Гройсман пішов шляхом Колеснікова і Пивоварського

Уряд Гройсмана обіцяє за пару років перебудувати дорожнє господарство країни
Фото: lb.ua

Уряд Гройсмана обіцяє за пару років перебудувати дорожнє господарство країни

Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман починає свою кар'єру з підвищених зобов'язань. За якихось два-три роки його уряд обіцяє відновити дорожнє господарство країни і виправити критичну ситуацію з автошляхами, заявив глава Кабміну 16 травня у своєму відеозверненні у соцмережі Facebook.


Дорожнє господарство України об'єднує всі структури, яким доручено будівництво та ремонт доріг країни, а також самі дороги загальною протяжністю 170 тис. км. Його головною структурою виступає підконтрольний Кабміну орган виконавчої влади державне агентство автомобільних доріг Укравтодор, а основним підрядником держкомпанія "Автомобільні дороги України".


Зміни полягають у створенні Дорожнього фонду та передачі доріг місцевого значення на місця, заявив раніше Володимир Гройсман. По суті, мова йде про продовження реформ, які пробуксовують довгі роки. Вони почалися ще в часи, коли Мінінфраструктури очолював відомий регіонал Борис Колесніков, його справу продовжив соратник Арсенія Яценюка Максим Бурбак. У минулому році їх намагався зрушити з мертвої точки міністр-технократ Андрій Пивоварський.

Реформи передбачають, що понад 70% доріг будуть передані на обслуговування структурам, підконтрольним місцевим органам влади. У віданні Укравтодору залишаться 50 тис. км доріг державного значення.

Передача доріг на місця може мати негативний ефект, якщо не буде забезпечено конкурентне середовище, пояснює експерт громадської ініціативи Реанімаційний центр реформ Андрій Мартенс. Створити її можна шляхом приватизації облавтодорів на районних рівнях, що допоможе зруйнувати нинішню систему Укравтодору, яка об'єднала замовника, підрядника та контролера в особі держслужби.

На шляху реформування чиновникам також доведеться зіткнутися з протистоянням Мінфіну і забезпечити реформи підтримкою депутатів. Народні обранці місяць тому вже провалили голосування за створення Дорожнього фонду. Без нього Мінфін так і продовжить витрачати кошти шляховиків від акцизів і мит з палива не за призначенням, стверджує Олександр Кава, заступник міністра інфраструктури в 2014-2015 роках, експерт з питань транспорту. "Потрібно розуміти, що якщо зараз буде створено Дорожній фонд, то загальний фонд бюджету недоотримає близько 40 млрд грн, які Мінфіну доведеться вишукувати для тих статей, які вони раніше покривали за рахунок автомобілістів", - пояснює експерт.

Крім Дорожнього фонду, депутати мають підтримати в цілому п'ять поданих законопроектів, що регулюють сфери фінансування, децентралізації і вантажоперевезень, вважає екс-директор департаменту розвитку доріг Роман Хміль.

Проблема не у відсутності грошей, а у відсутності політичної волі. При цільовому використанні акцизних коштів на дороги цілком реально щорічно наповнювати Дорожній фонд необхідними 100 млрд грн.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: