Морська блокада. Росія виводить вантажі з українських портів

Фото: uspa.gov.ua

"Зниження вартості суднозаходи дозволить збільшити конкурентоспроможність українського експорту та підвищить привабливість українських потів для транзитних вантажів", – пояснює консультант Центру транспортних стратегій Андрій Іса

У січні-липні 2016 року перевалка в морських портах України склала близько 74 млн тонн, що майже на 10% нижче аналогічних показників минулого року, повідомляє Адміністрація морських портів України.

Перевалка транзитних вантажів у морських портах України у першому півріччя знизилася більш ніж на 42% відносно минулого року і склала 6 млн 285 тис. тонн. Такі низькі показники щодо перевалки пов'язані з падінням транзитних вантажопотоків з Росії. Це стосується перевалки всіх типів вантажів – нафти і нафтопродуктів, вугілля, руди, сталі.

За даними АМПУ, зниження перевалки експортного залізорудного концентрату пов'язане передусім зі зниженням цін на світовому ринку залізної руди на тлі складських запасів в Китаї, що досягли річного максимуму.

Але, в основному, падіння пов'язане з виходом з українських портів російських вантажів.

Начальник прес-служби АМПУ Ігор Казакуца каже, що політика російського уряду полягає в тому, щоб спеціально не пускати товари в українські порти.

Консультант Центру транспортних стратегій Андрій Ісаєв зазначає, що 2/3 обсягу транзиту в українських портах припадали на російські вантажі. Росія планомірно проводить державну політику щодо переорієнтації власних вантажів на внутрішні, російські порти, для того, щоб знизити обсяги перевалки через Україну.

Минулого року це компенсувалося тим, що через розірвані логістичні ланцюжки залізницею металургійні комбінати в Маріуполі отримували частину сировини морем (по лінії Бердянськ-Маріуполь). За словами Ісаєва, з частковим відновленням колишніх, більш вигідних з економічної точки зору маршрутів, обсяг перевалки вантажів у внутрішньому сполученні почав знижуватися на 1,6 млн тонн на рік до року.

Для вирішення проблем з транзитом у морських портах потрібна загальна комплексна тарифна політика, яка пов'язує тарифи в морських портах, залізної та автомобільної дороги. Потрібен комплексний підхід, який Міністерство інфраструктури анонсувало у вигляді повернення транзиту, кажуть в АМПУ.

За словами голови Херсонського МТП Андрія Соколова, зростання перевалки в портах також стримують проблеми з проходженням митних процедур, оформленням транзиту і його експедируванням.

Вихід транзитних вантажів з РФ – незворотний процес. Необхідно шукати нові джерела вантажопотоку для українських портів, вважає Андрій Ісаєв. За його словами, це може бути інтеграція логістичної системи України в створювану КНР мережу під назвою Новий Шовковий шлях. Одна з гілок шовкового шляху проходить через Україну, Кавказ, Каспій і далі через Середню Азію на Китай. Інша проблема - висока вартість суднозаходів до портів України (найвища в Чорноморському басейні). "Зниження вартості суднозаходів дозволить збільшити конкурентоспроможність українського експорту та підвищить привабливість українських потів для транзитних вантажів", – констатує експерт.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: