Крюківський вагонобудівний завод навчився жити без Росії

Крюківський завод збільшив випуск вантажних вагонів в 5,5 разів

Крюківський завод збільшив випуск вантажних вагонів в 5,5 разів

Незважаючи на розрив відносин з Росією, Крюківський вагонобудівний завод у першому півріччі випустив 870 вантажних вагонів, що в 5,5 разів більше, ніж за аналогічний період 2015 року.

Про це йдеться у звіті підприємства.

Керівник прес-служби Крюківського заводу Ганна Кудіярова пов'язує зростання виробництва вантажних вагонів з тим, що минулий рік був найгіршим для підприємства. За її словами, в цьому році нарешті з'явилися істотні замовлення. Проте, для кого 870 вантажних вагонів вироблялися, керівник прес-служби відповідати відмовилася, посилаючись на комерційну інформацію.

Екс-заступник міністра інфраструктури Олександр Кава погоджується, що зростання виробництва вантажних вагонів в 5,5 разів пов'язане з низькою порівняльною базою минулого року. За його словами, Крюківський ВБЗ дуже активно працює на ринку країн СНД. "Ті замовлення, які були в першому півріччі - це якраз замовлення з країн СНД", - пояснює він.

У 2014 і 2015 роках було велике падіння виробництва вагонів на Крюківському заводі. За словами Кави, це відбулося через втрату російського ринку. "Раніше, 90% всіх випущених вагонів на підприємстві були для Росії і країн СНД", - говорить він. - У кращі часи (2011, 2012 і 2013 році) завод випускав до 13 тис. вантажних вагонів на рік.

Аналітик Центру транспортних стратегій Павло Руденко пояснює, що основною причиною зростання виробництва вантажних вагонів на Крюківському ВСЗ в першому півріччі 2016 року стало укладення контракту на постачання 375 напіввагонів і 375 вантажних вагонів з Туркменістаном. Замовлення було анонсовано наприкінці минулого року, вагони призначаються для залізниці яка йде уздовж газопроводу ТАПІ. Старший аналітик ІК Арт Капітал Олексій Андрейченко додає, що практично всі вагони були зроблені у другому кварталі - 793 проти 77 - у першому кварталі. Це було разове велике замовлення, яке по суті виконали за три місяці.

Нагадаємо, Крюківський ВБЗ в 2015 році скоротив випуск вантажних вагонів на 83% (майже на 2 тис. вагонів) до 410 одиниць порівняно з 2014 роком. У 2015 році завод не виготовив жодного пасажирського вагона. У минулому році завод модернізував 25 вагонів метро для Київського метрополітену і виготовив 5 нових вагонів, а у вересні минулого року завод продав Укрзалізниці 1 дизель-поїзд (3 вагони).

Скільки Крюківський ВБЗ планує випустити вагонів і з ким укладено контракти в 2016 році, Анна Кудіяров відповісти не змогла.

Нагадаємо, 13 грудня 2015 року віце-прем'єр-міністр - міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Геннадій Зубко в ході зустрічі з віце-прем'єром Кабінету міністрів Туркменістану Сатликом Сатликовым домовився щодо планів поставок у Туркменістан 1,5 тис. вагонів рухомого складу, з яких на 750 був оголошений тендер.

"Якщо буде оголошено другий тендер (ще 750 вагонів), то компанія цілком може перемогти і в цьому конкурсі", - каже Руденко. В капітальних інвестиціях УЗ на 2016 рік закладено придбання близько 1,3 тис. вантажних вагонів, і 31 одиниця пасажирських вагонів. "Зважаючи на ці цифри, варто очікувати виробництво на рівні не більше 2 тис. вагонів у другому півріччі 2016 року", - пояснює він.

Андрейченко каже, що на початку року з урахуванням цього замовлення компанія планувала за рік випустити 1174 вагони. За його словами, залишок року завод буде працювати дрібними серіями. Тобто у другому півріччі, найпевніше, не варто очікувати аналогічних показників, як було у першому.

Раніше стало відомо, що до кінця цього року Крюківський вагонобудівний завод поставить Укрзалізниці 21 пасажирський вагон.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: