Повітряний міхур. Чому Укроборонпрому потрібен західний партнер щоб запустити літакобудування

Антонов вирішили об'єднати з іншими підприємствами авіабудівної галузі

Антонов вирішили об'єднати з іншими підприємствами авіабудівної галузі

Новоствореному авіабудівному концерну не обійтися без імпортних запчастин, тому що вітчизняні підприємства галузі не інтегровані між собою, вважають спостерігачі.

Державний концерн Укроборонпром створив Українську авіабудівну корпорацію (УАК), куди включив ДП Антонов, ПАТ Український науково-дослідний інститут авіаційної технології (УКРНДІАТ), ПАТ Завод Маяк, ДП Новатор, ДП Харківський машинобудівний завод ФЕД і ДП Харківське агрегатне конструкторське бюро. Очолив раду директорів УАК Михайло Гвоздьов, який до цього займав крісло президента ДП Антонов. Замість нього це підприємство очолив перший віце-президент Олександр Коцюба.

Це вже не перша спроба держави створити потужне авіабудівне об’єднання, відзначили опитані НВ Бізнес аналітики. Минулий досвід був невдалим і цього разу спостерігачі не бачать особливих перспектив для розвитку.

На думку колишнього заступника міністра інфраструктури Олександра Кави, Антонову варто передовсім розвивати власне виробництво, використовуючи імпортні запчастини. «Підприємства, які увійшли у новостворений концерн, не дуже добре інтегровані між собою», - пояснив він. Вітчизняним авіабудівельникам перш за все необхідно змінити підхід і діяти у відповідності до потреб ринку. Раніше Антонов щось випускав, запевняючи, що на ринку є шалений попит на його продукцію, нагадав Кава, однак досвід свідчить про протилежне. Наприклад, підприємство зуміло продати лишень 31 літак Ан-140, а Ан-148 – 35 штук. В той час як Embraer випустив 12 тис. літаків подібного класу.

Старший аналітик ІГ Арт Капітал Олексій Андрійченко теж не побачив особливих причин для об’єднання:«Це підприємства, які працюють окремо і їх додавання в концерн особливої синергії не принесе». Єдина перевага від подібного кроку – це скорочення персоналу, у якого дублюються функції.

На думку Андрійченка, для стратегічного розвитку Антонова потрібен західний партнер. Раніше це підприємство було більше сфокусоване на РФ та інших країнах колишнього СРСР, які за останній час втратили свою привабливість. На інших ринках, де був присутній Антонов – наприклад, у Індії – українського авіавиробника почали витісняти світові гранди - Boeing, Airbus, Bombardier, Embraer. «Тож нам потрібно зараз якомога сильніше утримувати ринки присутності та виходити на нові», - вважає експерт.

Він зазначив, що у Європу Антонову пробитися складно, бо там уже є потужні гравці, які ретельно опікають своїх клієнтів. «Як тільки виникає запит на нову модель, ці виробники відразу ж її створюють, бо мають доступ до дешевого фінансування», - розповів старший аналітик ІГ Арт Капітал.

Для виходу на нові ринки потрібен стратегічний партнер, якому, можливо, варто було би дозволити викупити міноритарний пакет акцій, припустив Андрійченко. Такий партнер потрібен, щоби розвинути чи створити новий проект, якого немає у лінійці того ж Boeing – інакше йому нецікаво було б співпрацювати. У цьому проекті варто було б використати імпортні запчастини, іноземний партнер допоміг би із сертифікацією та просуванням за кордоном. «Такі ніші є в транспортній авіації або в малорозмірній регіональній», - повідомив експерт.

За його словами, у Антонова є потужна інтелектуальна база, їхня сильна сторона – військово-транспортна авіація. Однак таких літаків, як Руслани чи Мрії, у світі потрібно небагато. Антонов заявляв, що для серійного виробництва Мрій необхідно $3-4 млрд, однак Андрійченко висловив сумніви, що в даному випадку можна буде повернути інвестиції.

«От щодо Русланів ситуація більш обнадійлива, подібних літаків у світі потрібно близько сотні. Теоретично капіталовкладення на їхнє виробництво можна було б відбити», - припустив старший аналітик ІГ Арт Капітал.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: