Це бета-версія нового сайту Нового Времени. Надсилайте свої зауваження на адресу newsite@nv.ua

Розмитнення іноземних машин буде проводитися в розстрочку

23 листопада 2016, 15:37
3549
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Автомобільна чергу на польському кордоні

ДФС пропонує власникам автомобілів на іноземній реєстрації безвідсотковий кредит на 33 роки

Про це заявив заступник директора департаменту організації митного контролю Державної фіскальної служби України (ДФС) Євген Сафонов в інтерв'ю 5 каналу, пише AUTO-Consulting.

Сьогодні власники цих автомобілів змушені кожні п'ять днів перетинати на машині кордон України. ДФС пропонує в законодавчому полі перевести такі автомобілі з транзитного режиму в режим тимчасового ввезення. Надалі власникам таких автомобілів вже не потрібно буде так часто перетинати кордон.

За словами Сафонова, власникам машин з іноземною реєстрацією буде запропоновано сплачувати по 0,25% від всіх необхідних митних платежів за розмитнення автомобіля в місяць. Це дасть безвідсоткову розстрочку зі сплати митних платежів на 33,3 роки.

У ДФС пояснюють, щоб скористатися новим пільговим режимом необхідно виконання наступних критеріїв:

- Автомобіль повинен стояти на обліку в іншій державі.

- Громадянин України заїжджає в країну з техпаспортом на такий автомобіль. Але не уточнюється, чи повинен він бути власником, або досить довіреності.

- Громадянин України заповнює декларацію, де оформляє транспортний засіб в режимі тимчасового ввезення із зобов'язаннями сплачувати певний відсоток від необхідних митних платежів в місяць.

У відомстві додають, що нові правила дозволять поповнити бюджет України і зняти напруженість навколо автомобілів з іноземною реєстрацією. Сафонов додав, що ці пропозиції вже подано до профільного комітету Верховної Ради.

Рішення пов'язане з нагнітанням становища навколо автомобілів з іноземною реєстрацією: протестами, блокуванням доріг та пунктів перетину кордону, розповідає начальник відділу продажу автомобілів з пробігом Das Welt Auto Сергій Федчун. За його словами, зараз в країні переважає ситуаційний менеджмент. Тобто починається пошук рішень після того, як створюється критична ситуація з масою проблем.

Старший аналітик ІК "Арт Капітал" Олексій Андрейченко зазначає, що це робиться через те, що ті, хто перетинає кордон, скаржаться на труднощі їздити через кордон кожні п'ять днів. Це люди, які бувають у справах по обидві сторони кордону. Вони хотіли б проїжджати на своєму автомобілі без того, щоб це вважалося імпортом з усіма витікаючими. "Наприклад, це його польський автомобіль, а в Україні він просто часто буває", - пояснює аналітик.

Ніхто не захоче платити мито за автомобіль, якщо з'явиться такого роду лазівка. За словами Андрейченко, зараз необхідність бути біля кордону і перетинати його кожні п'ять днів є достатнім стримуючим фактором. Щоб обмежити кількість осіб, які таким чином уникають сплати податків. "Хоча це також на найкраще рішення", - додає він.

Вирішенню цієї проблеми сьогодні приділяється вкрай мало уваги. Що і спричиняє такі наслідки. "Постійні коливання, зміни цінової політики, невиважені законодавчі ініціативи - все це не додає бажання операторам ринку вести бізнес чесно", - констатує Федчун. За його словами, з подібними рішеннями складно буде прийти до цивілізованого європейського рівня ринку автомобілів з пробігом. Це буде обмеження прав автомобілістів, які придбали свої автомобілі правильно і сплатили всі податки. "Заходи необхідно приймати, але умови мають бути паритетними по відношенню до чесних платників податків", - вважає Федчун.

Щоб відбити бажання постійно перетинати кордон, оновлюючи п'ятиденний відлік, треба додатково ввести ліміт на кількість днів перебування в Україні на автомобілі з іноземними номерами за місяць. "Якщо ти перевищив ліміт (наприклад, 15 днів з 30), тоді ми вважаємо, що ти завіз цей автомобіль, а не тимчасово в'їхав на територію транзитом, то будь добрий оплати всю вартість розмитнення", - пояснює аналітик.

Зараз йде загравання з електоратом, зазначає менеджер із комунікацій компанії Ніссан Мотор Україна Володимир Іванов. Через це рішення на українському авторинку може статися колапс. Так як всі дилери підуть з України і десятки тисяч людей будуть без роботи. Іванов наводить приклад, що зараз в кожному дилерському центрі працює 40-60 осіб. У компанії Ніссан їх тільки 30. Це вже 1800 робочих місць. Далі множимо на кількість автомобільних компаній, у яких теж є свої мережі і дистриб'юторські офіси (50 - 200 осіб у кожному). "Це буде величезна проблема для ринку, а наслідки для бюджету будуть взагалі жахливими", - констатує Іванов.