Що стоїть за зростанням залізничних тарифів

Вартість вантажних залізничних перевезень до кінця року зросте на 10%
Фото: Укрзалізниця

Вартість вантажних залізничних перевезень до кінця року зросте на 10%

У середу, 2 березня, Кабінет міністрів схвалив підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення, затвердивши фінансовий план ПАТ Укрзалізниця, який був внесений міністром інфраструктури України Андрієм Пивоварським.

Документ передбачає середньорічне підвищення вантажних тарифів на 10%, деталі фінансового плану доручено доопрацювати та погодити з усіма зацікавленими органами.

Спочатку фінансовий план Укрзалізниці припускав 15-% підвищення тарифів на вантажоперевезення, однак після консультацій з бізнесом цей показник зменшили до 10%. За словами Андрія Пивоварського, це необхідний мінімум для того, щоб Укрзалізниця не стала "ультразбитковим" державним підприємством. "Якщо в 2016 році тарифи на вантажні залізничні перевезення не будуть підвищені, за підсумками року Укрзалізниця отримає близько 6 млрд грн чистого збитку", - пояснив він.

"Це необхідне підвищення, оскільки воно дозволить Укрзалізниці профінансувати основні статті своїх витрат по капітальним інвестиціям, насамперед це стосується розвитку інфраструктури, модернізації та ремонту вантажного складу", - говорить директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк.

Втім, з необхідністю підвищувати тарифи категорично не згодні самі перевізники. "Металургійна галузь зараз на межі виживання, тому для нас болісно будь-яке підвищення тарифів",- говорить голова Федерації металургів України Сергій Біленький.

Директор державного підприємства Укрпромзовнішекпертиза Володимир Власюк вважає, що підвищення тарифів не має сенсу. «Підвищення тарифів було б ефективним, якщо б Укрзалізниця була реструктуризована та прозора. А зараз, коли в компанії процвітає корупція, це не дасть позитивного ефекту", - пояснює він.

Власюк вважає, що для компенсації підвищення багатьом компаніям-перевізникам доведеться скорочувати витрати, в тому числі за рахунок зниження заробітних плат. У той же час у бізнесу немає альтернативи залізничним перевезенням, оскільки Укрзалізниця є монополістом.

Нагадаємо, в лютому 2015 року Укрзалізниця вже збільшила свої тарифи на 30%.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: