Китай запропонував фінансувати транспортний маршрут через Україну

Китайські компанії зацікавлені в тому, щоб транспортувати вантажі через український порт Чорноморськ (Іллічівський)
Фото: www.ilport.com.ua

Китайські компанії зацікавлені в тому, щоб транспортувати вантажі через український порт Чорноморськ (Іллічівський)

Кошти для проектів у транспортній сфері пропонується виділити з китайського Фонду Шовкового шляху, повідомило Мінінфраструктури.

Минулого тижня завершилися китайсько-українські переговори, за результатами яких було підписано протокол засідання підкомісії з питань торговельно-економічного співробітництва. У ньому, зокрема, йдеться, що сторони домовилися застосовувати механізми державно-приватного партнерства для фінансування інфраструктурних проектів в Україні. Китайська сторона запропонувала використовувати для цього кошти Фонду Шовковий шлях.

-------------------------------------------------------------------------------------

Шовковий шлях – глобальний транспортний проект КНР, розпочатий у 2013 році. Він покликаний створити залізничний маршрут, який би з'єднав усіх учасників так званого економічного пояса Шовкового шляху – країни Центральної та Західної Азії, Близького Сходу та Європи. У 2014 році уряд КНР створив для його фінансування інвестфонд обсягом $40 млрд.

-------------------------------------------------------------------------------------

Деталі можливого фінансування проектів в Україні не повідомляються. Але за словами заступника міністра інфраструктури з питань євроінтеграції Віктора Довганя, китайські компанії зацікавлені в тому, щоб транспортувати вантажі через порт Чорноморськ (Іллічівський), а також на території країн-учасників Шовкового шляху (Азербайджану, Грузії та Казахстану).

Загалом ідея транзиту по Шовковому шляху для китайських інвесторів потенційно цікава. Оскільки вантажопотік динамічно розвивається. "Але в той же час він розвивається не в нас, а в наших конкурентів", – зазначає директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк. За його словами, за перше півріччя 2016 року транзит китайських товарів через Росію до Європи зріс на 84%. Вовк вважає, що розв'язання локальної проблеми – створення поромної переправи по Чорному морю – могло б змінити ситуацію на краще.

Але навіть у цьому разі істотно збільшити вантажопотік через Україну буде важко. За словами екс-заступника міністра інфраструктури Олександра Кави, маршрут з використанням морського сполучення через український порт поки виходить дорожче, ніж сухопутний. Навіть якщо буде створено конкурентоспроможний тариф, то доведеться змагатися з уже відпрацьованими варіантами перевезення, додає Вовк.

Кава також зазначає, що китайські кошти будуть братися під держгарантії. А отже їх логічно направляти на держпроекти з хорошими перспективами окупності. «Наприклад, за рахунок коштів цього фонду можна було б реконструювати інфраструктуру українських залізниць, а також електрифікувати окремі їх ділянки, щоб знизити вартість перевезень за рахунок переходу на більш економічні локомотиви на електротязі», – говорить Кава.

 

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: