Альтернатив Туреччині та Єгипту для українських туристів немає, і навряд чи вони з'являться найближчим часом – Аркадій Маслов
Попри кризу, дедалі більше українців воліють проводити відпустку за кордоном. Як повідомляло НВ Бізнес, за дев'ять місяців 2016 року близько 900 тис. українців відвідали Туреччину, що більш, ніж у півтора рази більше, ніж за аналогічний період 2015 року.
Про популярні напрямки, уподобання українців і перспективи ринку розповів комерційний директор Tez Tour в Україні Аркадій Маслов.
- Останні 2 роки стали викликом для бізнесу, як змінювався туристичний ринок?
- Ринок не стоїть на місці, і за останні два сезони туристам були представлені нові країни для відпочинку. Так, наприклад, портфель Tez Tour поповнився новими напрямками, серед яких Латвія, Естонія, Литва, Білорусь, Угорщина, Чехія, Грузія, Китай, Сейшели, Індонезія, Маврикій, Португалія. Сьогодні туроператорам економічно вигідно мати в портфелі низку напрямків, які відповідають головним критеріям споживчого попиту - безпечно, бюджетно і різноманітно. При цьому відкриття нових напрямків не вимагає додаткових інвестицій і пошуку партнерів для приймання, позаяк у більшості країн були задіяні офіси-відправники Tez Tour.
- Як пройшов літній сезон?
- Ми задоволені цим сезоном. Наприклад, Туреччина показала зростання до 60% порівняно з літом минулого року. Це стало можливим завдяки грамотній політиці турецької держави: турецький уряд частково компенсував витрати на переліт туроператорам, а багато готельєрів (власники готелів – НВ) знизили вартість проживання до 40%.
- Які зараз найбільш затребувані напрями серед українців?
- Туреччина і Єгипет, як і раніше, зберігають за собою перші місця в рейтингу масових напрямків для українців. Це можливо завдяки безвізовому режиму, короткому часу перельоту, високому рівню сервісу, розвиненій інфраструктурі на курортах і в готелях, а також прийнятним цінам. Тому на цей момент альтернатив цим напрямкам немає, і навряд чи вони можуть з'явитися найближчим часом.
- Як змінювалася вартість відпочинку?
- Так, як я вже казав, турецькі готельєри знизили вартість на проживання, що дозволило істотно знизити вартість путівок. Так, наприклад, влітку нинішнього року можна було придбати тур до Туреччини в готель 4* за $800 на дві особи з перельотом і системою обслуговування - all inclusive (все включено – НВ).
Вартість на тури в Єгипет також досягла свого мінімуму, за рахунок оптимізації на всіх етапах.
- Чи стане безвізовий режим поштовхом до розвитку туристичного ринку?
- Так, звісно. Багатьох туристів сьогодні зупиняє необхідність отримання візи. У нашій країні відпочинок не планується заздалегідь. В останній момент з'являються ідеї відпочити або про дозвілля. А для отримання візи потрібен запас часу мінімум на два тижні. Крім цього, для деяких туристів є проблематичним зібрати документи, необхідні консульствам або візовим центрам.

- Як оцінюєте розвиток туризму в Україні?
- Перемога України на Євробаченні відкриває нові перспективи для розвитку туризму в нашій країні. Україна має величезні можливості і могла б залучати і заробляти добрі гроші на туризмі, але нам багато що заважає, немає ані грамотної стратегії розвитку туризму, ані професіоналів в управлінні туризмом в країні, ані інфраструктури, доріг, ані лояльної візової політики і багато чого іншого. Але такі заходи як Євробачення сприяють змінам і природно привернуть туристів в Україну. Це відмінна реклама країні, приїде більше туристів, особливо молоді. Історія постійно підносить нашій країні можливості, і хочеться сподіватися, що ми ними скористаємося.
- Які види напрямів будуть найбільше користуватися попитом найближчим часом?
- Як і раніше, влітку користуватимуться попиом Туреччина, Греція, Болгарія, Італія та Іспанія, а в зимовий період – Єгипет і Емірати.
- Ваші плани на зимовий період?
- Ми плануємо істотне збільшення польотної програми в Єгипет на зимовий сезон з України, а також планується виконувати по шість щотижневих рейсів в Хургаду і Шарм-ель-Шейх з Києва. І від одного до двох рейсів на тиждень на один або обидва курорти залежно від регіону (Дніпро, Харків, Одеса, Львів). До кінця зимового сезону ми маємо намір відправити в Єгипет 64 тис. туристів, що набагато перевищує минулорічні обсяги.
- Чи почалася вже зимова програма раннього бронювання?
- Так, раннє бронювання ми робимо на постійній основі. Так, за місяць до відпочинку у межах цієї програми можна купити тур дешевше на 30-40%.
- За підсумками поточного року результат перевершить показники 2015 року?
- Ми очікуємо зростання обсягів продажів до 30% до 2015 року.