Економіка

15 серпня, 16:34

Навіть Tesla Model S. ТОП-5 моделей електрокарів, що працюють з Uklon

Кількість електрокарів в Uklon зростає, однак їх частка поки невелика і складає менше 1% від загальної кількості автомобілів

Найпоширенішою моделлю електрокарів в Uklon є Nissan Leaf, на яку припадає до 80% усіх автомобілів на альтернативному паливі. У трійку лідерів також входять Chevrolet Volt, Renault Zoe — частка кожного з яких становить по 6%. П’ятірку замикають Chevrolet Bolt EV (3,75%) та Tesla Model S (3,4%).

«У першому півріччі кількість електрокарів у Uklon справді зросла на 20% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року», — зазначає Сергій Смусь, співзасновник та операційний директор Uklon.

Однак автомобілів на альтернативному паливі порівняно небагато. У першому півріччі їх частка склала 1,06%. При чому, якщо у червні 2022 року вона становила 0,88%, то за аналогічний місяць минулого року — 1,27% від загальної кількості автомобілів.

Смусь розповідає, що попри нестачу палива та зростання цін на нього, частка електрокарів скорочується через невелику ємність батарей у більшості машин такого рівня. Автомобіль у службах виклику авто має проїжджати хоча б 200 км на день, що дозволить водієві заробляти.

«Такі моделі коштують дорого, тому і термін їхньої окупності буде неймовірно довгим. Наприклад, уживана машина, яка дозволяє їздити на одному заряді 500−600 км, коштуватиме 90 тисяч євро», — коментує Смусь.

Він додає, що Україні потрібно розвивати інфраструктуру для швидкого заряджання електрокарів, а державі - мотивувати ринок пересідати на електромобілі. Адже уживаний Nissan Leaf з Європи чи США можна купити за $12−15 тисяч. Однак його батарея не дозволить проїхати понад 100 кілометрів, заряду вистачить, щоб виконати вісім замовлень з урахуванням подачі автомобіля. Заробити вдасться без урахування вартості амортизації близько 800 грн. А потім акумулятор необхідно зарядити, на що піде щонайменше чотири-п'ять годин.

«Я бачу майбутнє за китайським автопромом, який уже зараз виготовляє недорогі автомобілі з батареєю більшою ємністю, що дозволяє проїжджати 300 кілометрів без підзарядки. Проблема лише у тому, що їхні швидкі зарядки не підходять для українського ринку. Але рано чи пізно їх адаптують під європейський і, відповідно, наш ринок», — підсумовує Сергій Смусь.

Uklon — це найбільший (за даними транзакцій Monobank) міський мультитул. У травні компанія оголосила про запуск міжнародної франшизи.

Другие новости

Всі новини