З речами на вихід. Що робити, якщо квиток в руках, а вас просять покинути літак

0 коментувати
Те, що авіакомпанія відмовляє пасажиру в перевезенні – це стандартна ситуація. Таке відбувається щодня, коли продається більше місць, аніж є крісел у літаку

Те, що авіакомпанія відмовляє пасажиру в перевезенні – це стандартна ситуація. Таке відбувається щодня, коли продається більше місць, аніж є крісел у літаку

Чи може ситуація, аналогічна з United Airlines, статися в Україні

9 квітня 2017 року авіакомпанія United Airlines виявила, що на рейс Чикаго - Луїсвілль не вистачає місць для своїх співробітників. Тому екіпаж попросив кількох пасажирів добровільно покинути борт.

Як альтернативу в United Airlines запропонували інший рейс, а також грошову компенсацію та розміщення на ніч у готелі. Зрештою, до прохання працівників авіакомпанії ніхто не прислухався. Через деякий час на борт літака увійшли співробітники правоохоронних органів і вибірково попросили чотирьох осіб покинути лайнер.

Один з них відмовився підкоритися вимогам, і його із застосуванням сили витягли з салону. Очевидці події розповідають, що у людини було розбито і закривавлене обличчя.

НВ Бізнес опитав профільних експертів на тему того, чи могла б статися аналогічна ситуація в Україні і що в цьому випадку слід робити пасажиру.

Андрій Ярмак, екс-керівник відділу авіаційного транспорту в Мінінфраструктури

Аналогічна ситуація (перепродаж рейсу) може трапитися в будь-якій точці світу. Більшість авіакомпаній свідомо створюють перепродаж, що допомагає підвищити рентабельність рейсу.

По суті, основні наслідки ситуації – це величезний дискомфорт для пасажира і вликі репутаційні ризики для авіакомпанії. У нас подібну новину також хвацько підхопили б у соціальних мережах і ЗМІ. Жодного дня без "зради".

Олександр Мироненко, головний редактор avianews.com

В Україні та ЄС діють однакові правила у випадку, якщо пасажиру відмовляють у посадці на рейс. Вони зафіксовані у Повітряному кодексі України та регуляції ЄС №261/2004.

Пасажир будь-якої української авіакомпанії або авіакомпанії ЄС, а також будь-якої авіакомпанії, що вилітає з ЄС, якого не пустили на борт літака через брак місць, має право на отримання компенсації в розмірі:

— 250 євро для рейсів дальністю до 1500 км

— 400 євро для рейсів дальністю від 1500 до 3500 км

— 600 євро для рейсів дальністю понад 3500 км

Авіакомпанія має право зменшити компенсацію на 50%, якщо пасажиру пропонується заміна маршруту перевезення до його пункту призначення альтернативними рейсами, час прибуття яких не перевищує запланованого:

— на 2 години для рейсів дальністю до 1500 км

— на 3 години-для рейсів дальністю від 1500 до 3500 км

— на 4 години-для рейсів дальністю понад 3500 км

Крім виплати компенсації, авіакомпанія зобов'язана переоформити пасажиру квиток на іншу дату або повернути повну вартість авіаквитка. У випадку, якщо пасажир вирішить летіти в більш пізній час, авіакомпанія зобов'язана забезпечити його напоями та харчуванням, а також готелем у разі тривалого очікування наступного рейсу.

Біля виходу на посадку мене двічі пересаджували в бізнес-клас. Тобто моє місце в економ-класі віддали іншому пасажиру, а інших місць не було. Якщо ж місць і в бізнесі немає, то авіакомпанія шукає добровольців.

В Україні перепродаж місць трапляється, як і у всьому світі. Але базові права пасажира захищені. В аналогічних ситуаціях пасажирів взагалі не садять на борт літака.

Сергій Хижняк, експерт з авіації

Те, що авіакомпанія відмовляє пасажиру в перевезенні – це стандартна ситуація. Таке відбувається щодня. Це трапляється, коли продається більше місць, ніж є крісел у літаку. Зазвичай, вони вирішуються мирно, або з викликом поліції, але без застосування сили. Волочити людини до проходу – це ненормально в будь-якому разі.

У нас реакція була б аналогічною. Це все-таки сучасний світ, коли у кожного є смартфон і сторінки в соцмережах, де багато людей ведуть блоги. Дуже часто люди знімають якусь подію на телефон і багато новин з'являється не від журналістів, а від тих, хто викладають відео в інтернет.

Андрій Гук, партнер юридичної фірми Анте (з питань авіації)

Тут є юридична і комерційна (сервісна) частина питання. З позиції сервісу це просто жах. З юридичної позиції авіакомпанія все зробила правильно і обґрунтовано.

Якщо авіакомпанія скористалася своїм правом відмовити в перевезенні проти волі пасажира і потім пасажир відмовився покинути борт літака, то авіакомпанія має право його висадити. В тому числі силою.

В Україні таке теж могло би бути. З позиції сервісу це мало б не менший резонанс, а навіть і більший. Тому що українського перевізника карають великим антипіаром за набагато менші порушення.

Журнал НВ
за спеціальною ціною

Передплата журналу Новое Время до кінця грудня дешевше на 100 грн! Передплатіть зараз на 12 місяців лише за 559 грн.

Передплатити журнал
Ukraine-2020

Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: