Вийшли на великий екран. За рік частка смартфонів серед мобільних пристроїв збільшилася в 1,5 рази — до 40%

коментувати
МЕНШЕ СЛІВ: Неля Усс з lifecell каже, що завдяки 3G і смартфонів українці стали менше розмовляти по телефону і частіше використовувати мобільний інтернет

МЕНШЕ СЛІВ: Неля Усс з lifecell каже, що завдяки 3G і смартфонів українці стали менше розмовляти по телефону і частіше використовувати мобільний інтернет

За рік частка смартфонів серед мобільних пристроїв, якими користуються українці, збільшилася в півтора рази — до 40%. Стимулом став активний розвиток 3G-мережі, а наслідком — зростання трафіку та попит на важкий контент, насамперед відео.

Українці все частіше віддають перевагу смартфонам, а не просто мобільним телефонам. І хоча частка перших поки менша, ніж у традиційних апаратів стільникового зв'язку, зростання очевидне: станом на кінець квітня вже майже 40% пристроїв у мережах українських операторів становлять саме смартфони. Це дані телеком-асоціації GSMA, експерти якої уточнюють: рік тому частка таких пристроїв була меншою — лише 28%.

За цим показником Україна у світовому тренді: близько 47% підключень на планеті, за даними шведської компанії Ericsson, припадає саме на смартфони.

Причина стрімкої смартфонізації лежить на поверхні: три найбільших українських оператори активно будують 3G-мережі, тобто ідеальне середовище існування для пристроїв подібного класу.

Від лютого минулого року Київстар, Vodafonе Україна і lifecell отримали від держави ліцензії та почали 3G-експансію. У підсумку Київстар збільшив інвестиції в мережу на 116% на рік, охопивши 3G-покриттям 35% країни. Vodafonе відзвітував про побудову своєї "павутини" в 19 обласних центрах. А lifecell для впровадження і купівлі ліцензії на зв'язок третього покоління наростив минулого року інвестиції майже у вісім разів порівняно з 2014‑м. І нещодавно компанія заявила про те, що її 3G-мережа працює в 617 населених пунктах країни.

У результаті в Київстару за рік проникнення смартфонів в мережі збільшилося на 8% і досягло 29%. У Vodafone воно становило 35% — плюс 10%. А у lifecell тепер майже половина абонентів користуються смартфонами, і за рік їхня частка зросла на 16%.

Про те, що смартфони купують саме під 3G-інтернет, говорить і той факт, що близько 70% апаратів цієї категорії, якими користуються українці, підтримують зв'язок нового покоління.

"Таку популярність розумних девайсів можна пояснити тим, що вони допомагають нам у роботі, навчанні, дозвіллі, спілкуванні та багато в чому іншому",— розповідає Святослав Горбань, директор з маркетингу Київстару.

За його словами, 2015‑го частка запитів у Google з мобільних пристроїв вперше перевищила аналогічний показник з настільних комп'ютерів. "Це говорить про те, що все більше людей використовують смартфон як перший і єдиний монітор",— пояснює Горбань.

За його оцінкою, таке зростання триватиме і за п'ять років, а трафік зросте у 10 разів.

Смартфони і зв'язок третього покоління, що дозволяє оперувати великими обсягами даних, змінюють і смаки українських користувачів. “Із запуском 3G змінилися не тільки обсяги використаного трафіку, але і переваги у виборі контенту,— розповідає Вікторія Павловська, прес-секретар Vodafone Україна.— Так, споживання зміщується у бік важчих видів трафіку, таких як відеоконтент".

 

 
Дешево, але потужно

Смартфони зазвичай дорожчі, ніж звичайні мобільні телефони — у них більший та технологічніший екран, потужніше "залізо", встановлені камери дають якісніше зображення. За рік ціна подібних девайсів в гривні піднялася майже пропорційно зростанню долара. Проте за перші три місяці року неабияк збіднілі українці купили майже 802 тис. нових розумних телефонів. За даними Марії Колесник, старшого експерта з телеком-ринку дослідницької компанії GfK Ukraine, цей показник лише на 3% нижче, ніж за перший квартал 2015‑го.

Усього в мережах трьох операторів зареєстровано майже 20 млн смартфонів. Але з урахуванням того, що значна частина подібних апаратів має по дві карти, реальне їх число в Україні менше. Точних даних немає.

Як свідчить статистика Київстару станом на кінець минулого року, найпопулярнішим брендом смартфонів серед їхніх клієнтів є корейський Samsung — його вибрала третина користувачів. Помітно рідше — у 18% випадків — в руках користувачів Київстару можна побачити моделі китайської компанії Lenovo. За ними ідуть продукти від Nokia (12%) і Apple (10%). Замикає топ-5 популярних апаратів ще один корейський виробник — LG — з часткою в 8%.

Якщо ж оцінити загальні дані щодо ринку, виявиться, що більшість українців обирають найдешевші моделі. Так, за даними РБК, близько третини смартфонів в Україні — це недорогі китайські бренди. Зазвичай ціна на більшість з них не перевищує 5 тис. грн. Серед вимог до пристрою — великий 5‑дюймовий екран, підтримка двох сім-карт, щоб заощаджувати на дзвінках.

 

СУЦІЛЬНІ СМАРТФОНОНОСЦІ: Сергій Терещук з Ericsson 
впевнений, що скоро кількість смартфонів в Україні
перевищить кількість звичайних мобільних

 

Одним з головних чинників, що впливають на вибір покупця, є оперативна пам'ять. Нинішній український споживач вимагає максимально швидкого відгуку від свого девайсу і схильний до використання великої кількості додатків, зазначає Колесник. Тому найчастіше співвітчизники купують пристрої з 1-2 ГБ оперативної пам'яті.

Дослідники GfK Ukraine помітили ще одну характерну тенденцію минулого року — популярність селфі та відео. Саме тому зросли продажі смартфонів із двома камерами.

Серед мобільних операційних систем (ОС), встановлених на смартфони українців, з великим відривом лідирує Google зі своєю Android. У мережі Київстару і Vodafone Україна її використовують 76% і 73% пристроїв відповідно. На другому місці міцно закріпилися "яблучні" фанати — 10% і 22%. Альтернативна операційна система — Windows Phone — поки не може змагатися з найпопулярнішими мобільними ОС, займаючи серед смартфонів у мережах великої двійки 4% і 3% відповідно.

Усього ж, за даними дослідницької компанії TNS, в середньому на одного українця припадає 2,6 електронного пристрою. Це не тільки телефони і смартфони, але і планшети, ноутбуки, настільні комп'ютери або ігрові консолі. За цим показником Україна набагато відстає від середнього рівня Східної та Південної Європи.

 

Все в руках

"Збулася мрія роботоголіка!" — радіє Євген Сисоєв, керівний партнер інвестиційної компанії AVentures, коментуючи запуск мережі третього покоління. Тепер він може працювати на ходу не тільки в Каліфорнії, де часто буває і де 3G "літає" вже давно, але й у рідній країні. Раніше, до запуску зв'язку нового покоління на батьківщині, його особиста ефективність в Україні була нижчою. Щоправда, нарікає Сисоєв, покриття закінчується практично відразу, як виїжджаєш за межі великого міста.

Але навіть нинішня мережа 3G на зрості та все більша "популяція" смартфонів починають змінювати уподобання клієнтів. У всіх трьох найбільших вітчизняних операторів останні кілька кварталів зростає мобільний інтернет-трафік. За даними Київстару, за останній рік його споживання збільшилося на 58,3% і в середньому становить 360 МБ на місяць на один номер.

Найчастіше за допомогою мобільного інтернету користувачі смартфонів і стільникових шукають потрібну їм інформацію у всесвітній павутині. У Київстару частка такого трафіку досягає 63%.

На другому місці за популярністю у клієнтів усіх операторів йде перегляд онлайн-відео. У того ж Київстару частка відеотрафіку становить 21,3%.

Звернення до соціальних мереж і месенджерів істотно відстає — вони займають 4,99% і 2,04% трафіку відповідно.

При цьому, збільшуючи час, проведений в інтернеті, українці стали менше телефонувати, каже Неля Усс, комерційний директор зі споживчого бізнесу lifecell. "Це говорить про поступову діджиталізацію споживачів і те, що дата-трафік з часом превалюватиме в мобільному зв'язку",— вважає вона.

У lifecell з поширенням 3G-мереж очікують зростання популярності банківських послуг, онлайн-шопінгу для приватних абонентів і телематичних служб для корпоративних користувачів.

 
 Остання смартфонія

До 2020 року, за прогнозом Сергія Терещука, технічного директора Ericsson в Україні та Євразії, проникнення смартфонів в Україні досягне 60%.

До того часу подібні апарати сильно трансформуються. Вже зараз провідні виробники гаджетів — насамперед Apple і Microsoft — розробляють гнучкі дисплеї та екрани з відчутними рельєфними кнопками. Ця технологія дозволить не тільки бачити, а й відчувати зображення пальцями.

Існує і прототип такого гнучкого смартфона з 3D-екраном: на початку січня його представили вчені з канадського університету Queen's.

Щоправда, вік таких пристроїв буде недовгим. У Ericsson впевнені, що смартфони в звичному розумінні зникнуть років за п'ять. Їх замінять системи штучного інтелекту, які будуть вбудовані у більшість об'єктів. Подібні технології повністю витіснять смартфони з ринку і перетворять їх на річ ыз минулого, переконаний Терещук з українського представництва телеком-гіганта.

 
 

Матеріал опублікований в НВ №18 від 20 травня 2016 року

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: