Це бета-версія нового сайту Нового Времени. Надсилайте свої зауваження на адресу newsite@nv.ua

Уряд спростить отримання дозволів для авіакомпаній

8 листопада 2016, 09:27
7
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Літаки чекають вильоту в аеропорту Бориспіль

Кабінет міністрів України доручив Міністерству інфраструктури розробити нові правила надання та анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній

Передбачається, що це прибере штучні обмеження на ринках авіаперевезень, а також запровадить прозорі умови конкурсів з розподілу дефіцитних частот і виконання чартерних рейсів.

Крім цього, на Мінінфраструктури покладено спрощення і переведення в електронний формат ліцензійно-дозвільних процедур у сфері автомобільного і авіаційного транспорту. Відповідне рішення уряду №803-р опубліковане на сайті Кабміну 7 листопада 2016 року.

Нові правила спростять процедуру отримання дозволів на нові маршрути, і позбудуться бюрократичних зволікань.

"Подача документів в електронному вигляді – значний крок вперед, оскільки авіакомпанії приносять дуже багато супровідних паперів, які кожен раз доводиться заново роздруковувати", - розповіла НВ Бізнес прес-секретар Державної авіаційної служби України (відомство, підконтрольне Мінінфраструктури) Ірина Кустовська.

Партнер юридичної фірми Анте (з питань авіації) Андрій Гук додає, що після звільнення скандального голови відомства Дениса Антонюка у вересні 2015 року нове керівництво Державіаслужби вже почало роботу з лібералізації ринку. Зокрема, були прийняті зміни до наказу №686 про порядок надання і анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній, які зняли штучні обмеження, що зобов'язували авіакомпанії літати рік в межах України, перш ніж виходити на міжнародні перельоти.

У червні 2016 року Державіаслужба та учасники ринку домовилися про розроблення пропозицій щодо переформатування наказу. Зокрема, було запропоновано заборонити допуск до ринку авіаперевезень компаній, які мають борги перед державою.

"Проти внесення змін виступали Міжнародні авіалінії України, оскільки, маючи борг перед державою, вони б не отримали нових призначень", - пояснює екс-керівник відділу авіаційного транспорту Мінінфраструктури Андрій Ярмак.

На думку Ярмака, у нових правилах важливо чітко відобразити ті чинники, за яких би проводилися конкурси. Наприклад, щоб не повторилася ситуація, коли Дніпроавіа подає заявку на лінію Київ-Пекін, отримує призначення, але фізично туди літати не має можливості. "При цьому вони блокують вихід на цей напрямок інших компаній з далекомагістральним флотом", - констатує Ярмак.

Зараз основні питання - це суперечки щодо існуючих міжурядових обмежень на деяких лініях (наприклад, Тегеран), додає Гук. За його словами, коли є кілька авіакомпаній, які хочуть літати в тому напрямку, на якому є обмеження, часто, то переможе лише одна компанія, а у інших не буде шансів.

Державіаслужба за підсумками цього конкурсу так і не почала переговори з іншими країнами, незважаючи на наявність охочих літати. "Критерії, за якими Державіаслужба рахує бали в таких конкурсах, дуже суперечливі і не дають шансів новим або більш дрібним авіакомпаніям при конкуренції з великими учасниками ринку", - пояснює Гук.