Володимир Гройсман пообіцяв подвоїти витрати на будівництво доріг

За оцінками експерта громадської ініціативи Реанімаційний пакет реформ Андрія Мартенса, загалом з урахуванням міжнародної допомоги, на українські дороги наступного року можуть витратити близько 30 млрд грн.
Фото: Укравтодор / Facebook

За оцінками експерта громадської ініціативи Реанімаційний пакет реформ Андрія Мартенса, загалом з урахуванням міжнародної допомоги, на українські дороги наступного року можуть витратити близько 30 млрд грн.

Наступного року в Дорожній фонд надійде 14 млрд грн, заявив прем'єр-міністр під час засідання Кабміну 31 серпня.

За його словами, це повинно привести до помітних поліпшень у дорожньому будівництві.

"Поточний та середній ремонт цього року проходять у зовсім інших, збільшених обсягах, а це тільки початок", – підкреслив голова уряду.

Про створення Дорожнього фонду (ДФ) говорять більше року. Передбачається, що в 2017 році з нього повинні фінансуватися 50% всіх витрат на ремонт, будівництво та експлуатацію доріг у країні. Другу половину коштів покриє держбюджет. У 2018 році співвідношення складе 75% на 25%. І вже до 2019 року планується, що 100% фінансування буде здійснюватися тільки з ДФ.

ДФ планується наповнювати за рахунок мит на імпорт автомобілів, акцизів з продажу нафтопродуктів, штрафів за проїзд фур з перевантаженням. Про його створення говорять вже більше року. Але Верховна Рада досі не прийняла необхідний для цього закон. Перше слухання цього документа заплановано у вересні.

Експерти позитивно оцінили заяву прем'єра. "Ця сума набагато краща, ніж 6,5 млрд грн, які були заплановані на ці цілі в бюджеті цього року", – каже директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк. За оцінками експерта громадської ініціативи Реанімаційний пакет реформ Андрія Мартенса, всього з урахуванням міжнародної допомоги, на українські дороги наступного року можуть витратити близько 30 млрд грн. Зазначимо, що в цьому році на ці цілі було спрямовано рекордну за українськими мірками суму 19 млрд грн.

Утім, якими величезними б не здавалися заявлені суми, їх занадто мало, щоб кардинально змінити ситуацію на дорогах України, 97% яких, за оцінками уряду, перебувають у незадовільному стані. А 19 млрд грн, які обіцяні автодорожньому господарству, цього року вистачить лише на капітальний ремонт 2-3% від загальної протяжності.

Щоб привести їх у належний стан, необхідно виділяти по 50 млрд грн на рік протягом 5-10 років, зазначає Мартенс. Експерт радить брати приклад з Казахстану, де на дорожнє господарство виділяється $3 млрд (близько 75 млрд грн) щорічно, навіть зважаючи на кризу. "Тому туди поїхали наші основні підрядники, які тут не змогли знайти собі застосування", - констатує він.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: