Укрзалізниця змінює орієнтацію. Монополія переключилася на імпорт техніки

коментувати
Укрзалізниця підписала меморандуми з німецькою компанією Siemens і польською Pesa Bydgoszcz
112.ua

Укрзалізниця підписала меморандуми з німецькою компанією Siemens і польською Pesa Bydgoszcz

20 вересня керівник Укрзалізниці Войцех Балчун підписав меморандуми про співпрацю з німецькою компанією Siemens і польською PesaBydgoszcz в рамках виставки InnoTrans у Берліні
.

У прес-службі УЗ повідомляють, що меморандум з Siemens має стати основою для подальшої співпраці з німецькою компанією. Зокрема, щодо укладення контрактів для проектів на постачання рухомого складу та обладнання для нього, обладнання і систем для залізничної інфраструктури, виконання технічних сервісних робіт. А також створення спільних виробництв.

Серед можливих напрямів співпраці з компанією Pesa Bydgoszcz буде виготовлення та модернізація рухомого складу, в тому числі локомотивів, дизельних електричних тягових транспортних засобів та пасажирських вагонів. Зараз УЗ експлуатує 11 рейкових автобусів і 2 двовагонні дизель-потяги виробництва польської компанії.

Меморандум з Pesa – це ініціатива польського менеджменту, розповідає заступник міністра інфраструктури Євген Кравцов. Він вважає, що поставки з Польщі можу здійснюватись лише за тими видами продукції, яка не виробляється в Україні . "Оскільки у Pesa є номенклатура товарів, які конкурують з українськими", - пояснює Кравцов

Старший аналітик ІК Арт Капітал Олексій Андрейченко зазначає, що такого роду меморандуми вже підписувалися цього року з GeneralElectric і з Bombardier. Вони стосувалися використання локомотивів. За словами аналітика, меморандум означає, що УЗ зі свого боку, розбираючись в тому, що їй потрібно і знайшла потенційних постачальників потрібної продукції.

Експерт у галузі транспорту Олександр Кава відзначає, що УЗ експлуатує понад 20 рейкових автобусів компанії Pesa, деякі з яких простоюють через відсутність комплектуючих вже кілька років. Їх необхідно ремонтувати, і повертати в роботу.

Щодо Siemens, то можливі різні варіанти співпраці. Але найактуальніше на поточний момент - це відновлення роботи електровозів ДС3 (18 електровозів було побудовано спільно з Дніпропетровським МПК електровозобудування і компанією Siemens). З часом експлуатації виникли проблеми з їх технологічним обслуговуванням. "Якщо вдасться знайти зручне рішення для УЗ і для Siemens, то ці 18 електровозів зможуть повернутися в регулярну роботу", - пояснює Кава.

Для того, щоб розв'язати проблему модернізації та оновлення рухомого складу, як у сегменті вагонів, так і в сегменті локомотивів Україні, передусім потрібно робити ставку на власне виробництво, пояснює директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк. Тобто імпортувати не готові вагони, а технології. За його словами, УЗ декларувала цю політику, як ключову. «Немає сенсу завантажувати виробництво за кордоном, коли в Україні є велика виробнича база для модернізації залізничної техніки», – каже Вовк. За його словами, йдеться про $300-350 млн, які можна інвестувати у власне виробництво.

Втім, УЗ працює з ними і зараз. Наприклад, з Крюківським вагонобудівним заводом (КВБЗ) укладено договір на постачання 21 пасажирського вагону. Зараз проводиться тендер ще на 10 пасажирських вагонів. "Сьогодні є висока ймовірність того, що переможе український виробник", - констатує експерт.

За надійністю швидкісні електропоїзди Тарпан КВБЗ показали себе більш надійними, ніж корейські швидкісні поїзди компанії Hyundairotem. "Кількість відмов у Тарпана втричі менше, ніж у Hyundai", - пояснює Вовк.

Зарубіжний оператор Pesa, Skoda або якийсь інший має надати кращі технологічні рішення, але збірка і виробництво може проводитися на українських підприємствах. "Локалізація виробництва в Україні має бути ключовою умовою", - додає Вовк.

 

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: