Наскільки зросте експорт нішевої агропродукції

Експорт нішевих агропродуктів переживає бурхливе зростання
poleznye-produkty

Експорт нішевих агропродуктів переживає бурхливе зростання

Вирощування ягід залишається одним з найбільш перспективних напрямків аграрного ринку України, заявляють у держпідприємстві Укрпромзовнішекспертиза. Протягом 2010-2015 років він збільшився в п'ять разів до $12,5 млн. Особливо сильним було зростання у минулому році. Зростає експорт і інших нішевих агропродуктів.

Більшу частину експорту в році складають заморожені ягоди - виручка від їх реалізації склала $9,4 млн у 2015 році, на другому місці свіжі ягоди – $3,1 дол.

На думку заступника директора Укрпромзовнішекспертизи Сергія Поважнюка, основна частка вироблених в Україні ягід (близько 80%) споживається безпосередньо домогосподарствами, і не потрапляє на ринок.

В Україні величезний потенціал для розвитку експорту ягідної продукції, зазначає Поважнюк. Країна має конкурентні переваги у вирощуванні таких трудомістких ягідних культур: чорниця, ожина, лохина, малина. Саме ці ягоди є основним продуктом для експорту в країни Європейського Союзу.

До основних країн-споживачів українських свіжих ягід належать Польща ($1,6 млн експорту на рік) і Голландія ($1,3 млн). Що стосується заморожених ягід, то Україна експортує: у Польщу ($3,4 млн), Німеччину ($1 млн).


Рост экспорта ягод из Украины
Зростання експорту ягід з України


 

Основні конкурентні переваги українських виробників ягід на ринку ЄС: короткий термін доставки; сприятливі кліматичні умови для виробництва більшості видів ягід; низька вартість робочої сили та низька ймовірність підвищення заробітної плати в короткостроковій і середньостроковій перспективі, зазначає Поважнюк.

Генеральний директор Асоціації Українського клубу аграрного бізнесу Тарас Висоцький каже, що Україна наростила промислове виробництво ягід високого класу (сертифіковане виробництво), насамперед чорниці та суниці. «У цей напрямок почали інвестувати ще 3-5 років тому і в минулому році вийшли на повну потужність. Таким чином, збільшився обсяг виробництва і фізичних поставок. Також через девальвацію гривні собівартість стала набагато меншою і підвищилася конкурентоспроможність», -- розповідає Висоцький.

Експорт усієї нішевої агропродукції найближчими роками може зрости до $150-200 млн на рік
 

Серед інших нішевих напрямків агроекспорту, за словами аналітика ІК Dragon Capital Наталії Шпиготскої, буде розвиватися виробництво і експорт люцерни, масляного льону, а також енергоефективних рослин, таких як світчграс, енергетична верба. «Ці товари вирощуються з метою переробки та експорту до країн ЄС, де їх активно використовують. Вже зараз місцеві господарства активно збільшують площі під виробництво енергетичної верби», -- зазначає Шпиготська.

Директор з наукової роботи Інституту економічних досліджень і політичних консультацій Вероніка Мовчан зазначає, що високий потенціал зростання експорту в країни Євросоюзу також таких продуктів, як мед, горіхи та ікра осетрових, яку почали виробляти в країні. Експорт усієї нішевої агропродукції найближчими роками може зрости до $150-200 млн на рік.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: