Порошенко дав зелене світло іномаркам з пробігом. Що це означає?

Автоімпортери не вірять у те, що підписаний президентом закон матиме глобальний вплив на ринок

Автоімпортери не вірять у те, що підписаний президентом закон матиме глобальний вплив на ринок

Президент України Петро Порошенко підписав закон №3251 про стимулювання ринку автомобілів з пробігом.

Цей закон дозволить до 1 січня 2019 року значно знизити акцизний збір для імпорту іномарок з пробігом за умови ввезення машини на період не менше одного року. Про це 4 липня 2016 року повідомив прес-секретар президента Святослав Цеголко.

За слова Цеголка, була також досягнута домовленість, що в четвер 7 липня будуть внесені зміни в цей закон, щоб уникнути зловживань. "Зміни торкнуться чіткого регламентування дії закону, а саме - одна машина може бути імпортована на одну людину до кінця дії закону, має бути введена заборона перепродажу і умова, що власник автомобіля може привезти його в Україну особисто", - повідомляється на офіційному сайті президента. Голова держави також зазначив, що підписання цього закону дозволить реально допомогти звичайним громадянам придбати автомобіль для власних потреб.

Нагадаємо, законопроект №3251 було прийнято парламентом 31 травня, підписано спікером ВР 16 червня і було передано на підпис до президента. Але там він десь "загубився". Автор законопроекту Роберт Горват був змушений писати відкритого листа президентові з проханням якнайшвидшого підписання цього закону. Його також вчора підтримав Кабінет міністрів України, який направив аналогічний лист президенту.

Згідно з законопроектом ставки акцизного збору на легкові автомобілі, випущені з 1 січня 2010 року знижуються в 2-28 разів, в залежності від типу і об'єму двигуна.Також забороняється ввезення іномарок з країни, яка визнана агресором. Закон набуває чинності з першого числа місяця, наступного  місяця після його опублікування.

Голова правління Рено Україна", Яна Міненко розповідає, що вплив закону, який було підписано вчора, автоімпортери відчули ще в червні. Позаяк ринок нових автомобілів минулого місяця виріс менше, ніж у попередні місяці. На ринку з'явився відкладений попит, коли потенційні споживачі відмовлялися купувати нові автомобілі в очікуванні його підписання.

Старший аналітик ІК Арт Капітал Олексій Андрійченко зазначає, що з прийняттям цього закону подешевшають б/у автомобілі, акциз на які буде прирівняно до акцизів на нові автомобілі. "Для ходових автомобілів з бензиновим двигуном об'ємом 2,2 літри зниження ціни за рахунок зниження цього акцизу може бути до 4 тисяч євро", - говорить аналітик.

Якщо говорити про найпопулярніший автомобіль цього року, який завозився на початку року – це Renault Megane, то за словами Андрейченка, його можна купити в Польщі за 6,7 тис. євро з невеликим пробігом. «Раніше все розмитнення, левову частку якого складає саме акциз, було десь 100% зверху ціни імпортного автомобіля. Зараз після прийняття цього закону накрутка буде тільки 50%, тому ціна машини впаде на 3,5-4 тисячі євро. У зв'язку з цим однозначно збільшиться кількість б/у автомобілів на ринку», - пояснює Андрейченко.

В першому півріччі 2016 року на українському ринку було зареєстровано 27,2 тис. нових легкових автомобілів. Це майже на 60% більше, ніж за перші шість місяців 2015 року, повідомляє Укравтопром.

Генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко пояснює, що закон дозволить придбати невелику кількість старих автомобілів, але не знизить ціни на ринку глобально. Більш того, він не знизить ціни на нові автомобілі.

Для того, щоб добитися низьких цін на нові машини Україні потрібен свій автопром, зазначає Назаренко. «Український автопром – це випуск автомобілів на дешевій українській праці, на дешевій українській електроенергії, на дешевих українських комплектуючих, без податків, без зборів, без нічого. У Росії працюють 23 автозаводи і автомобілі там дешевше. Ми повинні намагатися створити комфортні умови, щоб прийшов інвестор в Україну, побудував тут завод і, по-перше, продавав українцям дешеві автомобілі, по-друге, ми ще забезпечили нашу країну експортом автомобілів", - говорить Назаренко.

В Україні досить тривала історія свого автопрому, було б шкода, якщо її буде повністю втрачено, зазначає Андрейченко. Аналітик розповідає, що є приклади в Росії чи інших країнах, де автопром був сильно розвинений практично з нуля.

"Щодо України я б не сказав, що тут будуть винаходитися найближчим часом якісь новинки, які буде купувати весь світ, але великовузлове складання - цілком реальна альтернатива імпорту", - каже Андрейченко. Така збірка може бути дешевшою і дасть робочі місця. На думку аналітика, повинен бути компроміс між тим, щоб знизити до максимуму ціни для споживачів і створити виробництво.

Міненко зазначає, що український ринок нових автомобілів минулоріч (близько 50 тис. машин) навряд чи здасться комусь з інвесторів цікавим для відкриття заводу. Наприклад, завод Nissan в Сандерленді у Великобританії виробляє близько 500 тис. автомобілів на рік, завод Renault в Румунії виробляє 300 тис. автомобілів на рік. "Якщо сам ринок не відповідає обсягу, який би забезпечив окупність заводу, тоді інвестиції навряд чи сюди прийдуть", - говорить Міненко.

Але якщо ринок почне рости - все може змінитися. Насьогодні в Україні є 4 автомобільних заводи з потужністю 400 тисяч автомобілів на рік, які завантажені лише на 7%. "Потрібно почати з того, щоб завантажити ці заводи, перш ніж хтось з інвесторів прийде знову", - говорить Міненко. За її словами, інвестори повинні зрозуміти, що в Україні буде створено необхідні умови, які дозволять їм залишитися надовго і окупити свої інвестиції.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: