Несолодке життя. Росія заважає українському транзиту

Росія заблокувала постачання кондитерських виробів з України в країни Середньої Азії.
http://nov-bazar.od.ua

Росія заблокувала постачання кондитерських виробів з України в країни Середньої Азії.

Після лютневих проблем з проїздом українського автотранспорту через територію Росії, остання стала блокувати поставки ще й залізницею.

Як розповів президент асоціації "Укркондпром" Олександр Балдинюк близько 50 вагонів з українськими кондитерськими виробами, які ще з лютого поступово накопичувалися на митному посту Дербент в Дагестані, були відправлені назад в Україну. Цей вантаж призначався для поставки в Азербайджан. Також митними органами РФ зупинено поставки кондитерських виробів в Грузію через митний пост Ларс.

"Зупинили, нічого не пояснили, довгий час перевіряли товар, розкривали коробки, пошкоджуючи частину упаковки. За неофіційними даними частина вантажу могла бути втрачена і одна з фабрик повідомляє, що замість 5 тис. коробок після перевірки залишилося 4 тис.. І довести нічого неможливо", – говорить Балдинюк.

На початку квітня офіційно пояснили, що є санітарне ембарго на українські кондитерські вироби від Росспоживнагляду, додає Балдинюк. Але це не повинно поширюватися на транзит, адже поставки здійснюються не в Росію, а в інші країни, де немає заборони на ввезення.

Заступник голови Мінекономіки Юлія Ковалів пояснила, що міністерство разом з митними органами та Мінінфраструктури з'ясовують ситуацію і мають намір оперативно реагувати.

Проблеми з транзитом через Росію почалися ще 1 січня цього року, нагадує директор з наукової роботи Інституту економічних досліджень та політичних консультацій Вероніка Мовчан. Так прямий транзит до Казахстану для українських товарів зараз закритий. Поставки можуть здійснюватися тільки через два пункти пропуску в Білорусі.

Мовчан зазначає, що за міжнародними угодами транзит не повинен зупинятися. Вона каже, що Україні слід вирішувати питання через СОТ, бо Росія порушила домовленості про свободу транзиту. Також потрібно шукати нові напрямки доставки українських товарів і здешевлювати морські перевезення, оскільки вся торгівля, яка зараз ведеться через Росію знаходиться в зоні ризику.

Втім, рішення проблеми через СОТ може затягнутися на роки, вважає експерт Реанімаційного пакету реформ Павло Кухта. Він каже, що в організації дуже довгі процедури і, крім того, Росія може навмисно затягувати процес. Для більш швидкого вирішення Україна може у відповідь заблокувати транзит, але тоді неможливо буде вимагати компенсацію від РФ в рамках СОТ, бо обидві сторони порушать правила.

За словами Балдинюка, зараз виробники намагаються постачати товар поромами. Але такі поставки за вартістю значно перевищують залізничні. За його підрахунками, наприклад, доставка одного вагона в Баку через Росію обходилася в $4,8 тис., а поромом вже в $7,3-7,7 тис.

Директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк говорить, що Азербайджан і Грузія – це одні з ключових ринків збуту української продукції в країнах Середньої і Центральної Азії і близько 30% всього українського експорту через територію РФ йде в ці країни. "Поки повністю убезпечити себе від таких дій росіян ми не можемо", – підкреслив Вовк. Він додає, що постачання через два моря з чотирма перевалками обходяться занадто дорого.

Балдинюк уточнив, що в 2015 році в Азербайджан поставлялося понад 20 тис. т продукції, які можна оцінити в $30-35 млн. В Грузію поставки були на рівні 17 тис. т, вартістю близько $25 млн.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: