Повний квартоблік. Три українських математики створили надпопулярний портал з пошуку нерухомості

Повний квартоблік. Три українських математики створили надпопулярний портал з пошуку нерухомості

Власні потреби в квадратних метрах допомогли створити продукт, який, за оцінкою забудовників, став провідним сайтом з пошуку новобудов у Києві.

З вікна робочого офісу компанії Lun.ua — найбільшого вітчизняного інтернет-пошуковика нерухомості — видно три факультети і два гуртожитки Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Там навчаються і живуть кібернетики, радіофізики та учні мехмату. По суті, всі вони — майбутні програмісти.

Це не просто збіг. “Так зручно: у нас 60% співробітників — програмісти звідти [з університету]. Студенти після занять або коли у них "вікно", можуть прийти і попрацювати",— пояснює Андрій Міма, один із засновників Lun.ua. “Це як у Кремнієвій долині, де відділи розробки компаній розташовані поряд з університетами. Студенти навчаються і створюють стартапи",— додає його компаньйон Денис Циганок.

Саме так, одночасно навчаючись і працюючи, вісім років тому створили свій стартап Lun.ua самі Міма, Циганок і їхній третій компаньйон Станіслав Скляровський. Вони зробили продукт, який, за оцінкою забудовників, став провідним сайтом з пошуку новобудов у Києві. А в сегменті оголошень про продаж вторинних квартир Lun.ua — № 3 у всій країні: попереду нього тільки такі гіганти, як OLX і DOM.RIA.

І це тільки початок. Нещодавно компанія почала працювати над міжнародною експансією, запустивши тестові версії свого сайту в 25 країнах.

Засновники Lun.ua своїх фінансових результатів не розкривають. Однак, за словами Євгена Сисоєва, керівного партнера фонду AVentures Capital, компанія, отримавши невеликі інвестиції на початку свого існування, вже багато років росте тільки на прибутку. Зараз у Lun.ua вже три сайти, а кількість співробітників зросла з 3 чоловік до 50.

Lun.ua примудряється рости на падаючому ринку: в Україні обсяг реклами в інтернеті скорочується — з 2007‑го цей сегмент впав на 25% у доларовому вираженні.

 

Все для себе

Майбутні компаньйони вчилися на різних курсах факультету кібернетики Університету ім. Шевченка, але познайомилися під час спільної роботи програмістами на порталі оголошень про нерухомість. "Ідея, яку ми реалізували в Lun.ua у нас виникла ще там, але керівництво не було готове в неї інвестувати",— розповідає Циганок. Зараз цей портал вже не працює.

Ідея молодих програмістів полягала в тому, щоб дати користувачам можливість шукати всі оголошення про продаж нерухомості в інтернеті через сайт. Іншими словами, створити агрегатор оголошень.


ГЕРОИ КОНТЕНТА: Одна из фишек каталога новостроек Лун — в том, что большую часть информации об объектах авторы сайта собирают самостоятельно
ГЕРОЇ КОНТЕНТУ: Одна з фішок каталога новобудов Лун — в тому, що велику частину інформації про об'єкти автори сайту збирають самостійно


Скляровський — не киянин, йому час від часу доводилося винаймати житло, переглядаючи десятки сайтів. "Ми самі відчували потребу в такому ресурсі",— говорить він.

Програмісти зробили зручну форму для пошуку серед оголошень на своєму сайті і помістили в праву половину екрану карту, на якій розташували позначення квартир з оголошень. Такий незвичайний вигляд створив не лише додаткові зручності для користувачів, але і виявився хорошою маркетинговою фішкою. “Багато користувачів не запам'ятовували назву нашого сайту, вони запам'ятовували, як він виглядає,— розповідає Циганок.— Це виявилося важливою відмінною рисою".

Сама назва — Lun.ua — з'явилася випадково. Компаньйони шукали для сайту коротке ім'я, яке запам'ятовується. Спочатку хотіли назвати його однією літерою n, першою в слові нерухомість. Проте в доменній зоні ua назва n.ua виявилася зайнятою. Подібна історія повторилася, коли до єдиної букви додали другу — u, що означає українська. Зрештою незайнятим виявилося ім'я lun, яке засновники сайту розшифровують як краща українська нерухомість.

 

Вище, краще, швидше

Перші два роки молода компанія нічого не заробляла. "Ми були наївні й хотіли створити ще ідеальніший продукт, а вже потім його якось просувати",— розповідає Циганок.

Насамперед вони вдосконалювали алгоритм розпізнавання однакових оголошень: публікації постійно повторювалися на різних сайтах, причому з різним текстовим наповненням, адже одну і ту саму квартиру може продавати 20-30 ріелторів. “Це був для нас технологічний виклик,— розповідає Циганок.— Ми вважали, що якщо зробимо якісний продукт, то врешті зможемо на ньому заробити".

Ідею для заробітку підказав один з тих порталів, з якого Lun.ua "підтягував" оголошення. “Нам сказали: ми хочемо більше відвідувачів з вашого порталу. Чи можемо ми їх купити?" — згадує Циганок. Продаж кліків відвідувачів і став моделлю монетизації Lun.ua. Зараз сайт продає кліки аукціонною моделлю: на портал, який заплатив більше за інших, відвідувача перенаправляють в першу чергу.

У 2010‑му Lun.ua відвідували близько 15 тис. чоловік на місяць, через рік — 225 тис. Компанія залучила інвестиції і почала просувати себе в інтернеті.

Суму інвестицій та ім'я інвестора засновники не розкривають, відзначаючи, що ці гроші допомогли найняти перших розробників і продавця та рік платити їм зарплату.

 

Каталог новобудов

На дверях кабінету, де розташовано call-центр Lun.ua висить знак нескінченності. Це жартівливий символ того, чим займається відділ. Його співробітники безперервно і щодня телефонують сотні офісів продажів забудовників Києва та області, щоб дізнатися актуальні ціни на нові квадратні метри. Адже їх вартість змінюється ледь не кожні два тижні.

Відділ "нескінченності" працює на найпопулярніший проект Lun.ua: сайт новобудов. Ідея його створення у засновників виникла в 2010 році — на початку це було лише одне з чергових поліпшень пошуковика оголошень.

У той час квартир на первинному ринку в базі ставало все більше, а коли оголошення про них стали перевіряти, виявилося, що не існує інтернет-ресурсу, на якому зібрані всі новобудови. Сайти друкували інформацію про нові будинки тільки на платній основі, зазавичай, на одному ресурсі було не більше десятка будинків. Насправді в країні будували набагато більше.

Але вийшло не так, як задумували. Створений каталог з фотографіями швидко застарівав. "Ціни з часом підвищували, будівлі будували, в них додавалися поверхи, і виходило, що наші оголошення не відповідали дійсності",— розповідає Циганок.

Ось тоді‑то і з'явився call-центр, що обдзвонює забудовників, щоб дізнатися актуальну інформацію. "Lun.ua був першим, хто запровадив цю технологію",— говорить Максим Школьник, керівник проекту Address Group, який також спеціалізується на розміщенні оголошень про нерухомість.

З тим, як інформувати про нові поверхи, теж розібралися: команда Lun.ua фотографує хід робіт, причому знімає весь час з однієї точки. Це дозволяє не тільки показати, скільки поверхів побудували, але і допомагає потенційному покупцеві побачити, як просувається будівництво.

Причому забудовник не може заплатити, щоб його заморожений комплекс не фотографували зовсім або знімали "правильно". Навіть більше, компанії з сумнівною репутацією навіть не зможуть купити рекламу на Lun.ua — власники порталу давно вирішили, що не будуть обманювати людей. І сумнівні проекти на сайті позначені червоним трикутником. Якщо підвести до нього мишку, вискочить попередження: інформація про цей об'єкт є на сайті Асоціації допомоги постраждалим інвесторам.


КВАРТИРНАЯ МАТЕМАТИКА: Станислав Скляровский, Денис Цыганок и Андрей Мима (слева направо), создавая сайт, думали исключительно об удобстве пользователей. В итоге ресурс получился востребованным у рекламодателей
КВАРТИРНА МАТЕМАТИКА: Станіслав Скляровський, Денис Циганок і Андрій Міма (зліва направо), створюючи сайт, думали виключно про зручність користувачів. Зрештою ресурс вийшов затребуваним у рекламодавців


Зрештою, поставивши на покупців квартир, засновники Lun.ua зробили свій сайт затребуваним у рекламодавців. Зараз Lun.ua відвідує близько 2,1 млн користувачів на місяць. "На сайті велика концентрація нашої цільової аудиторії — людей, які у цей момент приймають рішення про покупку квартири",— пояснює Микита Коваленко, керівник digital-напрямку Taryan Group, в яку входить Познякижилбуд.

За ним повторює і Єгор Попов, PR-менеджер ТММ: його компанія більше 50% маркетингового бюджету, розрахованого на онлайн-просування, витрачає на Lun.ua. І планує збільшувати ці витрати. "Їх готовність ризикувати і не боятися впроваджувати інновації в такому, здавалося б, консервативному сегменті йде на користь абсолютно всім гравцям ринку нерухомості",— каже Попов.

А засновники Lun.ua удосконалюють свій продукт далі. Наступний великий крок — зробити так, щоб на сайті можна було не тільки знайти всю необхідну інформацію для покупки нової квартири, але і пройти онлайн всі етапи, необхідні для такого придбання. Зокрема, отримати договір, рахунок або забронювати квартиру.

 

 

Матеріал опублікований в НВ №22 від 17 червня 2016 року

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: