Обвал цін на нафту і збільшення поставок російського дизпалива в Україну – огляд і прогноз ринку нафти і пального

Російське дизпаливо знову потекло по трубах нафтопродуктопроводу Прикарпатзахідтранса
Фото: nefterynok.info

Російське дизпаливо знову потекло по трубах нафтопродуктопроводу Прикарпатзахідтранса

На минулому тижні ціни на нафту опинилися в затяжному піке. Але українським автомобілістам поки рано радіти. У операторів просто не залишається аргументів для подальшого подорожчання, і вони швидше збільшать свою маржу, ніж опустять ціни.

На тлі побоювань інвесторів з приводу результатів референдуму про членство Великобританії у складі ЄС – Brexit (скорочено від British Exit), світові котирування на нафту почали падіння. Число прихильників виходу країни з ЄС зросло до 53%. Brexit, який має відбутися 23 червня, може негативно позначитися на економіці Євросоюзу, що призведе до зниження попиту на нафту.

16 червня світові ціни на нафту продовжили зниження через дані про слабке скорочення запасів сировини в США. Так, станом на 10 червня за тиждень запаси нафти там (виключаючи стратегічний резерв) знизилися на 0,9 млн бар (– 0,2%) – до 531,5 млн бар. При цьому очікувалося більш істотне зниження – на 2,26 млн бар, до 530,24 млн бар.

Втім, у п'ятницю, 17 червня ціни на нафту вперше за тиждень взяли курс вгору. Це може свідчити про те, що інвестори стали менше боятися підсумків референдуму Brexit. Кампанія на підтримку виходу Великобританії з ЄС була припинена після вбивства в четвер члена парламенту Джо Кокс, яка була прихильницею збереження країни у складі Євросоюзу.

Побоювання з приводу виходу Великобританії з ЄС перевищили позитивні прогнози Міжнародного енергетичного агентства і зниження комерційних запасів нафти в США, пояснює директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн. Крім того, ціни підтримувалися зростанням долара США.

Наступного тижня на нафтові котирування будуть впливати політика і катастрофи, говорить Куюн. Поки не зрозуміло, чи надовго призупинено Brexit.

"Зараз чекаємо офіційну позицію Лондона з референдуму і дані щодо комерційних запасів у США. Підтримку цінам може надати пожежа в Каліфорнії, яка вже призвела до евакуації НПЗ Exxon Mobil", – сказав він.

Падінням цін на нафту минулий тиждень вселив оптимізм українським водіям, говорить аналітик консалтингової компанії UPECO Олександр Сіренко. За його словами, в середині червня котирування жваво впали на 10%, і 16 червня еталонний сорт Brent коштував $45,9/бар.

"Правда, це зовсім не означає, що на стільки ж у відсотковому відношенні подешевшає бензин на українських заправках. Швидше в операторів вичерпаються аргументи для подальшого подорожчання", – пояснює він.

Також, ледь не позбулися сну продавці скрапленого газу, продовжує Сіренко. Журналісти вказали їм на нічим, на перший погляд, непримітний законопроект у Верховній Раді. Законопроект №4683, який передбачає зміни до ст. 32 Закону України Про дорожній рух, таїв у собі вибухонебезпечні абзаци, які могли підірвати зростання ринку скрапленого газу. При переобладнанні автомобіля під використання газу та встановлення ГБО, ця норма зобов'язує спочатку отримати згоду від автовиробника, а потім – дозвіл від спеціально уповноваженого Кабміном органу.

Встановлення ГБО можна проводити після узгодження із заводом-виробником або уповноваженим Кабміном органом. "Але в новій редакції слово "або" прибрали. А значить, бажаючим "поставити газ" на бензиновий авто довелося б писати листи в Німеччину чи Японію, загалом туди, де розташований завод", – розповідає Сіренко.

Втім, за його словами, поки ще все можна виправити. За умови, що народні депутати в комітетах зможуть почути послання автолюбителів і ринку. Головне, не пропустити союз "або".

Цікаві процеси спостерігалися і на оптовому ринку дизпалива. За словами Куюна, початок поставок ДП трубопроводом "Самара-Західний напрямок" (Прикарпатзахідтранс) потягло ціни вниз.

"У п'ятницю вартість білоруського палива знижується четвертий день поспіль через конкуренцію з російським ресурсом", – зазначив Куюн.

За його даними, ціни на білоруське дизпаливо просіли на 400 грн/т – до 18,2-18,3 тис. грн/т, Але трубопровідне ДП дешевшає ще швидше: 16 червня постачальники пропонували його вже 17,9-18,5 тис. грн/т (– 100-150 грн/т, у порівнянні з днем раніше). За словами Куюна, така динаміка спричинила перегляд цін на імпорт ресурсу з Білорусі, Литви та Польщі.

За прогнозом Куюна, в Україні варто чекати продовження застою на ринку при стабільних котируваннях і курсах валют. Роздрібний ринок дизпалива події в опті також торкнуться не скоро.

Куюн пояснює, що великооптові партії можуть піти в дрібний опт: аграріям, транспортникам, армії. Також деякі мережі не торгують російським паливом через іміджеві міркування. Більшість мереж працюють за довгостроковими контрактами. І закупівля кількох партій дешевого ресурсу швидше збільшить їх маржу, ніж змусить зменшити ціни на стелі.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: