Гарячковий нафторинок і стабільний український бензин – огляд і прогноз ринку нафти і пального

Зміцнілий долар США тягне ціни на нафту вниз
Фото: rnbphoto.com

Зміцнілий долар США тягне ціни на нафту вниз

За минулий тиждень нафтові котирування у світі судорожно кидало то в одну, то в іншу сторону. Проте ціни для українських автомобілістів були як завжди стабільно високими.

З минулої п'ятниці ціни на нафту марки Brent показували різнопланову динаміку. І якщо дивитися на світові котирування, то з 20 по 27 травня вони піднялися трохи більше, ніж на 1% – з $48.72/барель до $49.32/барель.

У той же час, у середу, 25 травня світова ціна впритул наблизилася до позначки $50 за барель. А 26 травня на Лондонській біржі вона вперше з листопада подолала цей бар'єр на тлі прогнозу GoldmanSachs про дефіцит на ринку нафти.

Втім, статистичні дані по ринку праці США вплинули на подорожчання американської валюти і вже 27 травня це почало знижувати ціни на нафту.


создано в infogr.am

створено в infogr.am


На міжнародній арені трейдери злякалися зростання цін на паливо, пояснює директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн. У результаті нафта на рівні $50 за барель чинила опір. Цей тренд буде основним на наступному тижні. В очікуванні саміту ОПЕК, який пройде 2 червня у Відні, у вівторок і середу можливий сплеск цін на нафту. Також всі чекають інформації ФРС про облікову ставку.

Крім того, говорить Куюн, вплинути на нафту можуть і події у Франції. Так, французи можуть сильно задавити ціни через падіння попиту на нафту, яку не переробляють НПЗ, що страйкують. Але можливий і сплеск споживання на прагненні Франції відновити 115-денний стратегічний запас.

Після значного зростання минулого тижня, роздрібні ціни на нафтопродукти в Україні залишалися відносно стабільними.


создано в infogr.am

створено в infogr.am


Останній тиждень травня принес корективи тільки на стели регіональних АЗС, додає аналітик консалтингової компанії UPECO Олександр Сіренко. Це сталося після підвищення цін минулого тижня великими операторами. У результаті зростання вартості в регіонах, середня ціна в Україні зросла на 2-6 коп/л у залежності від виду палива.

"Ймовірно, що літо українці зустрінуть із максимальними за 2016 рік цінами", – говорить Сіренко.


создано в infogr.am

створено в infogr.am


Ринок дизпалива, зазначає Куюн, перебуває в очікуванні запуску трубопроводу Прикарпатзахидтранса і намагається уникати різких рухів. Адже по трубі обіцяють перекачувати до 100 тис. т на місяць – що серйозно перекроїть ринок. До того ж, активна фаза посівної закінчилася, а з нею й пікове споживання ДП.

Однак викликає питання, хто і як "утилізує" дизпаливо Євро-3, яким зараз упереміш із водою заповнений трубопровід, говорить Сіренко. Він нагадує, що в Україні з 2015 року можна використовувати палива якості не нижче Євро-4. "Як оператор реалізує "залишки" напевно цікаво не тільки трейдерам, але й контролюючим органам", – говорить він.

Куюн прогнозує, що якщо не буде значних коливань нафтових котирувань і курсу валют, то українські ціни на пальне залишаться такими ж ще тиждень-два, як у опті, так і у роздробі. "Навіть при незначному зростанні нафти і долара, мережі АЗС швидше намагатимуться компенсувати його власною маржею, ніж підвищувати ціни. Так як населення негативно сприйняло стрибок цін", – говорить Куюн.

За розрахунками Куюна, роздрібна ціна на кінець наступного тижня на бензин А-92 буде на рівні 21,48 грн/л, А-95 – 22,93 грн/л, а ДП – 19,65 грн/л.

За прогнозом Сіренко, подальший рух по стелі буде залежати від європейських котирувань, які поки що стабільно високі, а також роботи нового Кабміну, який у тому числі впливає на валютний курс. Поки відомство Володимира Гройсмана "відзначилося" діалогом з нафтотрейдерами, що не відбувся, а зустріч була перенесена з середи 25 травня на "невизначений час".

Сіренко зауважує, що ринок не помітив відсутності кураторства "зверху", жваво обговоривши нову ініціативу влади зобов'язати добавку біокомпонентів у моторні палива, як цього вимагають підписані Україною директиви Євросоюзу. Передбачається, що з 1 липня 2017 у бензинах має бути не менше 3% і не більше 5% біоетанолу, а з 1 січня 2019 року – не менше 5% і не більше 10%. У дизпаливі з 1 липня 2017 – не менше 3%, а з 1 січня 2020 року – не менше 3% і не більше 7% біокомпоненту. Оператори бачать складності як у недостатніх обсягах біодобавок в Україні, так і у відсутності контролю якості отриманих сумішей.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: