Медіагрупи вимагають платню від кабельних операторів

Ринку телебачення потрібні кардинальні перетворення, а не косметичні зміни до застарілого законодавства, переконані оператори
Фото: pixabay

Ринку телебачення потрібні кардинальні перетворення, а не косметичні зміни до застарілого законодавства, переконані оператори

1+1 Медіа та StarLightMedia переконані, що настав час кабельним операторам платити за трансляцію вітчизняних телеканалів.

Дві з чотирьох вітчизняних медіагруп - 1+1 Медіа та StarLightMedia – виступили за запровадження ринкових підходів у розповсюджені українського телепродукту. Фінансовий директор 1+1 Медіа Ярослав Пахольчук і директор зі стратегічного розвитку StarLightMedia Федір Гречанінов очікують відповідних змін у разі прийняття Верховною Радою відповідного законопроекту. Який минулого місяця депутати схвалили у першому читанні і орієнтовно з вересню зможуть повернутися до його подальшого розгляду.

У законопроекті №3504 автори Вікторія Сюмар, Богдан Онуфрик і Сергій Висоцький запропонували виключити з переліку обов’язкових для розповсюдження провайдерами низку загальнонаціональних каналів. Зокрема, Інтер, НТН, К1, Україна, СТБ, Новий канал, ICTV, М1, 1+1, ТЕТ, UA:Перший, 5 канал, Тоніс, Мега, Піксель, 2+2.

"Ми хочемо, щоби на ринку з’явилися ринкові підходи", – зазначив Гречанінов, вважаючи за доцільне встановити для операторів хоча би невелику, але обов’язкову плату за популярні телеканали. За його словами, у разі прийняття згаданого закону кабельні оператори з кожного абонента будуть платити по 2,5 грн. щомісяця усім чотирьом вітчизняним медіагрупам. Він підкреслив, що це невеликі кошти – якщо припустити, що кабельне ТВ дивляться приблизно 4 млн домогосподарств, то на місяць відрахування складуть 10 млн грн., а на рік, відповідно – 120 млн грн. При тому понад 90% свої доходів вітчизняна телеіндустрія отримує від реклами. За 2015 рік ринок телевізійної реклами склав 3,7 млрд грн.

Ярослав Пахольчук вважає, що запровадження відрахувань телекомпаніям оператори кабельного ТБ не обов’язково перекладуть на плечі своїх абонентів. На його думку, 2,5 грн. на місяць з розрахунку за кожного абонента телепровайдери зможуть виплачувати з власних доходів. Тож очікувати підвищення тарифів не слід.

Опоненти медіагруп дотримуються протилежної думки. Директор Асоціації Телекомунікаційна палата України (ТПУ) Костянтин Грицак виступає за збереження стабільності, якої можна досягнути забороною збирати платню як з операторів, так і з телеканалів. На його думку, зміни до універсальної програмної послуги (УПП) вкрай потрібні, але їх необхідно проводити комплексно. Наприклад, якщо запроваджувати відрахування телеканалам за контент, то – з усіх провайдерів незалежно від способу доставки телесигналу. "На ринку має бути порядок!" – наголосив Грицак. А запропоновані у законопроекті зміни не враховують, як отримати відрахування від супутникових операторів з їх безкоштовними каналами, від провайдерів, у яких форма власності - приватний підприємець.

Необхідно спочатку провести публічне обговорення, бізнесові переговори, а вже потім вносити зміни в законодавство, переконаний Грицак. "А зараз виглядає, що одна індустрія, яка має очевидно більші лобістські можливості, нагинає через коліно іншу", - зазначив директор ТПУ.

Сергій Бойко, президент компанії Воля (найбільшого кабельного оператора) вважає, що запропонований законопроект не вирішить проблеми галузі, хіба що – окремих медіагруп. Він наголосив, що в діючому законі записано – кожна телекомпанія має укласти угоду з оператором телекомунікаційних мереж і сплачувати йому за розповсюдження телесигналу. "На жаль, ця норма не працювала останні роки", - констатував Бойко.

Будь-які зміни до існуючого закону не врятують ситуацію, потрібні докорінні зміни, а саме – прийняття нового закону про аудіовізуальні послуги, переконаний президент Волі. За його словами, відповідний законопроект майже три роки лежить у парламенті. Одне з його ключових положень – відсутність технологічної нерівності, тобто не важливо, за допомогою якої технології розповсюджується телесигнал. Ще одне нововведення – скасовується ліцензування, окрім ефірного мовлення, для якого потрібно отримати від держави дозвіл на використання обмеженого радіочастотного ресурсу. Для всіх інших провайдерів – запроваджується заявний принцип. Замість УПП – зобов’язання провайдерам включити в перелік своїх телепрограм державні та суспільні телеканали.

1+1 Медіа об’єднує телеканали 1+1, 2+2, ТЕТ, ПЛЮСПЛЮС, 1+1 International, УНІАН ТБ, Бігуді. В StarLightMedia входять СТБ, Новий, ICTV, М1, М2 і QTV.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: