Перенаправлення потоків: Адміністрацію морських портів позбавлять частини доходу

коментувати
Причал в одному з найбільших в Україні Одеському морському торговому порту
Фото с сайта АМПУ

Причал в одному з найбільших в Україні Одеському морському торговому порту

У проекті держбюджету на 2017 році запропоновано перенаправити надходження, які йшли на портову інфраструктуру, в загальний фонд.

Згідно з проектом Державного бюджету на 2017 рік, очікуваний дохід від адміністративного портового збору становитиме 1,5 млрд грн, що більш ніж в 10 разів більше від прогнозованих надходжень 2016 року (135,5 млн грн). Таким чином, законодавці мають намір усунути існуючий дисбаланс.

"Доходи державного підприємства Адміністрація морських портів України (АМПУ) від інших портових зборів більш ніж у 30 разів перевищують надходження від портового (адміністративного) збору, що зараховується до загального фонду державного бюджету", – йдеться в документі.


У відповідності зі ст. 84 Кодексу торговельного мореплавства України у морських портах України справляються такі цільові портові збори: корабельний, причальний, якірний, канальний, маяковий, адміністративний, санітарний. У 2014 році надходження до держбюджету від портового (адміністративного) збору склали 95,3 млн грн, доходи АМПУ від інших портових зборів – 2,7 млрд грн. У 2015 році – 170,2 млн грн та 4,7 млрд грн; у поточному планується отримати 135,5 млн грн та 4,9 млрд грн, відповідно.


В АМПУ сприйняли новину без ентузіазму. “Адміністративний збір буде підвищений і піде в бюджет, тоді як всі інші будуть знижені. Відповідно, їх не вистачить на модернізацію і реконструкцію гідротехнічної інфраструктури. У нас і так забрали 75% податку на прибуток, тепер забирають і ці кошти. Це позбавляє нас можливості розвитку причалів і каналів і т. д., а знос портової інфраструктури колосальний", – повідомило джерело у відомстві, що побажав залишитися невідомим. Рівень зносу основних засобів АМПУ сьогодні становить 70%, що катастрофічно позначається як на безпеці (причалів), так і залучення інвестицій, вантажопотоків.

Таку точку зору поділяє в. о. директора Херсонського морського торгового порту Андрій Соколов. За його словами такий формат зробить неможливим реалізацію багатьох проектів, наприклад, будівництво терміналу Cargill в порту Південний. Оскільки з проведенням ремонтних черпань, поглибленням акваторій в інших портах та іншим, на це просто не вистачить фінансування.

Якщо кошти збільшеного адміністративного збору не будуть спрямовані на фінансування морської адміністрації, перерозподіл зборів втратить сенс

Правда є і ті, хто сумнівається, що пререраспределение потоків позначиться на інвестуванні в інфраструктуру портів. На думку керівника юридичної компанії LeGran.TT Тетяни Титаренко, зараз в силу складної забюрократизованої процедури погодження проектів, пов'язаних з капітальними інвестиціями, АМПУ не освоює в належному обсязі кошти, отримані від портових зборів, спрямовані на підтримання у належному стані гідротехнічні споруди.

При цьому, спрямування коштів на основний фонд має сенс, але лише при одній умові. "Підвищений адміністративний збір повинен йти на фінансування Морської адміністрації, яку за заявою міністра повинні створити в кінці цього року", – говорить директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк. Морська адміністрація - це орган, який буде займатися виключно питаннями забезпечення безпеки мореплавства.

На думку Титарено, якщо кошти збільшеного адміністративного збору не будуть спрямовані на фінансування морської адміністрації, перерозподіл зборів втратить сенс.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: