Витрати плюс. Систему портових зборів кардинально змінять

Бізнес допоможе Кабміну сформувати нову методику портових зборів

Бізнес допоможе Кабміну сформувати нову методику портових зборів

Віце-прем'єр-міністр України Володимир Кістіон доручив Міністерству інфраструктури України сформувати проект методики розрахунку ставок портових зборів та погодити її з представниками бізнесу.

Дане розпорядження стало підсумком зустрічі 21 червня віце-прем'єр-міністра з представниками Європейської Бізнес Асоціації (ЄБА), Мінінфраструктури, Державної служби безпеки на транспорті та Укрзалізниці.

Проект методики ставок портових зборів вже неодноразово обговорювалося ЄБА спільно з Мінінфраструктури, розповіла НВ Бізнес координатор комітету з логістики ЄБА Юлія Маліч. При цьому вона уточнила, що проект постійно змінюється і обговорюється з представниками Міністерства та іншими зацікавленими сторонами.

"Наша основна задача – отримати фінальні розрахунки, які дозволять визначити, наскільки конкурентоспроможними можуть стати морські порти України серед портів Азово-Чорноморського басейну", – сказала Маліч.

Нагадаємо, що проект нової методики було представлено Мінінфраструктури ще в квітні 2016 року. В його основу покладено метод "витрати плюс", який повинен забезпечити розвиток портової інфраструктури і покриття витрат на її утримання.

Заступник директора ЄБА Світлана Михайловська додала, що роботу над методикою повинні закінчити до серпня цього року. Також, за її словами, бізнес вважає існуючі портові збори завищеними та необґрунтованими.

В Україні, навіть відносно більшості європейських портів, збори дуже високі, говорить директор департаменту зовнішньої торгівлі групи Агротрейд Олена Кириченко. За її словами, у перспективних з точки зору навантаження портах Миколаєва і Херсона, портові збори просто зашкалюють. І це, в першу чергу, шкодить виробникам, бо закладається в закупівельну ціну.

Морський порт Миколаїв, за рівнем дисбурсментських витрат [витрати судна під час його перебування в порту – НВ], є найдорожчим портом в світі, погоджується заступник гендиректора Нібулон з правових та економічних питань Андрій Васильєв.

"Враховуючи, що левову частку цього порту займають аграрні вантажі, можна стверджувати, що аграрний сектор дотує розвиток інфраструктури морських портів", – пояснює Васильєв.

Для створення сприятливих конкурентних умов розвитку портової інфраструктури, при розрахунку ставок портових зборів необхідно в першу чергу враховувати ринкову кон'юнктуру, говорить президент Американської торгової палати в Україні Андрій Гундер. І вирішення цього завдання він бачить у порівнянні розміру ставок портових зборів в іноземних портах Чорноморського басейну.

Бенчмаркінг (аналіз на основі еталонних показників) – це ринковий підхід, який дозволить привести ставки портового збору до економічно обґрунтованих, додає Васильєв з Нібулон. Але, за його словами, підхід, який зараз реалізується в проекті методики не має нічого спільного з ринковими, бо в його основу закладено принцип "витрати плюс".

"Це буде стимулювати адміністрацію порту нести якомога більше витрат, щоб виправдати свої величезні доходи. Тобто бізнес буде змушений оплачувати непомірно зростаючі апетити Адміністрації морських портів. І цей тягар лягає на виробника товару", – говорить Васильєв.

Крім того, зазначає він, існуючий проект методики не стимулює доставки вантажів річковим транспортом у морські порти.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: