Режим у польоті: чи здатна Україна виробляти літаки

0 коментувати
Антонов дуже сподівається на кооперацію з Саудівською Аравією

Антонов дуже сподівається на кооперацію з Саудівською Аравією

У держпідприємства Антонов намітилися гарні часи. Новий контракт із Саудівською Аравією повинен витягнути компанію з запустіння. Та чи справдяться ці очікування, чи все ж таки авіабудівний гігант України буде задовольнятися лише вантажними перевезеннями?

Минулого тижня держпідприємство Антонов оприлюднило фінансові показники компанії за 2017 рік. Згідно з цими даними, Антонов збільшив прибуток на 85% – до 330,2 млн грн. А ще 1-го березня підприємство підписало угоду з Саудівською Аравією щодо створення стратегічного консорціуму для виробництва багатоцільового літака Ан-132. Він призначений, зокрема, для перевезення військових і військового обладнання.

Складається враження, ніби авіабудування в нас знову на підйомі. Але це не так! Виробництво літаків буксує. А більшість заводів – простоює. Що насправді відбувається в українському авіабудуванні, розбиралася Перша Шпальта.

2014 року, через воєнний конфлікт із Росією, українська оборонна й авіаційна промисловість повністю відмовилися від російських деталей і перейшли до імпортозаміщення. Тож за цей час 78% деталей було вироблено власне в Україні, ще 22% – придбано в нових іноземних партнерів.

Антонов – один із лідерів авіагалузі – ніяк не може вийти на позитивні показники. Виробництво та продаж серійних літаків, як і саме підприємство, в жахливому стані, стверджують експерти.

За спостереженням Віктора Плахути, виконавчого директора фонду Вільна Україна, Антонов покидають кадри, цехи стоять порожні, а виробничі потужності старіють. 60-70% виробничої потужності потребують оновлення.

Випуск літаків у нас скорочується з двох причин. Перша і головна – у нас немає твердої книги замовлень на літаки, тобто немає попиту. І друге – немає можливості виробляти літаки в достатній кількості, навіть якби ця книга замовлень була. "Є проблема з комплектуючими, яких на сьогодні не вистачає. І є невирішена проблема заміни російських комплектуючих", – каже Олександр Паращій, керівник аналітичного відділу інвесткомпанії Concorde Capital.

На самому ДП Антонов кажуть, що якісь роботи все-таки виконують. "Наразі ми працюємо у звичному режимі – ні більше, ні менше. Чекаємо на завершення програми імпортозаміщення щодо наших літаків", – розповідає Роман Войцеховський, заступник начальника складального цеху.

Олександр Кривоконь, президент ДП Антонов говорить, що компанія зараз обслуговує вже випущені машини. "Ми займаємось і робимо відновлювальні роботи на наших машинах, на Ан-124 Руслан. Це сьогодні головна наша задача. Ці літаки, які сьогодні приносять кошти, ми їх повинні постійно підтримувати. Ми запускаємо виробництво, ми постійно робимо запасні частини на них і постійно відновлюємо", – каже керманич підприємства.

Контракт на будівництво літаків у Саудівській Аравії дасть можливість Антонов забезпечити реалізацію своєї продукції в майбутньому. Держпідприємство Антонов планує завершити будівництво заводу з виробництва літака Ан-132D у Саудівській Аравії восени 2019 року. "Ми плануємо, що вже десь у вересні-жовтні завод буде побудований разом зі злітною смугою", – заявив Кривоконь.

Проект Ан-132 – фактично це модернізація дуже старого літака. Тож, додана вартість України, на жаль, буде невеликою. Паращій зазначає, що дуже багато високотехнологічних компонентів за цим проектом, на жаль, постачатиметься з інших країн.

Відновити виробництво Антонова в повному обсязі без пошуку нових ринків – неможливо. Але треба докласти зусиль. Отже, щоб реанімувати авіаційну промисловість, безперечно – потрібна жорстка й цілеспрямована політика уряду. Це допоможе відновити замовлення на зовнішніх ринках, потрібні контракти, і, звісно,  фінансування.

Більше інформації про роботу держпідприємства, дивіться в ексклюзивному інтерв’ю у програмі з Олександром Кривоконем, президентом ДП Антонов.

Також у програмі дивіться репортаж про те, як відреагували фінансовий і банківський ринки та бізнес на зміну голови Національного банку. Крім того, провідні фахівці в агросфері розповідають, що потрібно для збільшення врожаю.

Завершує випуск огляд економічних подій за тиждень від блогера і ділового журналіста Дениса Безлюдька.

Програма Перша Шпальта виходить на каналі UA:Перший у партнерстві з журналом Новое Время.

Журнал НВ
за спеціальною ціною

Передплата журналу Новое Время до кінця грудня дешевше на 100 грн! Передплатіть зараз на 12 місяців лише за 559 грн.

Передплатити журнал
Ukraine-2020

Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: