Портам дозволять брати на розвиток. Вводиться нова формула розрахунку портових зборів

Мінінфраструктури створило нову систему тарифоутворення для портів
АМПУ

Мінінфраструктури створило нову систему тарифоутворення для портів

Міністерство інфраструктури спільно з Європейською бізнес асоціацією запропонували кардинально змінити систему розрахунку ставок портових зборів.

Про це йдеться у повідомленні міністерства.

Зокрема, вони розробили проект нової методики розрахунку цих ставок. В її основу покладено метод "витрати плюс". Це дозволить покрити витрати на утримання портової інфраструктури, а також зможе забезпечити її розвиток, йдеться в повідомленні. Очікується, що методика буде погоджена і затверджена ще цього року.

До цього часу єдиної методики розрахунку зборів не було. Тепер буде єдина формула, але вона також враховуватиме специфічні особливості кожного порту.

Прес-секретар міністра інфраструктури Христина Миколаєва розповіла НВ Бізнес, що згідно з новою методикою, кожен порт буде зобов'язаний розрахувати свої витрати на утримання портової інфраструктури, а також показати який відсоток від зборів він направить на інвестиції.

«Тепер тариф будуть брати не з повітря», – каже Миколаєва.

Експерти вважають, що потреба запровадити прозору систему розрахунку зборів давно назріла. Без неї, за словами директора Центру транспортних стратегій Сергія Вовка, збори завищуються у кілька разів, порівняно з тими, що є у конкурентів. З ним погоджується і експерт у сфері транспорту Олександр Кава - він вважає, що прозоре формування зборів дозволить залучити іноземних вантажовласників.

Нова методика дозволить викорінити усталену в країні практику непрозорих знижок, яка часто призводила до корупції. Досі саме знижки були способом привернути вантажовласників у порти України. Керівник прес-служби Адміністрації морських портів України(АМПУ) Ігор Казакуца, каже, що наприклад, зараз діють однакові ставки для Іллічівська та Одеси. Але Іллічівськ розташований на 20 км далі і туди ніхто не їхав. "Через це там доводилося вирішувати питання за рахунок знижок", – пояснює він.

Казакуца також зазначає, що в Україні, на відміну від інших країн, в тому числі і від Росії, портові збори – це єдине джерело коштів для реконструкції та модернізації гідротехнічних споруд. Закон не дозволяє реконструювати, ремонтувати, будувати причали і займатися днопоглибленням каналів за рахунок дотації і субвенції з держбюджету.

В той же час країнами Європи виділяються величезні субвенції з бюджету країни на розвиток портової інфраструктури. "Тому і збори у нас досить великі в порівнянні з іншими країнами Європи, Середземного і Чорного моря", – говорить він.

На думку Вовка, якщо портові збори будуть знижені – це буде позитивний момент для України. Так як ми підвищимо конкурентоспроможність своїх товарів і відповідно отримаємо можливість для нарощування вантажопотоку.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: