Марні зусилля. Укравтодор намагається зупинити руйнування доріг

Укравтодор не може зупинити руйнування доріг фурами

Укравтодор не може зупинити руйнування доріг фурами

C 1 червня Укравтодор в черговий раз ввів заборону на рух вантажівок при температурі вище 28 градусів.

У прес-службі відомства зазначають, що з початку літа забороняється рух вантажівок загальною масою понад 24 тонн при температурі від 28 градусів по всіх автомобільних дорогах державного значення. Заборона діє протягом усього літнього періоду в денний час з 10:00 до 22:00.

Такі заходи необхідні для збереження автомобільних доріг, зазначає Укравтодор.

Водіїв вантажівок будуть інформувати про обмеження руху за допомогою дорожніх знаків. Для тимчасової стоянки фур підготовлено більше 800 майданчиків.

Експерт у сфері транспорту Олександр Кава розповідає, що аналогічна заборона діє щороку в літній період. За його словами, при підвищеній температурі нагрівається асфальт і навіть не перевантажені вантажівки негативно впливають на стан дорожнього покриття. "А якщо врахувати, скільки у нас їздить вантажівок з перевантаженням, то зрозуміла причина такого рішення", - говорить Кава.

Експерт громадської ініціативи Реанімаційний пакет реформ Андрій Мартенс додає, що бітум плавиться при високій температурі і вантажівки деформують поверхню. "Що згодом обмежує проїзд", - пояснює Мартенс.

За словами екс-глави департаменту транспорту Мінінфраструктури Романа Хміля, ініціатива Укравтодору не вирішить проблему руйнування доріг. Він нагадує, що аналогічні вимоги приймаються кожного року, але ніколи не виконуються.

Щоб вирішити проблему, Укртрансбезпека повинна контролювати проїзд фур і ввести тотальний ваговий контроль. "Зараз в Україні є 19 вагових комплексів, а потрібно ще 300", - говорить Хміль.

Крім того, необхідно підвищення відповідальності водіїв. Але поки що депутати не змогли поставити навіть до порядку денного закон про підвищення штрафу в 10 разів за перевантаження, говорить Хміль.

У разі прийняття законопроекту вартість порушення може обійтися власникам вантажівок від 8 тис грн і до 5 тис євро. За словами Хміля, це залежить від довжини маршруту, а також конкретного перевантаження на вісь.

"Коли вантажівка їде з перевагою, то на 100 км вона економить 12 тис грн, а дорога отримує збиток на 54-80 тис грн", - говорить Хміль.

Хміль додає, що змінити ситуацію може поява бетонних доріг. У країнах Євросоюзу 30% магістральних доріг державного значення – бетонні. В Україні лише 1%.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: