Київський метрополітен опинився на межі зупинки

Київський метрополітен опинився в епіцентрі скандалу

Київський метрополітен опинився в епіцентрі скандалу

Лізингова компанія Укррослізинг хоче стягнути з Київського метрополітену через суд майже 2 млрд грн.

Про це 19 травня 2016 року повідомив заступник голови КМДА Ілля Сагайдак на своїй сторінці в Facebook.

"Через безвідповідальну політику попереднього керівництва столиці, ситуація вже встигла набути критичного характеру", - розповідає Сагайдак. 

У 2009 році Київська міська рада уклала договір з лізинговою компанією Укррослізинг по закупівлі 100 вагонів для метрополітену столиці. Але лізингові платежі з 2009 по 2014 рік не надійшли в повному обсязі. На сьогоднішній день за умовами договору необхідно виплатити майже 463,4 млн грн (354 млн грн – предмет лізингу та 109,4 млн грн – відсотки за платежами).

Але 15 жовтня 2009 року керівництво метрополітену уклало додаткову угоду з Укррослізинг на фінансові лізингові послуги (вагони метрополітену). В якому змінено визначення лізингового платежу, суми скориговані на коефіцієнт коригування. "Через це на сьогоднішній день борг збільшився майже в три рази", - повідомляє Сагайдак.

У позовній заяві лізингова компанія вимагає в примусовому порядку стягнути з КП Київський метрополітен заборгованість за договором лізингу, а також розірвати вищевказаний договір і витребувати майно з чужого незаконного володіння.

Сума позовних вимог Укррослізинг до КП Київського метрополітену становить 1,96 млрд грн. 13 травня 2016 Господарський суд Києва на підставі позову виніс постанову, в якій заборонив КП Київський метрополітен використовувати взяті в лізинг вагони метро. За словами Сагайдака, тепер в Києві може статися транспортний колапс. "Ми вважаємо таке рішення неприпустимим, оскільки це ставить під загрозу функціонування транспортного сполучення міста", - каже він.

Екс заступник міністра інфраструктури Олександра Кави розповідає, що столичний метрополітен зараз перевантажений і всі три гілки працюють з перевищенням установленої пропускної здатності. На трьох лініях київського метро працюють близько 800 вагонів. "Якщо вивести 100 вагонів, то проблеми неминучі", - говорить Кава.


Фото: tov-tob.livejournal.com

Столичний метрополітен зараз перевантажений і всі три гілки працюють з перевищенням установленої пропускної здатності. Фото: tov-tob.livejournal.com


Керівник прес-служби КП Київський метрополітен Наталія Макогон розповіла Бізнес НВ, що поки залізничні склади працюють в звичайному режимі. За її словами, в 2009 році договір на поставку вагонів підписувався Київрадою під гарантії міста. Тобто фінансування має здійснюватися з міського бюджету. "Метрополітен веде роботу в правовому полі і за останнім рішенням вже подана апеляція", - говорить Макогон.

З керівництвом лізингової компанії зв'язатися не вдалося.

Керуючий партнер юридичної компанії Ситник і партнери Денис Ситник підкреслює, що місту доведеться погасити борг метрополітену у випадку, якщо той буде не в стані це зробити. «Якщо суд виніс ухвалу про заборону використання цих вагонів, то це рішення треба виконувати», - говорить Ситник. - Якщо постанова не виконується, то передбачена кримінальна відповідальність посадових осіб, які прийняли рішення далі використовувати ці вагони.

За словами керуючого партнера АО Suprema Lex Віктора Мороза, Київському метрополітену має сенс подати апеляцію на ухвалу суду про забезпечення позову. «Є роз'яснення Верховного суду та аналогічне роз'яснення Вищого господарського суду, де говориться, що забезпечення позову не може перешкоджати здійсненню нормальної господарської діяльності суб'єкта господарювання. Тобто якщо Київський метрополітен у зв'язку з цим забезпеченням позову змушений практично зупинити свою роботу, то таке забезпечення позову не є нормальним і не може бути використане" – пояснює Мороз.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: