Київрада змінює правила гри на ринку нерухомості

Київрада шукає способи отримати від забудовників квартири в комунальну власність
boryslava.com

Київрада шукає способи отримати від забудовників квартири в комунальну власність

Київська влада хоче, щоб забудовники поділилися квартирами з містом і навіть знають, як компенсувати втрати компаній. Однак, представники ринку стверджують зворотне.

25 лютого депутати Київради повинні були розглянути пропозицію про зменшення пайового внеску при будівництві паркінгів з 10% до 6%. З такою ініціативою виступив замісник міського голови Володимир Прокопів, який передбачав зобов'язати забудовників передавати місту 1% площі житлового фонду новобудов.

Однак, рішення так і не розглядалися в міській раді столиці через зрив пленарного засідання.

Прокопів пояснив, що за рахунок зниження пайового внеску при будівництві паркінгів, забудовники зможуть покрити витрати, пов'язані з передачею 1% житлових приміщень. Це також допоможе підвищити рентабельність паркінгів, яких не вистачає Києву.

«Таким чином ми вб'ємо відразу двох зайців», – сказав Прокопів.

Зараз законодавство забороняє вимагати від забудовника будь-які компенсації, крім пайової участі, говорить керівник відділу дозвільної документації девелоперської компанії UDP Олександр Дідик. Будівництво паркінгів зараз є нерентабельним, так як паркувальні місця продаються практично за собівартістю.

Він вважає, що вартість квартир, переданих місту, ляже на плечі майбутніх покупців, але на собівартості квартир це позначиться не досить сильно.

Директор компанії Олімп-Консалтинг Андрій Гусельников називає подібні ініціативи Київради загрозою ринковій економіці, так як побудоване житло – це приватна власність забудовника і його не повинні зобов'язувати віддавати щось державі.

За підрахунками керуючого директора компанії ARPA Real Estate Михайла Артюхова, пропозиція депутатів Київради не покриє витрати будівельних компаній за передачу квартир місту.

«Таким чином чиновники намагаються вирішити соціальні проблеми за допомогою забудовників, але це неправильно. Треба вирішувати це питання шляхом підвищення рівня доходів населення, а не тиснути на бізнес», - впевнений Артюхов.

Для того, щоб реально стимулювати компанії будувати паркінги, потрібно безкоштовно виділяти ділянки під них, вважає експерт. У комунальній власності землі достатньо і можна знайти забудовника, який межує з певною земельною ділянкою і запропонувати йому зайнятися розробкою, за умови будівництва паркінгу. А щоб не було корупції, проводити через систему відкритих конкурсів.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: