будівельний маркет, менеджер не говорить, як наносити штукатурку.
Не прогадати з термінами дозволяє чітке опрацювання технічної документації: ми від самого початку знаємо, де можуть бути складнощі, і готуємося до них. Це веде за собою другий важливий момент — кошторис. Оскільки сюрпризів на будівництві не буде (ми про них вже знаємо), то і додаткові витрати раптово для інвестора не з’являться в проекті.

А інвестор — залишається інвестором
Другий момент, який я завжди тримаю в голові, це роль клієнта: він точно не будівельник, і не дизайнер, не технічний фахівець. Він — інвестор, і його мета — швидше запустити бізнес, який почне генерувати прибуток і повертати вкладення. Виходячи з цього, у CCG Development проста парадигма: ми закриваємо всі завдання відразу і робимо так, щоб в команді інвестора був максимум бухгалтер. Ми готові:
● зробити аудит приміщення відповідно до цільового призначення об'єкта. Якщо відкрити, наприклад, в обраному вами місці буде поганою ідеєю — ми не побоїмося на це вказати.

● розробити проект і технічну документацію під нього. Наприклад, якщо планується офіс, зробимо розсадження, загальні зони, кухню
● всі ремонтні роботи під ключ. Отримуємо приміщення — віддаємо готовий об'єкт: перерізали стрічку — починайте приймати клієнтів. Єдине, що не зробимо — не збудуємо будинок. Але зможемо зробити його повну реконструкцію.
● меблі, світло
Один з наших клієнтів в 2020-му відкривав в Києві магазин. Він іспанець, але через пандемію особисто приїхати в країну і стежити за процесом він не міг. Світ придумав Zoom, цього виявилося достатньо: до моменту відкриття дверей готового об'єкта ми не бачилися. Так і має бути: інвестор отримує результат, а не питання «сітку на стіни ставити будемо?».
І ще раз про фінанси
Часом відвертість грає проти нас, хтось скаже, що зробить це дешевше і отримає замовлення. В результаті замовник все одно отримає ціну X, тільки вже постфактум, з десятком пояснень, чому так вийшло.
Ми в CCG Development не бавимось з клієнтом в ігри: коли щось коштує X гривень, ми відразу про це попереджаємо. Для себе ми провели межу: називати речі своїми іменами і проговорювати ціну до старту проекту. У нас може бути на 10−20% дорожче, але ми зробимо все точно і в строк, без затримок і підвищення цін.
Саме тому ми відразу намагаємося поговорити безпосередньо з інвестором — як підприємець з підприємцем. І з великою ймовірністю знайти спільну мову вдасться: ми готові йти назустріч клієнту і проговорити індивідуальні умови. Тут мовиться про взаєморозуміння: чим швидше здамо об'єкт і запустимо, тим швидше він почне повертати інвестиції.
Це дає свій результат: більше половини наших клієнтів роблять повторні замовлення, решта — приходять за рекомендаціями. Домогтися цього, як виявилося, не так складно: клієнт — не чужа людина, ми з ним «в одному човні». І якщо він зможе покластися на мене сьогодні — завтра також зробить вибір на користь CCG Development.