Що чекає на український рітейл - думки експертів

0 коментувати
Попри зростаючу популярність покупок в Інтернеті, шопінг у магазинах все ще буде актуальним
Фото: pixabay/StockSnap

Попри зростаючу популярність покупок в Інтернеті, шопінг у магазинах все ще буде актуальним

Сезон новорічних розпродажів - період, коли оборот роздрібної торгівлі збільшується в 1,5 рази в порівнянні з іншими місяцями

За даними Держстату, цей показник в Україні з початку року виріс на 8,2% - до 651 млрд грн. А торгівля електронікою та автомобілями показує ще більш високі показники оборотів роздрібної торгівлі.

При цьому, ситуація на ринку не така однозначна: інфляція в Україні за 10 місяців склала 12,5%. Тобто, вона по суті з'їла абсолютно весь зріст, який спостерігався на ринку. Таким чином, продажі в країні навіть упали.

Частково це пояснюється масовим переходом торгівлі в Інтернет: на сайтах на кшталт Alibaba або Amazon купують все, що тільки можна. Однак незабаром можливість покупки в Інтернеті можуть значно обмежити. Відповідно, клієнтам не залишиться іншого вибору, як повернутися до звичних покупок в магазинах.

Експерти розповіли НВ Бізнес, що відбувається на споживчих ринках України в цьому році і які зміни чекають український рітейл у майбутньому.

Андрій Осадчий, заступник начальника відділу Point of Sales Tracking компанії GfK Україна

Напевно, на ринку немає браку пропозиції. Але це не означає, що немає місця для нових магазинів. Нові магазини будуть з'являтися, старі - трансформуватися. Є тренд до того, що магазин повинен бути або з великим асортиментом в Інтернеті, або в цегляному варіанті. Але в ідеалі бути міксом того і іншого. Якщо ви хочете зробити успішний магазин, ви повинні відповідати очікуванням покупців в цих форматах, щоб закрити всі потреби покупця. Якщо ви спеціалізований рітейлер, який продає всім потрібний товар, то це ваш час. Ви робите одну річ, але робите її добре.

Ринок дуже великий, а Україна дуже маленька, тому частину речей люди купують за кордоном. Тут вже питання, чи вигідно рітейлерам мати асортимент Amazon, Alibaba, чи можуть вони з цим конкурувати? Напевно, ні. Рітейл може розвиватися за типом маркет-плейса, коли на одному майданчику є багато різних торговців. Таким чином, ви можете задовольнити дуже різний попит. На мій погляд, на ринку України є місце для хороших маркет-плейсів. Якщо ми говоримо про майбутнє рітейлу, то в наступному році ринок техніки продовжить своє зростання. Якщо говорити про формати торгівлі, то буде мультиканальність і маркет-плейс.

Ігор Баленко, власник мережі Фуршет

Зараз ми відчуваємо перші кроки, коли ми пройшли те дно, яке було у нас на початку року, і тоді ринок сильно просів. Дуже велика ніша існує для нових магазинів, але потрібно міняти законодавство. Сьогодні тіньовий ринок становить десь 60%. Його треба називати ринком, який неможливо прорахувати. Це приватні підприємці, ринки, базари, кіоски, там, де ніхто не може прочитати, скільки пройшло товару. Якщо його узаконити по-іншому, тоді буде великий ринок для супермаркетів. Зараз найпопулярніші магазини-дискаунтери. Неважливо, що ви продаєте. Люди визначаються насамперед ціну, потім вже обслуговування. Якість і асортимент залишилися позаду.

Питання розвитку рітейлу пов'язане з політичним станом всередині країни. Тому, якщо все залишатиметься в такому стані, дискаунтери розвиватимуться швидше, ніж супермаркети, які будуть давати хорошу якість. Передбачити розвиток країни на без політичного передбачення неможливо.

Юлія Загарій, координатор комітету з роздрібної торгівлі Європейської бізнес асоціації

Попит не змінюється. Можуть бути незначні сезонні зміни, наприклад, напередодні новорічних свят. Значним попитом користуються соціально значущі товари, товари з сегмента середній і середній мінус. Товарообіг безпосередньо залежить від інфляції. В результаті недавнього зростання цін на деякі види товарів, зменшився попит на алкогольні напої, тютюнові вироби, а також зменшилася вживання свіжого м'яса. Ніші для нових магазинів є скрізь і завжди, але їх було б набагато більше в разі закриття стихійних ринків, МАФів. Адже вони не оснащені ні касовими апаратами, ні терміналами. Купуючи товар на таких ринках, споживач незахищений, оскільки в разі придбання неякісних товарів неможливо довести провину продавця. Мені комфортно здійснювати покупки в чистих, комфортних магазинах, де чітко і зрозуміло встановлена навігація, де є ввічливий персонал, велика кількість кас і вибір товарів різних видів. Розвиток ринку рітейлу безпосередньо залежить від тих законодавчих актів, які можуть бути прийняті в парламенті. Тому ми будемо працювати над тим, щоб ринок розвивався краще. Будемо зустрічатися з представниками влади, щоб все-таки знаходити компромісні рішення.

Журнал НВ
за спеціальною ціною

Передплата журналу Новое Время до кінця грудня дешевше на 100 грн! Передплатіть зараз на 12 місяців лише за 559 грн.

Передплатити журнал
Ukraine-2020

Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: