На вихід. Чому Ryanair не хоче повертатися за стіл переговорів

На вихід. Чому Ryanair не хоче повертатися за стіл переговорів

Лідер європейського ринку в сфері бюджетних авіаперевезень – Ryanair, вирішив відкинути будь-яку можливість відновлення переговорів щодо України.

На запитання, чи отримувала авіакомпанія запрошення до відновлення переговорів і чи планує вона до них повертатися, у прес-службі ірландського лоукостера дали чітку відповідь: "Спасибі за ваше повідомлення, але нам більше нема чого додати до нашого прес-релізу від 10 липня".

НВ Бізнес вирішив опитати міністра інфраструктури, директора аеропорту Бориспіль і експерта авіаційної галузі про те, з чим може бути пов'язана така позиція Ryanair і які основні цілі були у цій авіакомпанії на українському ринку?



.png_11



Міністр інфраструктури України Володимир Омелян

Наскільки мені відомо, авіакомпанія Ryanair не відкидає можливості повернутися за стіл переговорів. Прем'єр-міністр України дав чітке завдання керівництву аеропорту Бориспіль - відновити переговори з лоукостером. Хотів би звернути увагу на те, що в 2017 році Ryanair планував зайти в два аеропорти, а в найближчому майбутньому ще в 4 регіональних.

Таким чином, шість великих міст України, включно з Києвом. є заручниками поведінки керівництва аеропорту Бориспіль.

Сподіваюся, аеропорт Бориспіль візьме до уваги інтереси пасажирів, в тому числі, і в регіонах України, і поставить їх вище власних амбіцій.

Ryanair повинен бути в Україні.



.png_12



Генеральний директор аеропорту Бориспіль Павло Рябікін

Ще на початку переговорного процесу з Ryanair, ми неодноразово висловлювали застереження, що частину їхніх фінансових очікувань ми не зможемо задовольнити. Це пов'язано зі специфікою українського законодавства і конфлікту моделі лоу-кост аеропорту і хабів аеропорту, яким сьогодні є Бориспіль.

Ми зробили кроки назустріч і запропонували авіакомпанії Ryanair низку конструктивних пропозицій. Для задоволення вимог ми свідомо пішли на зниження пасажирського збору для отримання очікуваних авіакомпанією $7,5 за одного пасажира. Це нам коштувало щорічного недоотримання в розмірі 360 млн грн.

Крім того, з урахуванням очікувань Ryanair ми змінили публічну оферту - встановили 80% знижку від базового пасажирського збору на нових напрямках (так звана норма про 100 км). Таким чином, ми співінвестуємо в новий напрямок виключно в разі гарантії з боку лоукостера з нарощування пасажиропотоку на даному напрямку і збільшення географії польотів.

Ryanair славиться своїми гучними заявами і агресивною манерою ведення переговорів, роблячи тактичний хід з виходом з того чи іншого аеропорту. Таким чином авіакомпанія змушує чиновників різних країн, в тому числі європейських, бути більш поступливими у переговорах.

На початку переговорів Ryanair висуває велику кількість вимог, багато з яких досить абсурдні або навіть протизаконні. На наступних етапах вона поступається цими вимогами. Такий підхід дозволяє відстояти в переговорах саме ті позиції, які для них принципово важливі.

Ми точно впевнені, що переговори відновляться в форматі аеропорт/Міністерство/Ukraine Investment Promotion Office і будуть більш успішними, якщо в них буде якомога менше політики.



.png_13



Експерт авіаційної галузі Сергій Хижняк

Переговори з приводу виходу лоукостера на український ринок проходили в кілька етапів. Спочатку Ryanair вийшов зі своїми умовами, Бориспіль - із зустрічними. Після цього ірландці оновили свою пропозицію, але вже з урахуванням того, які позиції для них були принципові. Але все одно, умови виявилися неприйнятними для Борисполя. Сьогодні, схоже, сторони поки не бачать, як можна збалансувати інтереси і прийти до компромісу.

Для будь-якого авіаперевізника важливі дві речі. Перше - бачити потенціал ринку (дохідна частина авіакомпанії). Тобто, скільки квитків вона зможе продати і за якою ціною. Друге - це вартість обслуговування в аеропорту (видаткова частина). Якщо хоча б одна з умов не дотримується, авіакомпанія не відкриватиме рейси і не буде виходити на ринок.

Ryanair - це компанія, яка, як і будь-який інший лоукостер, заробляє не тільки на продажу квитків, але і на додаткових послугах. Тому цей дохід для авіакомпанії дуже важливий. Навіть якщо зайти на їхній сайт, то тут при покупці квитка, пасажиру відразу ж досить агресивно починають пропонувати додаткові послуги - вибір місця в літаку, покупку багажу, страховку, оренду машини, бронювання готелів та інші послуги. На цьому всьому Райнейр заробляє. Їхній сайт - це агентство подорожей, а не тільки сайт авіакомпанії.

Найголовніше, що побачив Райнейр - це дуже прямий посил, що їх тут не хочуть. Адже авіакомпанія розуміє, що домовитися про початок польотів - це тільки перший етап. А далі буде операційна діяльність. Службам аеропорту і хендлінговим компаніям дуже легко зіпсувати життя будь-якої авіакомпанії. Наприклад, організовуючи щоденні затримки рейсів. Авіакомпанія прораховує свою тактику заздалегідь і бачить, що якщо не хочуть, то навіщо так напрошуватися.

Ryanair - це також велика компанія, можливо, бюрократична всередині. Ми ж нічого не знаємо, про те, як працює Ryanair всередині, як там приймаються рішення, які у них внутрішні KPI. На якомусь етапі з'явилося рішення - давайте спробуємо Україну. Два дні тому прийнято інше рішення - не вийшло. Все, минулі переговори вже історія. Тепер потрібні будуть нові переговори. Іншими вже будуть переговорні позиції сторін. Наша, звичайно ж, вже слабкіша.

Ryanair - це акціонерне товариство. На перше місце тут поставлені інтереси акціонерів. А якщо точніше - дивіденди і вартість акцій. А вона залежить в тому числі і від інформаційного фону. Хороші новини - і акції ростуть в ціні, а на поганих - падають. Про українське фіаско написали практично всі європейські медіа, включно з Financial Times. Природно, це були погані новини. А вони Ryanair точно не потрібні. Адже український проект - це були інвестиції в майбутнє, сьогодні авіакомпанія заробляє не в Україні, а в ЄС. Куди і будуть перебазовані зарезервовані під київські та львівські рейси літаки. Гроші люблять стабільність. У короткостроковому періоді простіше відкрити 181-й напрямок із Станстеда.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: