Знижка на постійній основі. Україна має намір повернути статус транзитної держави

Мінінфраструктури вирішило зробити тимчасову знижку на перевалку в українських портах постійної.

Мінінфраструктури вирішило зробити тимчасову знижку на перевалку в українських портах постійної.

Міністерство інфраструктури України планує встановити на постійній основі знижку до портових зборів у 50% на обробку транзитних вантажів. Про це йдеться в проекті наказу МІУ.

Знижку у розмірі 50% на постійній основі передбачається ввести з 29 червня 2016 року. Зараз знижка в разі введення діє шість місяців. За місяць перед закінченням міністерство приймає рішення скасовувати або продовжувати її. Знижка зараз не поширюється на адміністративний збір і цю норму буде збережено.

Заступник міністра інфраструктури Євген Кравцов розповідає, що на сьогоднішній день спостерігається падіння транзиту по всіх напрямах. Ця тенденція триває вже кілька років. За його словами, Україна програє по транзиту своїм найближчим конкурентам, особливо Румунії. Програють не тільки порти, але і залізниця і автомобільний транспорт. За його словами, якщо Україні вдасться залучити додатковий транзит або повернути його в українські порти, це дасть хороший мультиплікативний ефект на залізницю.

Начальник прес-служби АМПУ Ігор Казакуца каже, що п'ятдесяти відсоткова знижка на перевалку в портах -  одне з можливих рішень по залученню транзиту. За його словами, ставки на портові збори в країні високі, а транзит – ключовий напрямок вантажопотоку. Старший аналітик ІК "Арт Капітал" Олексій Андрейченко погоджується, що це допоможе розвинути транзитний потенціал України.

За словами аналітика, можливо грошей в портах буде зібрано менше, але за рахунок збільшення вантажопотоку буде більше залучено з залізниці.

За словами Казакуци, на Чорному морі висока конкуренція і тарифи це важлива її складова. "Українські порти в подальшому можуть стати більш конкурентними на Чорному морі серед портів Болгарії, Туреччини, Росії та Грузії», -- каже він.

Директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк додає, що мова йде не тільки про Болгарію та Румунію, але і про Прибалтику яка забирає на себе частину українських вантажопотоків.

За словами Кравцова, в довгостроковій перспективі можна буде очікувати збільшення транзитного потоку, перш за все з європейського та північного напрямку.

Вовк пояснює, що для того, щоб вирішити проблему транзиту необхідно ще скинути ціни на перевезення вантажів залізничним транспортом, наповнити реальними вантажами транскаспійський маршрут, а також запустити маршрут до портів Чорного моря – західні прикордонні переходи, активізувати трансбалтійський коридор.

Раніше Україна підписала протокол у Тбілісі про входження в Транскаспійський міжнародний транспортний маршрут, тим самим досягнувши домовленості щодо зниження вартості перевезення товарів з України в Китай в обхід Росії. Була досягнута домовленість про зниження комплексної ставки за перевезення з $5,5 тис. до $4 тис. за 40 футовий контейнер від Ізова до кордону з КНР (Достик).

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: