Мінінфраструктури планує наступного року побудувати автомагістраль Львів-Херсон

Фото: Укравтодор / Facebook

"Дорога Львів-Херсон зіграє велику роль не тільки як транспортний коридор, але і для регіонального розвитку", - говорить експерт громадської ініціативи Реанімаційний пакет реформ Андрій Мартенс.

Міністр інфраструктури Володимир Омелян розповів в ефірі 5 каналу, що траса Львів-Херсон необхідна для поліпшення умов транзиту між Євросоюзом і південними портами.

За його словами, цього року мають бути проведені тендерні процедури, а вже наступного року планується приступити до будівництва великої європейської магістралі, яка з'єднає Львів і Херсон.

"Це повністю відповідає новій ситуації, в якій опинилася Україна з транзитом. Коли у нас припинився транзит з Росією фактично і йде зараз з наших південних портів у західну Європу та Євросоюз. Саме для цього і будується ця дорога", - пояснив міністр.

Першочергове завдання міністерства – це створення зручної логістики, розповіла Бізнес НВ прес-секретар міністра інфраструктури Марина Томко. За її словами, зараз немає прямого доброго сполучення між містами заходу і півдня, заходу і сходу України. Вона наводить приклад, що в Запоріжжі, щоб проїхати з точки А в точку Б кілька кілометрів, треба робити гак – близько 10 кілометрів.

Томко додає, що гроші на цей проект виділять міжнародні фінансові організації.

Експерт громадської ініціативи Реанімаційний пакет реформ Андрій Мартенс зазначає, що дорога Львів-Херсон зіграє велику роль не тільки як транспортний коридор, але і для регіонального розвитку. "Сьогодні Кіровоградська, Вінницька і до Миколаєва області через відсутність інфраструктури все ще слабо розвинені регіони", - каже експерт. Він наводить приклад США, де спочатку будувалися дороги і тільки потім розвивалися міста. "Якщо це відбудеться, то це буде колосальний стимул для розвитку регіонів" – констатує Мартенс.

На думку екс-заступника міністра інфраструктури Олександра Кави, реконструкція і модернізація траси Львів-Тернопіль-Вінниця-Умань зараз набагато важливіше. За його словами, це забезпечить можливість перевезення вантажів від портів Великої Одеси до західного кордону. Від Умані до Одеси буде використовуватися наявна траса першої категорії Е95/М-5. Водночас траса Умань - Кіровоград - Миколаїв - Херсон дозволить забезпечити перевезення з портів Миколаївської та Херсонської областей до західного кордону і в Білорусь з Прибалтикою, додає Кава. – "А траса Кіровоград - Миколаїв забезпечить перевезення сільськогосподарської продукції з Наддніпрянщини в порти".

Варто відзначити, що прем'єр-міністр України Володимир Гройсман пообіцяв подвоїти витрати на будівництво доріг в 2017 році. За його словами, в наступному році в Дорожній фонд надійде 14 млрд грн.

На будівництво траси Львів-Херсон буде потрібно близько $1,5 млрд, відзначає Кава. Це практично та сума, яка необхідна для реконструкції та модернізацію траси Львів-Тернопіль-Вінниця-Умань. Але в цьому разі не доведеться викуповувати землю під будівництво нової автомагістралі і не потрібно будуватиме всі нові інженерні споруди.

Побудувати нову автомагістраль можна за 3-5 років, додає Мартенс. За його словами, це можна зробити, якщо серйозно підготуватися до реалізації проекту. "Так, як ми готувалися до Євро-2012", - говорить експерт. Він також додає, що 1 км траси 1-2 категорії коштуватиме нам 70-100 млн грн. А оскільки довжина напрямку Львів-Херсон складає понад 800 км, то на це знадобиться понад 56 млрд грн.

Нагадаємо, раніше прем'єр-міністр Володимир Гройсман заявив про плани Кабміну передбачити в державному бюджеті на ремонт доріг 30-40 млрд грн наступного року.

 

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: