Змінний струм. Електрокари не користуються популярністю

Електромобілі не користуються популярністю в Україні

Електромобілі не користуються популярністю в Україні

Прийнятий Верховною радою закон про скасування ввізного мита на електромобілі не призвел до зростання їх продажу.

Як розповіла НВ менеджер зі зв'язків з громадськістю компанії Nissan в Україні Володимир Іванов його компанія з листопада минулого року не ввезла в Україну жодного електромобіля Nissan Leaf.

За його словами, Верховна Рада скасувала мито, але не подумала про те, де покупці в майбутньому будуть заправляти свої електрокари.

Нагадаємо, 25 листопада 2015 року Верховна рада прийняла закон про скасування ввізного мита на електромобілі". У ньому говоритися про скасування мита в розмірі близько 10% від вартості автомобіля оснащений електричним двигуном.

Іванов розповідає, що зараз в основному на українському ринку продаються електрокари Nissan Leaf з пробігом. "Покупка б / у електрокара - це завжди лотерея, так цей автомобіль може зламатися відразу після покупки, а ремонтувати їх ще толком у нас не навчилися", - говорить він.

Варто відзначити, що середня вартість Nissan Leaf в Україні з пробігом становить близько $ 16 тис, в Польщі цей новий електромобіль коштує близько $ 34 тис.

"На даний момент електромобільна інфраструктура України не розвинена для комфортного використання електричних автомобілів", - говорить Іванов. Він додає, що в країні мало електричних заправок. Нагадаємо, що стандартна заправка автомобіля триватиме близько 12 годин, а в прискореному режимі можна заправити електромобіль на 80% за 30 хвилин.

"Щоб ринок електромобілів в Україні набирав обертів, необхідно перейняти досвід європейських країн", - говорить Іванов. "Інфраструктура тут відіграє ключову роль", - додає аналітики ІК "Арт Капітал" Олексій Андрейченко.

Так, наприклад, в Норвегії в 2015 році було продано більше 150 тис автомобілів. З яких 3,2 тис склали електрокарів Nissan Leaf. Іванов додає, що в службі таксі C&C Taxis у Великобританії вартість 1 км на електрокарі становить 3 європейських пенси (близько 88 коп). Таким чином в 2015 році ця компанія за рахунок електромобілів змогла заощадити на заправці і технічному обслуговуванні машин близько 80 тис євро. При цьому у всіх цих країнах кількість електричних заправок вже наближається до числа звичайних АЗС.

Директор аналітичної компанії AUTO-Consulting Олег Омельницький підтверджує, що з початку року в Україну не імпортують офіційно електромобілі. “Для електромобілів потрібна інфраструктура, сервіс, навчання, сертифікація співробітників, - говорить Омельницький. - Це досить дорогий процес. Офіційні представники в Україні не переймалися цим питанням".

Екс-заступник міністра інфраструктури Олександр Кава, підкреслює, що електромобілі як і раніше знаходяться в преміальному сегменті. "Вони дорожче, ніж аналогічні бензинові і дизельні", - говорить Кава. Він також додає, що зараз купують в основному бюджетні автомобілі, де ростуть продажі.

У минулому році в Україні було продано 453 електричних автомобіля. Таким чином, за рік парк електромобілів в країні збільшився на 393% порівняно з 2014-м. найпопулярнішим автомобілем став Nissan Leaf – 383 машини.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: