В Україні можуть з'явитися якісні дороги

коментувати
Стандартам FIDIC дотримується більшість цивілізованих країн
Фото: Укравтодор / Facebook

Стандартам FIDIC дотримується більшість цивілізованих країн

Укравтодор і Міждержавна гільдія інженерів-консультантів (МГІК) підписали меморандум про співпрацю з метою поширення досвіду впровадження типових форм контрактів FIDIC в Україні.

Про це повідомляє прес-служба МГІК.

FIDIС — це міжнародна федерація інженерів-консультантів, яка заснована в Бельгії в 1913 році. Вона об'єднує понад 90 національних асоціацій, представляючи понад 4 тис. практикуючих інженерів-консультантів будівельного профілю в 75 країнах світу. МГІК є афільованим членом FIDIC, метою якої є розвиток і удосконалення українського ринку консультаційних та інжинірингових послуг в будівельній галузі.

За словами президента МГІК Олександра Непомнящего, сьогодні оновлення і розвиток транспортної інфраструктури в Україні гостро потребує європейських стандартів.

"Фахівці добре знають, що таке контракти FIDIC – це зрозумілі універсальні і добре продумані нормативні інструменти будівельної сфери. Хочемо якісних, безпечних доріг, мостів, інших дорожніх шляхів, значить повинні залишити в минулому радянську систему їх ремонту, будівництва, експлуатації", – пояснює Непомнящий.

В Укравтодорі не змогли прокоментувати меморандум.

Сьогодні практично весь світ працює за контрактами FIDIC, розповідає експерт Реанімаційного пакету реформ Андрій Мартенс. За його словами, це стандарти, яких дотримується більшість цивілізованих країн. "Це контракт, який описує всю взаємодію між замовником, підрядником і контролером", – говорить експерт.

З ним погоджується доцент Національного транспортного університету Олег Гостроверхий і додає, що якість, контроль і результат складається з різних етапів. За його словами, вони закладаються на стадії проектування, будівництва та під час експлуатації. Коли все чітко регламентовано, дуже сильно нівелюється людський фактор. "Тобто, не так це залежить від людини", – пояснює доцент.

Система передбачає, що між замовником і підрядником стає інжинірингова структура, яка займається управлінням контрактом. "Зокрема технічний нагляд та нагляд за відповідністю проектної документації", – говорить Гостроверхий.

На проектах Міжнародних фінансових організацій (МФО) система працює так. Замовник (Укравтодор), проводить тендер, наймає підрядника, наймає того, хто буде керувати контрактом. Насправді ж останні не тільки ведуть нагляд, але й керують проектом.
За словами доцента, цю систему намагаються запровадити не тільки в проекти МФО, але й на внутрішньодержавні, за бюджетні гроші.

Це дасть вдосконалення процедури управління проектами. Коли все чітко регламентовано і кожна людина в будівництві і виробництві веде постійне документування. За словами Гостроверхого, можна побачити сам процес створення того або іншого продукту. І можна проконтролювати хто виконував, коли і як. "Зараз же воно є, але часто узагальнено і не контролюється належним чином", – говорить він.

Колишній директор Департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку автомобільних перевезень Мінінфраструктури Роман Хміль зазначає, що підписання угоди між Укравтодором та МГІК хороший сигнал для України. Однак, в цьому році повинен був відбутися тендер на незалежний контроль тих робіт, які виконуються за бюджетні гроші, який погодився профінансувати Світовий банк. На тендер було заявлено сім міжнародних компаній. Але в результаті його скасували. І через систему електронних держзакупівель ProZorro провели новий. “З таким технічним завданням на контроль якості в тендері брала участь лише одна компанія – Дорцентр (донька Укравтодору). І виграла його", – говорить Хміль.
За його словами, ця компанія заявляла, що вона перевірить всі роботи по Україні за 20 млн грн. "А насправді цих грошей недостатньо, щоб навіть виїхати на всі місця, де проходять роботи", – констатує колишній чиновник Мінінфраструктури.
Нагадаємо, минулого тижня дочка Укравтодору – Дорцентр і МГІК домовилися про спільну роботу над забезпеченням якості доріг шляхом застосування контрактів FIDIC.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: