Ненова мрія. Скільки коштуватимуть машини після зниження акцизів на вживані іномарки

Ненова мрія. Скільки коштуватимуть машини після зниження акцизів на вживані іномарки

Верховна Рада різко знизила акцизи на вживані іномарки. Автолюбителі у передчутті дива й дешевих, хоч і вживаних машин у своїх гаражах, а трейдери чекають на обвал продажів нових авто бюджетного класу.

Донедавна рай українського автомобіліста розташовувався в Польщі, в декількох десятках кілометрів від українського кордону. Там розташовані десятки майданчиків, які торгують автомобілями. На них за $6-7 тис. можна придбати пристойний Volkswagen або Audi з пробігом. Це небачена ціна для українців, значно бідніших, ніж поляки: в Україні цінники на подібні машини на 30-40% вище. Причина — митні платежі на старі іномарки, які роками лобіювали дилери, які торгують новими автомобілями.

Тепер авторай повинен переміститися на територію країни. На початку червня Верховна Рада проголосувала за зміни в Податковий кодекс, в десятки разів знизивши розмір акцизного збору на вживані машини. Якщо президент підпише документ, ціни на такі іномарки впадуть в 1,3–1,7 рази залежно від об'єму двигуна.

За задумом майже сотні депутатів (а саме стільки народних обранців стали авторами цього вельми позитивного в очах сотень тисяч виборців закону), зниження акцизів має стимулювати продажі на українському авторинку. Але не тільки. Наприклад, при збільшенні кількості автомобілів на душу населення, що станеться через здешевлення іномарок, повинні з'явитися нові автосервісів і СТО, збільшиться кількість клієнтів у страхових компаній. До того ж депутати припускають, що зросте кількість первинних продажів машин, що були у вжитку.

Що стосується податкових надходжень, то вже найближчим часом бюджет отримає 300 млн грн у вигляді податків, отриманих після офіційного оформлення 4,5 тис. автомобілів, які вже зараз перебувають у режимі розмитнення.

В цілому ж, за оцінками авторів законопроекту, за рахунок збільшення продажів автомобільного секонд-хенду надходження до держбюджету після лібералізації зростуть на 1,2 млрд грн.

Про те, що імпорт зросте, сумнівів немає ні в кого. "У Польщі після вступу до ЄС, коли були скасовані ввізні мита, за рік імпорт виріс в 23 рази",— говорить Сергій Федчун, керівник відділу автомобілів з пробігом компанії Порше Україна.

 
 

   
Дешеві колеса?

В ухваленому Радою законопроекті ставки акцизного збору на старі іномарки знижуються до 2019 року і тільки для автомобілів, випущених після 2010 року. Колишні тарифи залишили тільки для тих машин, які їдуть в Україну з Росії.

За пільговою ставкою, можна буде ввезти не більше одного автомобіля на рік. Якщо протягом цього часу власник вирішить продати автомобіль, йому доведеться сплатити повну суму акцизного збору. За задумом авторів законопроекту, нововведення має набути чинності 1 липня.

Найсильніший ціновий тиск буде в сегментах $15-30 тис. 
Сергій Федчун,
представник Порше Україна

Зниження ставок буде істотним. Максимальне — в 22 рази — на машини з найпопулярнішим в країні об'ємом двигуна 1-1,5 л. Для машин з об'ємом двигуна до 1 л зменшили ставку в 10 разів. Для 1,5–2,2 л — в 6,2 рази; 2,2–3 л — в 8 разів; більше 3 л — в 1,5 рази. Все це стосується виключно бензинових моторів. Ставки для дизельних автомобілів зрізали в 2-10 разів.

Зниження акцизів призведе до того, що, наприклад, популярний автомобіль Volkswagen Golf 2010 року випуску, з бензиновим двигуном об'ємом 1,4 л має подешевшати на 30% і після митного "очищення" коштуватиме Україні близько $10 тис. Такі популярні моделі, як Renault Megane та Volkswagen Caddy, згідно з формальним розрахунками, мають подешевшати в 1,5 рази. В середньому ж, за оцінками Федчуна з Порше Україна, ціни на іномарки з пробігом впадуть на 30-35%.

Найменше нововведення торкнуться сегменту дорогих автомобілів. Особливо тих, які обладнано дизельним двигуном. По-перше, тому що споживачі таких транспортних засобів прагнуть купувати нові машини. А по‑друге, навіть побувавши в експлуатації, подібні "екіпажі" несильно втрачають в ціні, запевняє Олександр Тимофєєв, генеральний директор АВТ Баварія.

 

ДОЧЕКАЛИСЯ: Якщо законопроект про зниження ставок акцизів підпише президент, вживані авто в Україні істотно подешевшають

 
Сутичка за гаманець

Зниження платежів при розмитненні автомобілів українці чекали давно. Про те, наскільки це затребуване послаблення, говорить той факт, що друга петиція, яку громадяни подали президенту країни після появи такої можливості, стосувалася зниження платежів при розмитненні вживаних машин. Необхідних 25 тис. підписів вона зібрала менше ніж за місяць, а все це електронне звернення підписали 38 тис. осіб.

Тоді Петро Порошенко, коментуючи петицію, не сказав нічого певного. Щодо підписання цього законопроекту — така ж історія. Коли у президента на прес-конференції прямо запитали, чи підпише він ухвалений Верховною радою закон, Порошенко заявив, що ще не читав його.

За словами Олега Березюка, народного депутата від Самопомочі, глава держави збирається ветувати цей документ. Сам президент спростував цю інформацію.

Коли ж Порошенко підпише законопроект? Нардеп Дмитро Святаш, один із співвласників корпорації АІС, яка торгує новими автомобілями, подав у Раду проект постанови про скасування акцизного закону. Його аргумент — мовляв, його ухвалили з порушенням регламенту. Через цео вже прийнятий документ можна відправити на підпис главі держави без розгляду постанови в Раді.

Екс-регіонал Святаш сьогодні входить у депутатську групу Відродження. АІС займає близько 10% ринку нових автомобілів. Причому працює компанія переважно в невисокому ціновому сегменті і здебільшого продає російські та китайські авто. І в разі набуття чинності закону про зниження ставок продажі АІС можуть впасти.

 

ВСЕ БУДЕ ДОБРЕ: Олександр Джуринський з ВіДі Груп 
вважає, що через кілька років зниження акцизів 
на б/у авто призведе до зростання продажу нових машин

 

Адже саме сегмент найдешевших нових машин постраждає від зниження акцизів найбільше, вважає Федчун. Потенційні покупці таких автомобілів вибиратимуть не новий товар, а іномарки з пробігом. "Найсильніше ціновий тиск спостерігатиметься в сегментах $15-30 тис.",— говорить представник Порше Україна. А найменших втрат зазнає преміум-сегмент, хоча і там дилерам доведеться знизити ціни, вважає він.

Але загалом, за словами Федчуна, ринок нових автомобілів може просісти на 15-20%. І це притому, що за минулий рік первинні продажі в Україні і так впали на 52%, а за 2014‑й скорочення ринку склало 54%.

Нові ринкові реалії змушують українських виробників та імпортерів створювати підрозділи, які торгують машинами з пробігом. "Якщо у нас вводяться такі закони, то всі намагаються вклинитися в цю нішу",— пояснює Олексій Андрейченко, старший аналітик інвесткомпанії " АРТ-Капітал.

Попит на їхні послуги буде. За словами Олександра Джуринського, члена консультаційних рад ВіДі Груп, людина, яка один раз захоче придбати автомобіль з пробігом, навряд чи зможе розібратися в тому, що він купує. Йому, наприклад, можуть продати автомобіль-"потопельник". Купівля ж машини, що побувала у використанні, в офіційного дилера набагато надійніше з точки зору заявлених характеристик та якості.

Втім, чорна смуга для українського ринку нових автомобілів триватиме не більше 5-7 років. "У довгостроковій перспективі законопроект призведе до здорового функціонування і швидкого розвитку автомобільного ринку в Україні",— вважає Тимофєєв з АВТ Баварія. Це відбудеться тому, що зростання ринку дешевих вживаних машин і спровокує збільшення продажів нових чотириколісних транспортних засобів. “Людина, коли змінює один автомобіль на інший, дуже рідко опускається у своїх уподобаннях. Рано чи пізно вона зупинить свій вибір на новій машині того ж класу",— говорить Джуринський. 

  

 

Матеріал опублікований в НВ №21 від 10 червня 2016 року

 

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: