Більше інвестувати в себе і вчитися відпочивати з користю: СЕО сервісу Karabas про те, що порадив би собі 10 років тому
Максим Плахтій, СЕО сервісу продажу квитків Karabas.com, ділиться своїми порадами, а також розповідає про останні книги, фільми та музику, які його вразили, в рамках спецпроекту НВ Бізнес #ДелимсясНВ.
1. Які три поради ви дали б собі 10 років тому?
- Інвестувати більше в себе. Півроку життя точно витратив би на вивчення англійської мови в Британії або США.
- Не концентруватися тільки на роботі, а також вчитися відпочивати з користю для себе і рідних. Інтенсивний темп на роботі не залишає часу на дозвілля.
- Вивчити, вибрати і слідувати системі здорового способу життя. Духовні практики, спорт, харчування – те, що впливає на якість мого життя.
2. Яким має бути співробітник, щоб через рік після його найму ви сказали, що зробили правильний вибір?
Співробітник має бути адекватним, а саме – визнавати свої слабкі сторони і мати бажання зробити їх сильними. Він, звичайно ж, може чогось не знати. Але цінно, якщо у нього є бажання шукати ефективні рішення, вчитися. Якщо ж він буде замовчувати якісь моменти, то це неодмінно призведе компанію до збитків. Співробітник може спізнитися на роботу, але якщо його неорганізованість стає системною, то це знов-таки матиме негативні наслідки для бізнесу.
Тільки спостерігаючи за реакцією на ті чи інші робочі моменти працівника, я і можу зробити висновок. Правильний вибір – його адекватна реакція на робочі процеси.
3. Які українські або закордонні компанії є для вас прикладом і чому у них варто повчитися?

© Good Wine via Facebook
З українських компаній – однозначно Good Wine. За моїми спостереженнями, вони грамотно крок за кроком в усіх напрямках відбудовують бізнес-процеси, мотивують персонал, вдосконалюють дистрибуцію та логістику, а їхній маркетинг створює класний імідж для компанії. Погодьтеся, не кожен винний магазин в країні ставить собі в одну з цілей навчати свого клієнта, наприклад, вони створили свій винний фестиваль. І як результат – створювати навколо бренду певну культуру, яка впливає на споживачів. За створенням здорової культури навколо бренду завжди класно спостерігати.
4. Назвіть кілька останніх книг і фільмів, які вас вразили. Чим вони вам сподобалися?
Книги

Urban Express, Кьелл Нордстрем. Автор культової Бізнес в стилі фанк, як ніхто інший, розкладає по полицях, як же буде змінюватися сучасна економіка в режимі глобальної урбанізації.

© lidiavedenina via instagram
Ідеальний керівник. Чому їм не можна стати і що з цього випливає, Іцхак Калдерон Адізес. Свого роду must для керівника. Автор розповідає, як менеджер має відповідати масштабам своєї компанії в різні періоди її становлення.
Фільми
Гладіатор, Рідлі Скотта. Фільм, який скільки б я не переглядав, завжди цікаво спостерігати саме за головним героєм. Є чому повчитися чоловікові.
Безславні виродки, Квентіна Тарантіно. Тут від самого початку до фіналу захоплює сюжет, драматургія. Ну, звичайно, ж і почуття гумору Тарантіно.

Кадр з серіалу Чорне дзеркало / © Netflix

Чорне дзеркало. Це ціла серія фільмів, яку не можна пропустити сучасній людині. Цікава точка зору на майбутнє з усіма його ноу-хау і технологічними проривами, перевагами і недоліками.
5. Назвіть музичного виконавця, який по-справжньому "зачепив" вас останнім часом? (назвіть улюблену пісню).
З першого візиту до Києва і до останнього треку в альбомі I Tell A Fly - Benjamin Clementine. Його музика створюється на межі сучасної поп-музики і соулу, концертні шоу – просто за гранню.
6. Як смартфон допомагає в бізнесі і без яких трьох додатків ви вже не уявляєте свого життя?
Смартфон став основним каналом комунікації, частково через месенджери. Найчастіше користуюся WhatsApp, Facebook і Приват 24. Без останнього сьогодні мені важко уявити ведення бізнесу.
7. Як правильно дотримуватися work-life балансу, щоб не втомлюватися і бути ефективним?
Не зациклювати всі робочі процеси на собі, необхідно делегувати. Нехтуючи цим, ми часто вимотуємося до кінця робочого тижня, а все життя перетворюється на нескінченний робочий процес.
- Більше порад від підприємців і топ-менеджерів: тут.