В Україні зростуть тарифи на місцевий зв’язок

Укртелеком попросив державу допомогти йому утримати доходи від місцевого зв'язку
Фото: Укртелеком

Укртелеком попросив державу допомогти йому утримати доходи від місцевого зв'язку

Укртелеком черговий раз переконав телеком-регулятора переглянути вартість найдешевшого виду телефонії.

Національна комісія регулювання зв’язку та інформатизації (НКРЗІ) затвердила двоетапне підвищення тарифів на місцевий телефонний зв’язок. Про це повідомила прес-служба відомства за підсумками вчорашнього засідання.

НКРЗІ пояснила свій крок необхідністю наблизити граничні тарифи до рівня собівартості та зменшити перехресне субсидіювання. Вартість хвилини місцевого дзвінка для міських мешканців та юридичних осіб вища, ніж для мешканців сіл і бюджетних установ. Різниця в тарифах між юрособами та бюджетниками складає 43,2%.

Телеком-регулятор затвердив двоетапне підвищення тарифів на міський зв’язок. До 31 грудня цього року розцінки мають вирости в середньому на 10,6% для населення та бюджетних установ. А з 1 січня 2017 року тарифи для бюджетників мають зрости ще на 21,2%.

Після затвердження НКРЗІ нові граничні тарифи мають пройти узгодження з профспілками та працедавцями, а потім – реєстрацію в Міністерстві юстиції. На думку телеком-регулятора, до кінця року цей процес мав би завершитися.

Раніше з прохання переглянути тарифи до регулятора звернувся найбільший фіксований оператор – Укртелеком. Він пояснив, що підставою для перегляду тарифів є зміна ставок податків і зборів, а також інших обов'язкових платежів. Зокрема, мінімального рівня заробітної плати, ставок орендної плати, цін і тарифів на паливно-енергетичні та матеріальні ресурси. Всі ці чинники, зазначили в Укртелекомі, не залежать від господарської діяльності оператора, але впливають на рівень його планової собівартості.

Дані Державної служби статистики свідчать, що надходження від голосових місцевих викликів за останні три роки в містах зменшувалися, а в селах навпаки, потроху зростали. У 2013 доходи від міської та сільської телефонії склали, відповідно, майже 5,62 млрд грн. і 412 млн. грн. У 2014 – 5,41 млрд грн. і 439,7 млн грн., а за підсумками 2015 року – 5,3 млрд грн. і 462,8 млн грн.

Останні кілька років прослідковується тенденція до зниження числа абонентів фіксованої телефонії. За даними Держстату, на 1 липня цього року в Україні налічувалося 7,7 млн користувачів. На початок 2016, 2015 і 2014 років абонбаза дорівнювала, відповідно, 7,71 млн, 8,86 млн і 10 млн.

За словами директора з корпоративних комунікацій Укртелекому Михайла Шуранова, витрати оператора на місцевий зв’язок перевищують доходи від цього напрямку. Без податку на додану вартість витрати на підтримку однієї абонентської ліній в містах складають не менше 40 грн. на місяць. Тоді як абонплата в середньому не перевищує 35 грн./міс. У сільській місцевості розрив ще більший, підкреслив Шуранов: витрати – 60 грн./міс., абонплата – 27 грн./міс.

Незважаючи на намагання Укртелекому активно просувати послугу інтернет-доступу в селах на існуючій телефонній мережі, йому поки що не вдається переламати негативну тенденцію – зменшення абонбази. Тільки за перше півріччя 2016 року число користувачів телефонією в містах знизився з 5,46 млн до 5,12 млн, а в селах – з 1,08 млн до 963,8 тис.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: