Глибоке занурення. Автовиробництво знизилося на третину

Під брендом Skoda в 2016 році з українських конвеєрів зійшло понад 90% легкових автомобілів
Фото: Майда Сламова

Під брендом Skoda в 2016 році з українських конвеєрів зійшло понад 90% легкових автомобілів

У 2016 році на українських заводах було вироблено близько 5,2 тис. транспортних засобів, що майже на 37% менше результатів 2015 року

Про це повідомляє галузева асоціація Укравтопром.

Легкові автомобілі в 2016 році випускали лише два заводи: Єврокар (Skoda) і Запорізький автомобільний завод (ЗАЗ). Спільними зусиллями вони виробили 4 340 автомобілів, що на 23% менше, ніж роком раніше. Водночас з конвеєра Єврокару зійшло близько 3,9 тисяч авто. Комерційних автомобілів за минулий рік випустили – 603 одиниць (-65%) і автобусів – 321 (-64%).

Сформовані в 2015 році виробничі запаси, втрата традиційних зовнішніх ринків і низька споживча активність на внутрішньому, стали причинами тривалого простою деяких підприємств українського автопрому і, як наслідок, зниження показників автовиробництва, зазначає директор департаменту маркетингу та економічного аналізу асоціації Укравтопром Георгій Овсянников.

Керівник зовнішніх комунікацій компанії Єврокар Олена Чепіжко зазначає, що її компанія в цьому році почувається краще за інших. Оскільки показники заводу практично вдвічі перевищили результати 2015 року (з 2 тис. од. до 3,9 тис. од.). Такий результат пояснюється дуже низькою порівняльною базою 2015 року. Плюс до всього валюта стала більш прогнозованою і до 12% знизилася інфляція. "Прийшла економічна впевненість і люди почали потроху купувати нові автомобілі", - пояснює вона.

У прес-службі Укравто повідомили, що на початок 2016 року вже був сформований складський запас автомобілів ЗАЗ. "А оскільки робота на склад не має економічної доцільності, більшість минулого року конвеєр ЗАЗ перебував у сплячому режимі", - пояснили в корпорації.

Варто відзначити, що в 2015-му році 50% всього автовиробництва було забезпечене одним заводом – ЗАЗ, розповідає старший аналітик ІК Арт Капітал Олексій Андрейченко. При цьому половину свого річного обсягу ЗАЗ випустив за два останні місяці, коли запустив конвеєр. За його словами, в 2016 році вимальовувалася аналогічна ситуація, коли попит на вітчизняні автомобілі протягом року був занадто низьким, щоб запускати конвеєр.

Запорізький завод все-таки запустив конвеєр в жовтні, проте в своєму передноворічному спринті цього року він випустив лише 399 легкових автомобілів, 118 комерційних і 5 автобусів. За словами аналітика, причини низького завантаження конвеєра ЗАЗом у кінці року, поки незрозумілі. Хоча варто відзначити, що продажі автомобілів марки ЗАЗ у цьому році впали на 5%, в той час як весь ринок зріс на 39%. "Можливо, на ЗАЗ порахували, що в додатковій конкуренції з європейськими б/у автомобілями їхні бюджетні машини будуть в очевидному програші і вирішили не затарювати склади, як наприкінці 2015-го року", - вважає Андрейченко.

Як розвиватиметься автовиробництво, поки рано прогнозувати, зазначає Овсянников. Оскільки цього року воно, як і раніше, матиме ситуативний характер, орієнтуючись на підтримку мінімальних запасів у дилерській мережі. "Думаю, що зведені в галузі прогнозні значення будуть визначені не раніше березня", - пояснює він.

Цього року автовиробництво буде повністю залежати від продажів. У Єврокарі очікують, що при загальному зростанні ринку нових автомобілів у 80 тис. од. вдасться випустити близько 5 тис. автомобілів марки Skoda. За словами Андрейченка, це цілком реальні показники для Єврокару. В Укравто додали, що обсяги автовиробництва в поточному році відповідатимуть виключно обсягам і потребам ринку. У корпорації очікують збільшення частки виробництва комерційної техніки

“ЗАЗ може збільшити випуск, тому що навесні у них спустошаться склади, і з'явиться можливість запустити конвеєр. Вони просто вирішили почекати і подивитися, як розвивається ситуація з напливом б/у імпорту», - пояснює Андрейченко. За його словами, в цьому році автовиробництво зросте на 50-60%, в основному на вкрай низькій базі порівняння, але також і за рахунок очікуваного зростання ринку нових автомобілів, попри іномарок з пробігом.

Ми у 2020 році. Як зміниться Україна?

Цього четверга, 15 листопада, відбудеться фінальна лекція НВ з циклу "Україна 2020. Що чекає країну"

Що можемо зробити ми, щоб Україна нарешті стала успішною країною?

Прийти на лекцію
Ukraine-2020

Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: